GASTRO: Ragu ne mora biti samo od mesa. Pokušajte s povrćem!

Bezmesni ragu je prava vitamiska bomba, a s dodatkom priloga može biti itekako zasitan obrok

Premda je meso prva asocijacija kad se spomene ragu, pa tako ga razlikujemo prema vrsti mesa kao dominantne sastavnice, pa poznajemo teleći, goveđi pileći, pa čak i riblji, osnova ragua su sitno isjeckane namirnice. Zato on može biti i povrtni, odnosno sastavljen isključivo od povrća, a u svom gastro dojmu ne mora biti ispod sličnih mesnih inačica. Nazivali ga vegeterijanski gulaš, paprikaš, perkelt, ragu – svejedno, ragu od povrća od drugih jela razlikovati samo po tome što u slična jušna jela, u pravilu, ne ide rajčica, dok je kod ragua dobrodošla jer mu osim lijepe crvene boje daje i blagu dozu kiselosti, što je u konačnoj izvedbi punine miješanih okusa od različitih vrsta povrća itekako poželjno.

Sastojci za pripravu: 1 mrkva, 1 poriluk, 3 rajčice, 1 manja cvjetača, 1 tikvica, ¼ korjena celera, ¼ glavice kupusa, 30 dkg zelene mahune, 10 dkg graška, 1 paprika, sol i svježe mljeveni papar, 1 žlica crvene slatke paprike, nekoliko kapi sojinog umaka, prstohvat ljute paprike u prahu, 1,25 dl vrhnja za kuhanje, ½ vezice peršina, 2½ dl soka od rajčice, 1,25 dl temeljac od povrća, pire krumpir, 1 kg krumpira, 2 žlice margarina, ½ dl mlijeka ili samo kuhani krumpir.

Ukoliko nemate neki od navedenih sastojaka, nema veze, zamijenite ih sa sezonskim povrćem, samo imajte na umu da je rajčica i paprika temelj ovog jela.

Kako pripremiti?

1. Povrće narezati na kockice i pirjajti na maslacu, tako da povrće ostane čvrsto. Začiniti soli i paprom. Kao uvijek kad je o pirjanju riječ nemojte predugo kuhati, vodite računa da se termička obrada nastavlja i tijekom ostalih faza pripreme jela.

2. U drugi lonac uliti temeljac od povrća i sok od rajčice, začiniti solju i paprom, slatkom i ljutom paprikom i sojinim umakom. Kuhati 15 minuta, dodati povrće i zajedno kuhati još pet minuta. Dovoljno.

3. Na kraju dodati vrhnje i pustiti da kratko zakipi.

4. Prilog: Pire ili kuhani krumpir. Krumpir oguliti, narezati na ploške, skuhati i zgnječite u pire. Dodati maslac, mlijeko i sol, promiješati. U našoj varijanti mi smo se odlučili za kuhani krumpir u kori, zapečen u pećnici i preliven maslacem. Kako bilo, da biste dobili pravo, zasitno jelo, uz njega obvezno ide prilog koji obiluje ugljikohidratima (krumpir, tjestenina, batat i slično). U kombinaciji s prilogom “trpi” i sezonsu

5. Za dekoraciju, klasika – prije nego jelo poslužite posipajte ga sa svježe nasjeckanim peršinom i “poškropite” s žilicom kiselog vrhnja.