Hrvatska pošta ponovno povećava cijenu usluga
Nakon što su već jednom poskupili cijenu za uslugu slanja pisma do 50 grama te preporučene pošiljke do 50 grama za 25.4 posto, Hrvatska pošta dobila je zeleno svjetlo da iste usluge poskupi još jednom.
Naime, na temelju odobrenja HAKOM-a, koji je morao odobriti njihov zahtjev, HP-u je dozvoljeno da cijenu za iste usluge sada poveća za još 22 posto do kraja 2025. godine čime će potrošači ove usluge u konačnici plaćati gotovo 50 posto više nego prije dvostrukog poskupljenja.
Riječ je o uslugama iz takozvane univerzalne usluge za čije poskupljenje Hrvatska pošta mora tražiti odobrenje regulatora, a kojeg je i podnijela 24. srpnja ove godine. Pritom je kao razlog poskupljenja istaknula “nedostatak radne snage, visoku fluktuaciju zaposlenika, nekonkurentnost plaća radnika u operativnom sektoru te potrebu za poboljšanjem materijalnih prava zaposlenika, što bi sve moglo rezultirati ozbiljnim ugrožavanjem kvalitete i održivosti pružanja univerzalne usluge”.
Nemaju namjeru
– HP nadalje navodi da će povećanje prihoda, koje bi proizašlo iz odobrenja zahtjeva, biti usmjereno na povećanje plaća i materijalnih prava radnika na operativnim radnim mjestima, što je ključno za zadržavanje kvalitetne radne snage, a time i za uredno pružanje univerzalne usluge u skladu sa zakonom propisanim standardima kvalitete, stoji u dokumentu kojeg je objavio HAKOM.
Kako su iz Hrvatske pošte pojasnili za Jutarnji list, pošta još uvijek nije podigla cijene usluga na temelju ovog odobrenja te kažu kako to nemaju namjeru napraviti tijekom tekuće godine.
– Hrvatska pošta je tvrtka koja posluje na izrazito konkurentnom tržištu i sama ovisi o vlastitim prihodima. U tom smislu cjenike usluga mijenjamo u situacijama povećanja troškova vezanih uz materijalna primanja radnika, trošak kapitala, transport te ulaganja u poboljšanje infrastrukture i tehnologije. Napominjemo kako poduzimamo brojne mjere kako bismo eliminirali sve one troškove koji neće negativno utjecati na kvalitetu usluge, s ciljem racionalizacije poslovanja. Produktivnost radnika značajno je porasla, a ulaganja u tehnologiju i infrastrukturu već su dokazala svoju isplativost zbog velikog rasta broja paketa, pojasnili su.