Lovrić: Tomašević je doveo do kolapsa parkirnog sustava. Ako ima iole zdravog razuma odustat će od novog modela
Podsjetimo, sustav naplate parkiranja u Zagrebu od subote, 26. listopada, doživjet će veliku promjenu uvođenjem blokovskog parkiranja čime povlaštene parkirališne karte više neće vrijediti za cijele postojeće parkirališne zone već samo za jedan blok unutar zona.
Iz Plavog grada napominju kako je vlast u Gradu Zagrebu bespotrebno uvela pješačke i biciklistička zone, poput pješačke zone u Teslinoj, Masarykovoj ili u dijelu stare Vlaške čime su prekinuli dvije žile kucavice u Gradu Zagrebu, a nisu poboljšali ništa po pitanju pješaka jer tim zonama masovno voze biciklisti koji ugrožavaju pješake.
Kažu i da u tri i pol godine nije sagrađeno niti jedno novo parkirno mjesto, dok su mnoga ukinuta.
Presipanje iz šupljega u prazno
Upozoravaju da se ništa nije napravilo ni po planu izgradnje javnih garaža niti korištenja 162 Donjogradska dvorišta. Podsjećaju da su se u brojnim dvorištima po uzoru na moderne europske gradove mogla urediti parkirališta, garaže ili ono što je jedan Zagrepčanac patentirao, a primijenjeno je za sada samo u Puli: rotirajuća ili rotacijska parkirališta koja zauzimaju jako malo mjesta, a omogućavaju na površini od dva parkinga mjesta parkiranje čak do dvanaest vozila.
– Umjesto da trenutna vlast u Zagrebu pokrene neke od navedenih aktivnosti i rješenja, uvode se aktivnosti koje bih rekao da se mogu nazvati presipanjem iz šupljega u prazno – rekao je predsjednik Plavog grada, Ivica Lovrić.
Uvođenje blokovskog parkiranja prije svega ugrozit će kvalitetu života građana Donjeg grada jer su oni u prvoj parkirnoj zoni.
– Primjera radi, ako Vi živite na Medveščaku i imate povlaštenu kartu za prvu parkirnu zonu i recimo radite na Trgu Stjepana Radića, nećete moći više doći svojim automobilom, jer ga više nećete moći besplatno parkirati. Ostavit ćete ga tamo, dodatno će se opteretiti javni gradski prijevoz, a taj javni gradski prijevoz je devastiran – napomenuo je Lovrić.
Istaknuo je da gradskim ulicama vozi 30 posto manje autobusa nego što je to potrebno i 30 posto tramvajskih garnitura zbog čega će građani tim javnim gradskim prijevozom teško doći do posla.
– Ako i dođete javnim gradskim prijevozom, ostavit ćete svoje vozilo na Medveščaku i recimo ja iz Sesveta koji ću doći u grad i želim otići obaviti nešto na Kaptolu, neću moći naći parkirno mjesto – naglasio je Lovrić.
Stvarat će se nove gužve
Smatraju kako će se stvarati gužve jer će brojni dodatno kružiti automobilima u pokušaju pronalaska parkirnog mjesta. Time se narušava kvaliteta života građana Zagreba koji neće moći obavljati redovite obveze.
Iz Plavog grada osvrnuli su se i na produženje vremena naplate parkiranja do 24 sata u prvoj zoni. Smatraju da uvođenjem cjelodnevne naplate subotom i nedjeljom do poslijepodneva Grad indirektno poskupljuje parkiranje u Gradu Zagrebu. S druge strane, jedne kulturološke, životne, svakodnevne navike Zagrepčana time se dodatno otežavaju i remete.
Dodaju da su ovih dana u vezi blokovskog parkiranja reagirale i neke vjerske zajednice. U Gradu Zagrebu postoje vjerske zajednice koje svoje bogoslužne prostore imaju samo u centru grada i navika je da njihovi vjernici dolaze nedjeljom i ostaju i duže od dva sata, a sada to više neće moći. Ne samo da će morati platiti parking ako parkiraju duže od dva sata, već će dobiti i kaznu.
– Blokovsko parkiranje je nešto što neće doprinijeti rješenju problema u prometnom sustavu, naprotiv doprinijet će dodatnom kaosu, a istovremeno će uzeti više novca iz džepova građana i otežat će njihov svakodnevni život – rekao je predsjednik Plavog grada.
Dodaje i da je gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević dao si za pravo da na dijelu Trga Stjepana Radića ogradi oko 60 parkirnih mjesta te time on odlučuje tko se tamo može, a tko ne može parkirati. Podsjetimo, ne radi se o parkingu za službena vozila jer je u neposrednoj blizini njihova garaža.
Plavi grad traži od Tomaševića da uistinu pokaže svoju transparentnost i uvođenje reda o čemu stalno govori te tu zonu parkinga stavi u zonu javne naplate na kojoj mogu parkirati svi građani Zagreba.
Zašto Možemovci mogu besplatno parkirati?
– Isto tako, u vremenu kada su Tomaševiću puna usta uvođenja reda, puna usta transparentnosti ja ga pozivam da zaista dokaže da uvodi red i da ovu ovdje zonu iza nas, jer imamo oko 60 parkirnih mjesta stavi u zonu javne naplate i da na njemu mogu parkirati svi građani Zagreba jer što se upravo ovdje događa. Tomašević si je uzeo za pravo da ogradi 60 parkirnih mjesta i da svojom odlukom on odlučuje tko tamo može besplatno parkirati – rekao je Lovrić i dodao da su besplatan parking dobili gradonačelnikovi suradnici redom Možemovci.
– Pozivam ga da već danas pokaže da mu je zaista stalo do uvođenja reda i da u Donjem gradu na ovoj lokaciji osigura dodatnih 60 parkirnih mjesta koji će biti u zoni javne naplate i na kojoj će moći parkirati svi građani ovog grada i da prestanemo imati privilegirane, oni koji imaju veća prava od drugih samo zato što su bliski s Tomaševićem i samo zato što su Možemovci. Zašto bi oni svoje automobile mogli besplatno parkirati, ne samo u vrijeme dok su na poslu, nego imaju karticu od rampe i mogu to raditi 24 sata, svih sedam dana u tjednu? – poručio je Lovrić.
Predsjednik Plavog grada, Ivica Lovrić, zaključno apelira Tomaševiću ako kod njega uopće više ima iole zdravog razuma da odustane od ovog modela parkiranja jer još uvijek nije kasno, jer još uvijek imaju dva dana te da svoju transparentnost dokaže već danas i da ukidanjem privilegiranog parkiranja svojih suradnika.