Zagrebački taksisti danas kreću u bojkot

Zagrebački vozači taksija najavili su za danas prvi bojkot i “gašenje s mreže” jer smatraju da ih platforme preko kojih obavljaju usluge prijevoza zakidaju financijski. No, prozvana strana ima svoju verziju priče.
Naime, vozači se žale da u 80 posto slučajeva od jedne vožnje zarade oko 2,5 eura, a u sat vremena između 7,5 i 15 eura, bez da se pritom uračunavaju gorivo, amortizacija i doprinosi. Ideja im je da platforme kao Uber i Bolt smanje visinu provizija. I ne samo to. Traže da se minimalna cijena starta poveća na pet eura i da provizija bude fiksna. Također, želja im je da ih se ne prisiljava konstantno na jeftinije vožnje, koje moraju prihvatiti kako ih algoritam ne bi kaznio.
Slični prosvjedi i bojkoti zabilježeni su u brojnim europskim i svjetskim gradovima, što znači da je problem univerzalan. Nažalost, ne i rješenje. Posebno jer se nitko ne želi odreći dijela kolača. Dakle, teret bi se jedino mogao u potpunosti prebaciti na korisnika i vožnje bi postale osjetno skuplje. Naravno, oni bi onda izabrali ne koristiti usluge prijevoza koje nude Uber ili Bolt.
Na ovu temu N1 je kontaktirao jedne i druge službenim kanalima, ali samo su se iz Bolta javili s odgovorima.
– Bolt je tržišni lider za vožnje na zahtjev u Hrvatskoj, zahvaljujući uravnoteženom pristupu koji uvažava potrebe korisnika i partnera vozača – pružajući im stabilan prihod, sigurnost i fleksibilnost. Prema svim partnerima odnosimo se s poštovanjem, uz jasno definirane i transparentne uvjete suradnje. Podržavamo pravo partnera vozača na izražavanje svojih stavova, cijenimo otvorenu komunikaciju i povratne informacije partnera vozača koje su ključne za kontinuirano unaprjeđenje naših usluga i podrške, rekli su i dodali:
– Tijekom dosadašnjih prosvjeda u Hrvatskoj, usluga putem Bolt platforme ostala je dostupna korisnicima zahvaljujući širokoj mreži tisuću aktivnih partnera vozača čime je osigurana kontinuirana pokrivenost i dostupnost.
Naglasili su i da se cijene vožnji na Bolt platformi određuju dinamički, na temelju analize realnog vremena – uključujući potražnju, dostupnost vozača, lokalna događanja, vremenske uvjete i povijesne trendove.
– Takav pristup osigurava pouzdanu uslugu uz unaprijed transparentno prikazane cijene. Optimalne cijene vožnji zadovoljavaju potrebe naših korisnika koji nam kontinuirano daju povratne informacije kako se, zahvaljujući razvoju platformi, kultura transporta promijenila i prijevoz više nije luksuz već lako dostupna i praktična usluga za sve građane, za različite prigode. S druge strane, povećana potražnja vožnji omogućuje našim partnerskim vozačima veću aktivnost, više prilika za zaradu i konkurentne naknade, čime stvaramo održiv i pravedan sustav za sve sudionike, ističu iz Bolta.
Što se provizije tiče, pojašnjeno je da se kroz nju financira apsolutno sve ostalo.
– Bolt ostvaruje prihod isključivo putem provizije, kojom financira sve troškove platforme: troškove tehnologije (razvoj i održavanje aplikacije, serveri, navigacija, nap.a.), timova za korisničku podršku i sigurnost, marketing, operativne timove, pravne i financijske usluge, ljudske resurse te najam i održavanje poslovnih prostora.