01Portal - Prikazujem sadržaj po oznakama: Kultura

Prvi koncert ove sezone Jazz orkestra HRT-a iz Jazz ciklusa održat će se sutra u 20 sati u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti. Bruna Matić, Filip Pavić, Ivan Bonačić i Ivan Roban Križić nova je generacija glazbenika koja otvara sezonu Jazz ciklusa.

Sveučilište za glazbu i izvedbene umjetnosti u Grazu i dalje je najplodniji rasadnik novih nada jazza na hrvatskoj glazbenoj sceni, a ovi mladi glazbenici školovali su se ili upravo studiraju jazz na tom uglednom međunarodnom sveučilištu. Istodobno aktivno sudjeluju na domaćoj sceni pridonoseći raznolikosti i kontinuitetu jazz stvaralaštva. Za ovu prigodu okupio ih je Saša Nestorović, ujedno bandleader projekta.

Nastup uz big band formaciju svakako je poseban izazov, pri čemu je uloga Jazz orkestra HRT-a u profesionalnom razvoju budućih glazbenika jazza nezamjenjiva.

Objavljeno u Grad Zagreb

U Zagrebu je sinoć svečano otvorena velika izložba Vlaho Bukovac i Alexandre Cabanel – povijesni susret učenika i učitelja” kojom Umjetnički paviljon slavi svoj 120. rođendan.

Izložba u Umjetničkom paviljonu pružit će javnosti, struci i medijima jasnu sliku o tome koliko je „učitelj” utjecao na „učenika”. Tijekom tri mjeseca izložbe koja se može pogledati do 6. siječnja, održat će se i popratni program sa stručnim predavanjima, projekcijama dokumentarnih filmova, koncertima, u prostoru Moderne galerije u Zagrebu iz koje je za izložbu posuđen veliki broj Bukovčevih slika

Kako je bilo na sinoćnjem otvorenju, pogledajte VIDEU.

Objavljeno u Grad Zagreb

Izložba "Vlaho Bukovac i Alexandre Cabanel – povijesni susret učenika i učitelja”, koja se danas otvara u Umjetničkom paviljonu, donosi retrospektivni pregled Bukovčevog djela s više od 140 slika. U godini kada Umjetnički paviljon slavi 120. godišnjicu osnutka središnja je izložba posvećena najslavnijem hrvatskom slikaru Vlahi Bukovcu.

Izložba će obuhvatiti njegova remek-djela, a za tu prigodu stigla je i desetljećima najtraženija Bukovčeva slika, davno izgubljena Putifarova žena, neprijeporna izložbena senzacija. Uz Bukovčeva djela izložit će se i djela njegova pariškog profesora Alexandrea Cabanela.

Izložba u Umjetničkom paviljonu pružit će javnosti, struci i medijima jasnu sliku o tome koliko je „učitelj” utjecao na „učenika”. Tijekom tri mjeseca izložbe koja se može pogledati do 6. siječnja, održat će se i popratni program sa stručnim predavanjima, projekcijama dokumentarnih filmova, koncertima, u prostoru Moderne galerije u Zagrebu iz koje je za izložbu posuđen veliki broj Bukovčevih slika.

Objavljeno u Grad Zagreb

Ovogodišnje natjecanje Papandopulo službeno započinje u petak, 28. rujna, svečanim koncertom otvorenja u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog. Na koncertu će nastupiti mladi pijanist Ivan Vihor Krsnik Čohar, jedan od prošlogodišnjih pobjednika natjecanja. Koncert počinje u 20.00 sati, a ulaz je slobodan.

U proteklih šest godina natjecanje Papandopulo postalo je najkvalitetnija hrvatska glazbena platforma na kojoj se mladi glazbeni umjetnici pripremaju za velika međunarodna natjecanja i nastupe na hrvatskim i svjetskim pozornicama. Na ovogodišnjem natjecanju mladi glazbenici predstavit će se u kategorijama gitara, violončelo i kontrabas.

Ocjenjivački sudovi djeluju u sastavu - u kategoriji gitara predsjednik je Darko Petrinjak, a članovi  Maroje Brčić, Zoran Dukić, Goran Listeš i Istvan Römer. U kategoriji violončelo predsjednik je David Grigorian, a članovi Mihovil Karuza, Krešimir Lazar, Mario Ivelja i Andrej Petrač. U kategoriji kontrabas predsjednik je Mario Ivelja, a članovi Nikša Bobetko, Slobodan Gerić, Darko Petrinjak i Zoran Marković.

