PRIKRIVENA KAMPANJA

Plavi grad prijavio Tomaševića DIP-u: Koristi gradski proračun za vlastitu promidžbu

Stranka Plavi grad traži od DIP-a nadzor nad kampanjom "Vratimo grad u formu", tvrdeći da je riječ o prikrivenoj predizbornoj promidžbi Tomislava Tomaševića
Plavi grad DIP nadzor kampanjom Vratimo grad u formu prikrivena predizborna promidžba Photo: Neva Zganec/PIXSELL

Stranka Plavi grad o Državnog izbornog povjerenstva zatražila je provođenje nadzora financiranja političkih aktivnosti vezano uz reklamnu kampanju pod nazivom VRATIMO GRAD U FORMU koju se provodi Grad Zagreb. Iz Plavog grada smatraju da se sukladno Zakonu o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma radi o prikrivenoj predizbornoj promidžbi.

Cilj osiguranje potpore javnosti

U predstavci poslanoj DIP-u upozoravaju da je kampanja počela 14. studenoga 2024. godine te da je financirana sredstvima proračuna jedinice samouprave, u ovom slučaju Grada Zagreba, a što je u suprotnosti navedenim Zakonom. Dodali su da se predmetna kampanja provodi postavljanjem plakata na oglasnim mjestima tvrtke Zagreb Plakat d.o.o. Zagreb te na zaštitnim ogradama parcela na kojima se izvode građevinski radovi, kao i na sličnim raspoloživim površinama poput govornice za kojima gradonačelnik i njegovi zamjenici predstavljaju gradske projekte.

Ističu da se osim putem plakata, kampanja provodi i elektronički, putem različitih društvenih mreža i platformi.

– Iako se ova kampanja predstavlja kao informativna, odnosno kao projekt informiranja građana kroz “pružanje informacija o važnim projektima koji će grad učiniti ljepšim, sigurnijim i funkcionalnijim mjestom za život”, potpuno je jasno da se radi o organiziranoj i planiranoj komunikacijsko-marketinškoj aktivnosti kojoj je cilj osiguranje potpore dijela javnosti potrebne za održanje na vlasti, odnosno, osvajanje vlasti na skorim lokalnim izborima – kažu iz stranke Plavi grad.

Predmetno oglašavanje je prikrivena izborna promidžba

Dodaju da ova predizborne kampanja ima za cilj primjenom integrirane marketinške komunikacije izgraditi pozitivan stranački i osobni image Gradonačelnika i gradske uprave kojoj je na čelu, a sve u svrhu uvjeravanja birača da na lokalnim izborima glasuju za njih.

– S obzirom na to da je Tomislav Tomašević kao gradonačelnik odgovoran za raspolaganje financijskim sredstvima Grada Zagreba, a ujedno i predsjednik stranke Možemo! te je i javno najavio svoju kandidaturu za gradonačelnika na predstojećim lokalnim izborima, predmetno oglašavanje zapravo je prikrivena izborna promidžba navedenog izbornog sudionika tako da se za izbornu promidžbu koriste sredstva jedinice lokalne samouprave – navode iz Plavog grada.

Podsjećaju da iako su tijela Grada Zagreba dužna informirati javnost o poslovima iz svoga djelokruga te su o svome radu dužna izvještavati preko sredstava javnog priopćavanja, ili na koji drugi prikladan način, gradska uprava na čelu s Gradonačelnikom u protekle tri i pol godine nije koristila tu mogućnost te je znakovit trenutak u kojem to započinje, šest mjeseci prije lokalnih izbora, što je lako dovesti u vezu s predizbornom promidžbom te je potpuno jasno i vidljivo u kontekstu pratećeg teksta uz sporne plakate i vizuale.

DIP 2019. za isto kaznio Bandića

Podsjetili su i na to da je Državno izborno povjerenstvo u izvješću o provedenom nadzoru financiranja izborne promidžbe na EU izborima 2019. godine utvrdio da su jumbo plakati s napisima o Gradu Zagrebu, plaćeni iz gradskog proračuna, bili prikrivena izborna kampanja stranke Milana Bandića te smatraju kako se radi o istoj stvari.

Podsjetimo, Grad Zagreb je u 2019., za vrijeme trajanja predizborne promidžbe, postavio ukupno 175 jumbo plakata u Zagrebu i okolici. Plakati s logom grada Zagreba na sebi su imali različite natpise, poput ‘Zagreb je jedini grad s pozitivnim prirodnim prirastom u Hrvatskoj’, ‘Zagreb ima najbolji obrazovni standard u Hrvatskoj’, ‘Zagreb je šampion hrvatskog turizma’ i ‘Advent u Zagrebu tri puta zaredom proglašen najboljim u Europi’.

Bandića i njegovu stranku Državnom izbornom povjerenstvu prijavili su oporbeni čelnici ondašnje Amsterdamske koalicije na čelu s Ankom Mrak Taritaš.

– Sadržaj poruka isticanih na plakatima i u objavama vezanim uz iste, ne upućuje isključivo na aktivnosti Grada Zagreba usmjerene svojim sugrađanima i ne može smatrati redovitim informiranjem građana Zagreba o aktivnostima nadležnih tijela Grada Zagreba, već je jasna predizborna poruka potencijalnim biračima na skorim lokalnim izborima, a što predstavlja predizbornu promidžbu financiranu sredstvima jedinice lokalne samouprave – naglašavaju iz stranke Plavi grad.

Grad Zagreb
Politika