Otežavaju li vam koncentraciju vijesti o Ukrajini?

Evo nekoliko savjeta za sve koji se trude pronaći pravu ravnotežu između svakodnevnih zadataka, briga oko rata i onoga što donosi budućnost

Armin Durgut/PIXSELL

Kako ukrajinski rat i dalje bjesni, poplava uznemirujućih vijesti može otežati koncentraciju ili izazvati nove strahove i brige, piše njemačka novinska agencija dpa. Emocionalni odgovor na rat potpuno je normalan, ističe stručnjakinja za mentalno zdravlje Reinhild Fürstenberg.

Prvi korak je priznavanje postojanja tih strahova, objašnjava ona na blogu, a zatim ih kasnije možete razvrstati i klasificirati.

Evo nekoliko savjeta za sve koji se trude pronaći pravu ravnotežu između svakodnevnih zadataka, briga oko rata i onoga što donosi budućnost: Filtrirajte informacije i odmaknite se

Situacija u Ukrajini trenutno dominira većinom informativnih programa i mnogim razgovorima. Ako vaš šef ili kolege neprestano pričaju o ratu na poslu i čini vam se da vam je previše, sasvim je prihvatljivo postaviti granice.

Negativne vijesti i slike utječu na to kako se osjećate pa Fürstenberg također predlaže smanjenje količine vijesti koje “konzumirate”.

– Isključite sve kratke obavijesti o novim vijestima na računalu i pametnom telefonu tijekom radnog dana, kaže ona.

Također, najbolje je gledati vijesti i primati nove informacije u određeno vrijeme i planirati to, umjesto da cijeli dan gledate u telefon. Uz to, pobrinite se da vijesti dobivate iz pouzdanih izvora, tako da ne upijate sve što je “vani” bez filtera ili ikakvog razmišljanja.

Ako ne možete prestati vrtjeti slike u glavi, ponekad je korisno zapisati svoje misli. Također, odvojite vrijeme da odvagnete koje su brige stvarne i utječu na vas osobno.

Napravite plan za hitne slučajeve, kaže Fürstenberg, koja predlaže da konkretno razmislite o tome što možete učiniti. Također, imajte na umu činjenicu da, iako su događaji u Ukrajini vrlo prisutni, vaš život također vjerojatno ima područja koja su pozitivna i stabilna.

Usredotočenost na to može pomoći spriječiti da strahovanja prevladaju. Najbolji način za rješavanje osjećaja nemoći zbog rata je poduzimanje akcija, kaže Fürstenberg.

Razmislite o tome kako možete podržati pogođene ljude na specifičan, usredotočen način. Možda možete donirati novac ili predmete koji su potrebni ljudima, ili možda imate slobodnu sobu u kojoj bi izbjeglice mogle boraviti?

Također možete podržati humanitarne organizacije ili prisustvovati mirnim demonstracijama.