Prvonagrađeni će nastupiti na Svečanom koncertu uz Simfonijski orkestar HRT-a, koji će se održati 25. listopada  u Velikoj dvorani Doma HV Zvonimir.

U sklopu ovogodišnjeg bogatog programa  Papandopulo održat će se okrugli stol na zanimljivu temu "Treba li povezati glazbena natjecanja koja se održavaju u Zagrebu i kako?" , a koncertom Nikola Šantek Jazz kvarteta predstavit će se i sljedeće natjecanje.

Objavljeno u Grad Zagreb

Fantastičnim nastupom gitarskog ansambla Guitarrismo u subotu je započelo 43. izdanje Samoborske glazbene jeseni. Osmero vrhunskih gitarističkih virtuoza, Zoran Dukić, Petrit Çeku, Morana Pešutić, Tomislav Vukšić, Tvrtko Sarić, Krešimir Bedek, Pedro Ribeiro Rodrigues i Maroje Brčić, svojim su nastupom u župnoj crkvi svete Anastazije najavili devet dana u kojima će se ljubiteljima klasike u Samoboru predstaviti etablirana glazbena imena, ali i novi talenti u okviru 15. Međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić, na festivalu koji ove godine nudi 13 koncertnih programa.

Samoborsku glazbenu jesen službeno je otvorila pomoćnica ministrice kulture Republike Hrvatske Iva Hraste Sočo istaknuvši kako je ovaj festival prepoznatljiv brend, jasnog identiteta, ne samo za Samobor i kontinentalnu Hrvatsku već i za cjelokupnu hrvatsku kulturnu scenu.

-Raznolik sadržaj visoke kvalitete koji ujedinjuje različite naraštaje hrvatskih i inozemnih glazbenika različite interpretacijske poetike i estetike te širok vremenski raspon glazbenog stvaranja svjedoči o promišljenoj i brižno planiranoj, prepoznatljivoj strukturi iza koje stoji predani rad organizatora ovog festivala- rekla je pomoćnica ministrice kulture Iva Hraste Sočo.

Okupljenima, među kojima su bili i ministar pravosuđa Dražen Bošnjaković, predsjednik Skupštine Zagrebačke županije Damir Mikuljan, zamjenica gradonačelnika Samobora Sanja Horvat Iveković i predsjednik Gradskog vijeća Miran Šoić, dobrodošlicu je poželio umjetnički ravnatelj SGJ Srećko Bradić uz zahvalu svim umjetnicima koji su nastupili na Glazbenoj jeseni u dosadašnjim godinama, istaknuvši važnost natjecanja mladih glazbenika i skladateljskog natjecanja New Note te zaključio kako je najveća vrijednost Festivala poticaj mladim ljudima da glazba postane njihov život, odnosno životno opredjeljenje.

Objavljeno u Događanja

Program manifestacije Zagrebačko kulturno ljeto – Zg KUL predstavljen je danas na konferenciji za medije održanoj u Umjetničkom paviljonu. U ime zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, okupljene umjetnike i ravnatelje ustanova u kulturi, a koji programima sudjeluju u ovoj manifestaciji, pozdravila je zamjenica gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević.

-Ovaj program dokaz je kako je Zagreb tijekom ljeta sve samo ne dosadan grad- istaknula je Jelena Pavičić Vukičević.

Iskazala je i zadovoljstvo što svake godine ova  manifestacija učini novi programski iskorak, a sve zahvaljujući tomu što je Zagreb otvoren za sve nove umjetničke ideje i sadržaje.

-Sve što smo mi morali učiniti jest otvoriti taj veliki kišobran zvan ZgKUL- rekla je zamjenica gradonačelnika.

Zagrebačko kulturno ljeto ponudit će niz nezaboravnih kulturnih programa - od Trga kralja Tomislava do Bundeka i od Gornjega grada do Novoga Zagreba. Zagreb će tako tijekom ljeta ponovno "zauzeti" brojni umjetnici - njih više od dvije tisuće iz Zagreba, Hrvatske, ali i s mnogih strana svijeta. Glazba, film, kazalište, izložbe, baština i još puno najraznolikijih kulturnih sadržaja očekuje sve posjetitelje ovogodišnjeg ZgKUL-a s ciljem da se grad Zagreb čvrsto pozicionira na karti europskih kulturnih metropola i ljetnih destinacija.

