MARTINA BIENENFELD, direktorica TZ grada Zagreba: Zagrebački turizam predvodnik cjelogodišnjih i održivih trendova

Zagreb cijele godine bilježi sjajne turističke rezultate i ne ovisi o ljetnoj sezoni

Sandra Šimunović/PIXSELL

Zagrebački turizam ostvaruje dobre rezultate, investira se u hotele i drugu ponudu, a predvodnik je i turističkih trendova u Hrvatskoj, posebice cjelogodišnjeg, održivog i inovativnog turizma, kaže u razgovoru za Hinu direktorica TZGZ-a Martina Bienenfeld.

-Turistička zajednica grada Zagreba već djeluje sukladno strateškim ciljevima koje je MINTS (Ministarstvo turizma i sporta) definiralo u budućoj Strategiji razvoja održivog turizma RH do 2030. To su cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji te turizam uz očuvan okoliš, prostor i klimu, konkurentan, inovativan i otporan turizam, kaže Bienenfeld.

Podsjeća da se u promociji Zagreba od 2019. naglašava zeleno i održivo, uz praćenje i odrednica strateškog dokumenta Europske komisije, Europskog zelenog plana (Green Deal 2019).

Kaže i da Zagreb cijele godine bilježi sjajne turističke rezultate i ne ovisi o ljetnoj sezoni.

– Zagreb je zadnjih godina sve dinamičnija i zanimljivija turistička destinacija koja cijele godine nudi kulturna, sportska, gastro, zabavna, MICE i druga događanja. Uz to, sada uz jenjavanje pandemije znatno raste potražnja za “city breakom”(kratki gradski odmori) te za poslovnim skupovima, od raznih domaćih i sve više međunarodnih udruženja, naglašava direktorica TZGZ-a.

Nakon brojnih održanih skupova ove godine, do kraja godine najavljuje godišnju skupština ADAC-a, najvećeg njemačkog i europskog automobilskog kluba (ima više od 18 milijuna članova) te Lions Europa foruma s više od 700 sudionika.

Naglasak na cjelogodišnjoj ponudi i razvoju selektivnih oblika turizma, od kulturnog do zdravstvenog i drugih, je ono na čemu u Turističkoj zajednici u suradnji sa zagrebačkom turističkom industrijom inzistiraju, jer, kako ističe, osim statističkih pokazatelja važni su i čimbenici upravljanja destinacijom i povećanja kvalitete cjelokupne ponude.

– Ako destinacija dobro upravlja turizmom, atraktivna je cijele godine. Pametnim iskorištavanjem lokalne kulture, uključivanjem prirodnih atributa i autohtonih lokacija te stvaranjem doživljaja koji zadovoljavaju građane kao i posjetitelje, Zagreb postaje destinacija novog i svrhovitog načina putovanja, poručuje Bienenfeld.

Stalni porasti dolazaka turista i noćenja

Zagreb je u prvih devet mjeseci ove godine na razini od oko 83 posto iz istog razdoblja rekordne pretpandemijske 2019., no konstantno ostvaruje poraste dolazaka turista i noćenja. U prvih devet mjeseci ove godine posjetilo ga je gotovo 800 tisuća turista koji su ostvarili nešto više od 1,65 milijuna noćenja, što je 82 odnosno 72 posto više nego u istom razdoblju 2021. godine.

Stranih turista bilo je nešto više od 647 tisuća ili 97 posto više nego u isto lanjsko vrijeme, ostvarili su i 88 posto više noćenja ili gotovo 1,4 milijuna, a i domaćih je turista došlo 35 posto više i noćilo 25 posto više.

Od smještaja turisti su u Zagrebu najviše birali hotele, njih gotovo 60 posto, zatim oko 30 posto privatni smještaj, hostele 8 posto, a Bienenfeld napominje da je produžen i prosječan ostanak na 2,1 noćenje, dok je to ranijih godina bilo 1,8 noćenja.

Sve više turista iz SAD-a 

Među stranim turistima u Zagrebu je u prvih devet mjeseci najviše bilo Nijemaca, te iz SAD-a, Italije, Velike Britanije i Francuske, pri čemu se Amerikanci penju na vrh ljestvice, za što Bienenfeld kaže da je rezultat intenzivne suradnje s američkom turističkom industrijom, posebice vodećom svjetskom grupacijom za iskustvena i luksuzna putovanja Virtuoso, čiji je Zagreb početkom 2022. postao tzv. preffered partner.

Stoga, a i jer je američko tržište sada ključno daleko tržište za Zagreb, najavljuje i jesenski nastavak kampanja TZGZ-a na tržištima SAD-a i Kanade, od čega se, kao i drugih aktivnosti očekuje nastavak pozitivnih trendova u zagrebačkom turizmu i do kraja ove godine, kao i u idućoj.