Zagrebačke srednje škole ove godine uvode predmet Škola i zajednica

Program će biti uveden u najmanje 36 srednjih škola različitih profila, a prema trenutnim podacima slušat će ga 816 učenika 2. i 3. razreda
Zagreb: Tomašević i Jokić o uvođenju novog predmeta u zagrebačkim školama Slavko Midžor/PIXSELL

Od ove školske godine u zagrebačkim srednjim školama predavat će se fakultativni predmet Škola i zajednica (ŠiZ) koji će, istaknuo je gradonačelnik Tomislav Tomašević na predstavljanju predmeta, učenike učiti demokraciji te vjeruje da je zalog boljeg obrazovanja i društva.

Program će biti uveden u najmanje 36 srednjih škola različitih profila (strukovne, medicinske, gimnazije), što je dvije trećine ukupnog broja srednjih škola u gradu, a prema trenutnim podacima slušat će ga 816 učenika 2. i 3. razreda. Predmet će se poučavati 70 sati tijekom školske godine, odnosno 2 sata tjedno, a edukaciju za njegovo izvođenje prošao je 91 nastavnik.

– Prvi put se u Zagrebu uvodi ne samo program građanskog odgoja i obrazovanja u čak 36 srednjih škola, nego je to prvi puta da se u Zagrebu uvodi bilo kakav fakultativni predmet na inicijativu Grada i to na razini cijelog sustava, odnosno ponuđen je svim srednjim školama u Gradu, rekao je Tomašević koji očekuje i da će se za ovaj pilot projekt prijaviti još škola u idućoj školskoj godini.

Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Boris Jokić objasnio je da predmet nema fiksni sadržaj i kreće od toga da se sami učenici kroz 11 tematskih cjelina odluče za pojavu ili problem koji ih brine. Neke do tematskih cjelina vrlo su bliske mladim ljudima (fizička aktivnost, sport, mediji, kultura, migracije), neke su klasične (demokracija, ljudska prava, jednakost), a neke su, rekao je Jokić, one za koje se i ne bi na prvu reklo da mogu biti dio građanskog odgoja i obrazovanja (ekonomija, okoliš).

Nakon odabira teme i njezina istraživanja na različite načine, učenici na kraju sami djeluju u zajednici, kroz različite akcije vezane uz pojavu ili problem koji su prepoznali, dodao je. Uz to što nema fiksnog sadržaja, predmet je inovativan i u tomu što nema ispita (usmenog ili pisanog).

– Učenike se od prvog dana prati koliko aktivno sudjeluju u raspravama, aktivnostima, koliko su odgovorni, samostalni, samoinicijativni, koliko dobro komuniciraju i surađuju, a na osnovu toga njihovi ih nastavnici prate i daju im određene ocjene, rekao je Jokić.

Grad Zagreb
Hrvatska
Izbor urednika