Otvaranje ove manifestacije bit će u srijedu, 20. lipnja na Trgu kralja Tomislava, a program otvara koncert „ Glazba i grad“ koji je realiziran u suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom. O programu kojim se ujedno obilježava Svjetski dan glazbe na konferenciji je govorila Ivana Kocelj, rukovoditeljica Radne jedinice Glazba Hrvatske readiotelevizije.

-Ovim koncertom pridružujemo se inicijativi pokrenutoj još 1981. pri francuskom ministarstvu kulture, čiji je moto - učiniti glazbu dostupnu svima i svugdje, potaknuti amaterske i profesionalne glazbenike na muziciranje izvan strogih okvira koncertnih dvorana, na otvorenim prostorima te doprijeti do što šire publike- rekla je Kocelj.

Treću godinu zaredom uživat ćemo, među ostalim, "u glazbi na travi", festivalu Zagreb Classic i najvećim zvijezdama klasične glazbe od Juliana Rachlina do Joséa Cure. Festival orkestara na Tomislavovu trgu predstavio je na konferenciji za medije ravnatelj Zagrebačke filharmonije Mirko Boch.  „ Zagrebačka filharmonija začetnik je ideje o festivalu na otvorenom po uzoru na slične festivale koji postoje u europskim metropolama. Ponosni smo što ove godine svečanim koncertom u povodu Dana državnosti sudjelujemo upravo s programom hrvatskih budnica, kao što je Jelačić marš“, rekao je Boch.

U sklopu Zagrebačkog kulturnog ljeta posjetitelji će moći uživati i u posebnom ambijentu kina pod vedrim nebom i brojnim filmskim projekcijama Ljetne pozornice Tuškanac, u jedinstvenom spoju glazbe, filma i književnosti Ljeta na krovu MSU i bogatome glazbenom programu Večeri na Griču u Atriju Klovićevih dvora. Gornji grad opet ugošćuje program Scene Amadeo te  festival Orgulje Zagrebačke katedrale na Kaptolu, a tradicionalno se održava i program u  Atriju MUO-a s Teatrom Exit, na Krležinom gvozdu i drugim lokacijama u sklopu Festivala Miroslav Krleža, kao i s Histrionima na Opatovini.

I ove godine svi su pozvani na koncerte na Ljetnoj pozornici Bundek, Festival vatrometa na Bundeku te naravno i  na INmusic Festival na Jarunu. Tu su i velike izložbe "Šezdesete" u MUO-u te  "Katarina Velika" u Klovićevim dvorima.

Više informacija o programu ovdje.

Objavljeno u Grad Zagreb
Četvrtak, 24 Svibanj 2018 13:25

Ljepota stvaranja u glini - mome gradu na dar

U Centru za posjetitelje u Svetoj Nedelji, a u sklopu proslave Dana grada 2018., otvorena je izložba keramičkih skulptura autora Borne Lindića koja se može razgledati do 4. lipnja.Borna Lindić iz Male Gorice učenik je 2. razreda Gimnazije Lucijan Vranjanin u Zagrebu i redoviti je polaznik keramičarske radionice u Samoboru od 2011. godine, pod vodstvom mentorice Gizele Kovačić Ulle. Svoju kreativnost izrazio je i na nekoliko skupnih izložbi s radionicom u okviru tematskih izložbi, te jednoj samostalnoj izložbi održanoj 2017.godine.

Izložbi je nazočio i istu otvorio gradonačelnik Svete Nedelje Dario Zurovec u pratnji zamjenice Marije Hršak.

-Talent treba prepoznati i njegovati, a za to je potrebno mnogo truda, volje i zalaganja- rekao je gradonačelnik Zurovec poručivši Borni kako su mu vrata Centa za posjetitelje uvijek otvorena.

Autor je ovom prilikom uručio gradonačelniku i prigodni poklon u vidu keramičkog sata ukrašenog prepoznatljivom Crkvom Presvetog Trojstva.

Objavljeno u Događanja

U tunelu Grič sinoć je otvorena izložba “Kronika uspjeha – povijest bicikla u Zagrebu” koja je rezultat suradnje Hrvatskoga športskog muzeja i Grada Zagreba, a svečano su je otvorili gradonačelnik Milan Bandić, ravnateljica Hrvatskoga športskog muzeja Danira Bilić i autorica izložbe Darinka Jug iz Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša.

Izložba je postavljena u okviru programa Žbicanj, ali i zato što je 21. ožujka gradonačelnik Milan Bandić svibanj proglasio mjesecom bicikliranja u Zagrebu.

