Jerković kritizirao projekt Medpotoki: Da je Bandić ovo predložio, Tomašević bi se vezao lancima

Nisam protiv prometnih rješenja, ali ću uvijek biti protiv loših, financijski i infrastrukturno megalomanskih, kao i nedorečenih rješenja koja narušavaju kvalitetu života i sigurnost građana. U ovom slučaju, najviše ispaštaju stanovnici Gajnica. Također, oštro se protivim licemjernom ponašanju gradonačelnika Tomaševića. Da ovakav infrastrukturni projekt provodi administracija bivšeg gradonačelnika na ovako netransparentan i tajnovit način, Tomislav Tomašević bi se prvi vezao lancima na Aleji Bologne i urlao protiv ovog projekta, izjavio je Jerković.
Neprihvatljivi uvjeti za stanovnike Gajnica
Jerković je naglasio da gradska vlast nije transparentno predstavila projekt građanima Gajnica, unatoč njihovim dugotrajnim apelima da se o njemu raspravlja.
– Stanovnicima Gajnica nitko nikada nije predstavio ovaj projekt, iako već mjesecima traže da im se objasne svi detalji. Gradonačelnik to uporno odbija jer nema vlastitih konkretnih rješenja, a sada, pred izbore, pokušava realizirati loš projekt iz ladica bivšeg gradonačelnika, koji je u suprotnosti s Generalnim urbanističkim planom (GUP). Žalosno je da stranka koja se diči zelenim politikama ovim projektom planira zamijeniti 7500 m² zelenih površina betonom i asfaltom, ukloniti nogometni teren NK Ponikve gdje svakodnevno trenira oko 500 djece te dodatno zakomplicirati problem parkiranja u Gajnicama – rekao je Jerković.
Bolja prometna rješenja za Zagreb
Jerković je ponudio i alternativna rješenja za prometne probleme Zagreba:
- Izgradnja garaža na rubnim dijelovima grada i u samom gradu,
- Poboljšanje javnog prijevoza,
- Uvođenje integrirane karte javnog prijevoza za Zagreb i Zagrebačku županiju,
- Izgradnja nove škole i vrtića za 300 djece u Gajnicama,
- Aktiviranje HŽ infrastrukture u rješavanju problema prometa.
Predimenzionirani projekt bez studija i analiza
Marijana Bilić Rakvin, predsjednica Fokusa u gradskoj četvrti Podsused-Vrapče, istaknula je kako je projekt podvožnjaka Medpotoki predimenzioniran te ne poštuje urbanističke i ekološke standarde.
– Projekt u Gajnice uvodi prometni kaos i tranzitni promet s juga, a pritom ne poštuje osnovne urbanističke principe. Također, predviđa uklanjanje 7500 m² zelenih površina, gotovo polovicu Parka 101. brigade, kao i rušenje zaštitnog drvoreda. Osim toga, mijenja se prirodni tok potoka Medpotoki, što dodatno ugrožava okoliš,” kazala je Bilić Rakvin.
Predstavnica stanara zgrade Gandhijeve 1 i 3, Marina Gloković, naglasila je da ovakav projekt nije prihvatljiv za građane Gajnica.
– Ovaj mastodontski podvožnjak ugrožava kvalitetu života stanovnika:
- Prometne trake dolaze praktički ispod prozora stanara.
- Ugrožen je vatrogasni pristup zgradama.
- Male i uske ulice Gajnica bit će zagušene prometom.
- Nestaje oko 50 parkirnih mjesta, dodatno pogoršavajući problem parkiranja.
- Uništava se značajan dio zelenih površina koje čine zaštitni pojas naselja – rekla je Marina Gloković.
Gloković je istaknula da se ovaj projekt mora zaustaviti dok se ne provedu stručne analize i ne pronađe optimalno rješenje.
Nepoštivanje Generalnog urbanističkog plana
Stranka Fokus upozorila je kako projekt nije usklađen s odredbama GUP-a, konkretno člankom 39., stavkom 8., koji nalaže obvezu nadomještanja parkirnih mjesta ukoliko se ona uklanjaju zbog infrastrukturnih zahvata.
Na konferenciji za medije okupili su se i brojni nezadovoljni stanovnici Gajnica, koji su još jednom zatražili da gradska vlast odustane od ovog problematičnog projekta te da se pronađe rješenje koje će uvažiti stvarne potrebe i interese lokalne zajednice.