Od 21. kolovoza 2023. sva novokupljena vozila s pametnim tahografima
Državni tajnik Ministarstva prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić najavio je da će od 21. kolovoza iduće godine sva novokupljena vozila morati imati pametne tahografe, uređaje koji osiguravaju zapis brzine i puta što ga prijeđe vozilo.
– Od 21. kolovoza 2023. bit će obveza u svim novokupljenim vozilima imati pametne tahografe, rekao je Mihotić u saborskoj raspravi o izmjenama Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.
Time je odgovorio na upozorenje Davora Dretara (DP) da su sada, kad uz digitalne već postoje i pametni tahografi, u dijelu vozila instalirani analogni, dakle zastarjeli tahografi.
– Vjerojatno se komercijalni prijevoz želi pokriti pametnim tahografima, može li se za to unaprjeđenje koristiti sredstva EU?, pitao je Dretar.
Mihotić kaže da će se za vozače koji koriste analogne i druge vrste tahografa ostaviti mogućnost da se opskrbe novijom tehnologijom, kroz Fond za zaštitu okoliša ili kroz sredstva Ministarstva prometa.
Darko Klasić (HSLS) naglašava kako je važno osigurati ispravnost tahografa, a “nije spretno i kvalitetno” rješenje kojim se ograničava rad tahografskih radionica isključivo na lokacijama navedenim na dozvolama.
Time se nipošto ne olakšava poslovanje cestovnih prijevoznika, kaže zastupnik koji drži da treba definirati pojam mobilnih radionica koje, kaže, trebaju zadovoljiti sve kriterije barem u pogledu pružanja usluga i na otocima i na teže dostupnim područjima.
Opačak Bilić: Neprihvatljivo je ukidanje mobilnih radionica
Marina Opačak Bilić (Socijaldemokrati) neprihvatljivim drži ukidanje mobilnih radionica tahografskih ispitivanja, odnosno mogućnost pregleda na terenu.
– Nije jasna ideja ukidanja modela koji je bio vrlo koristan, osobito za prijevoznike na otocima, a takav model se nesmetano koristi i u većini zemalja EU-a, gleda se samo da posao bude stručno obavljen, neovisno o mjestu ispitivanja, kazala je zastupnica.
Državni tajnik je, odgovarajući Ljubici Maksimčuk (HDZ), naglasio kako se uočilo da kod mobilnih radionica dolazi do “puno više zlouporabe kontrole”, stoga su isključene iz predloženog zakona.
Dakle ne postoji ta mogućnost, sve se odvija u kontroliranim i čvrstim objektima, kazao je Mihotić naglasivši da je cilj predloženih zakonskih izmjena uspostavljanje sigurnog, učinkovitog i socijalno odgovornog sektora cestovnog prometa.