-Budite ponosni na svoje pretke koji su zagrebačkim ulicama krajem devetnaestog i početkom dvadesetog stoljeća jurili na biciklima te barem pokatkad u njihovo ime sjednite na bicikl i provozajte se našim gradom- rekla je Darinka Jug te je Hrvatskomu športskom muzeju i kustosici izložbe Tei Hatadi, mladoj multimedijalnoj umjetnici zahvalila na suradnji.

Izložena dokumentacija je izbor je iz Zbirke povijesti biciklizma u Hrvatskoj, a svjedoči o velikoj popularnosti bicikla u Zagrebu i brojnim uspjesima zagrebačkih i hrvatskih biciklista s kraja devetnaestog pa sve do sredine dvadesetog stoljeća. Izložba je otvorena do 31. svibnja, svakim danom od 9,00 do 21,00, a ulaz je slobodan.

Objavljeno u Grad Zagreb

Program Sjećanja Krležinih suvremenika/prof. Rupprecht S. Baur održat će se u utorak 17.4.2018. u 18 sati u Memorijalnom prostoru Miroslava i Bele Krleže, Krležin Gvozd 23.

Ugledni njemački profesor i slavist Rupprecht S. Baur u razgovoru s Goranom Matovićem svjedočit će o susretima s Krležom. U razgovoru sudjeluje i profesor Marijan Bobinac sa zagrebačke germanistike, prijatelj i kolega profesora Baura koji je inače bio njemački lektor na germanistici Filozofskog fakulteta u Zagrebu od 1968. do 1972. Gospodin Baur snimio je razgovor s velikim piscem u travnju prije 50 godina. To je jedini Krležin razgovor snimljen na njemačkom jeziku, a burna 1968. godina ponudila im je zanimljiv okvir. Uz ovo dragocjeno sjećanje reproducirat ćemo fragmente razgovora uz prijevod.

Nakon sjajnih Sjećanja Krležinih suvremenika koja su priredili: Predrag Matvejević, Velimir Visković, Bora Ćosić, Željko Senečić, Marija Ujević Galetović, Slavko Goldstein, Irena Vrkljan, Edo Galić, Branislav Glumac, Ivan Golub, Latica Ivanišević, Vladimira Gerića - memorijski niz nastavljamo svjedočanstvom Rupprechta S. Baura. Organizatori ovog projekta su Muzej grada Zagreba i Teatar poezije, pokrovitelj Grad Zagreb, a partner Goethe Institut.

Za ovu prigodu Slastičarnica Zagreb sudionike ovog događanja počastit će Krležinim kafe šnitama koje su promovirane na prošlogodišnjem Festivalu Miroslav Krleža.

Objavljeno u Grad Zagreb
Petak, 23 Veljača 2018 10:48

Izložba "Zaviri ispod" u Galeriji Križ

Na poziv Općine Križ, Muzej Moslavine Kutina u Galeriji Križ predstavio je intrigantnu i zanimljivu izložbu donjeg rublja i higijene pod nazivom „Zaviri ispod“. Riječ je o najnovijem postavu etnografske izložbe autorice Slavice Moslavac, a kojeg je svojim nastupom upotpunio i vokalni sastav Rusalke iz Kutine čije su članice ujedno bile i modeli modne revije donjeg rublja.

Ova nesvakidašnja i vrlo atraktivna izložba usprkos lošem vremenu, na radost organizatora okupila je vrlo velik broj posjetitelja. Izložbu je posjetio i nazočne pozdravio i gradonačelnik Grada Kutine Zlatko Babić te Općinski načelnik Marko Magdić.

Etnografska izložba pod nazivom Zaviri ispod govori o nekadašnjoj zabranjenoj temi donjeg rublja.

Objavljeno u Događanja
Stranica 1 od 2

01Portal

01portal cilja informirati građane Grada Zagreba i Zagrebačke županije o svim relevantnim zbivanja u Zagrebu i županiji. Stoga je naša ciljana skupina populacija u Gradu Zagrebu i u Zagrebačkoj županiji. Zbog stalnih kretanja ljudi između grada i županije ovaj format portala ima posebnu vrijednost. Ni jedan drugi portal ne cilja na ovaj način informirati i kroz interakciju s građanima podijeliti informacije sa svih razina organizacije lokalne uprave.

01Portal j.d.o.o.
Zavrtnica 17,
10000 Zagreb