Renato Petek: Ulaganje u javni gradski prijevoz mora biti zagrebački prioritet

Petek ističe da bi se novim tramvajskim pravcima obuhvatilo više od 70.000 stanovnika, a obnovom postojećih pruga povećala kvaliteta života uz postojeće tramvajske pravce

Marko Prpic/PIXSELL

Nezavisni kandidat za gradonačelnika Zagreba Renato Petek poručio je da ulaganje u prometna rješenja, posebno u javni gradski prijevoz, mora biti jedan od prioriteta u sljedećem četverogodišnjem razdoblju razvoja grada.

-Rekonstrukcijom starih trasa kako bi se na minimum smanjila buka i vibracije te izgradnjom tri nove tramvajske trase povećat će se kvaliteta života Zagrepčana- istaknuo je Petek na konferenciji za novinare.

Podsjetio je da se postojeća mreža tramvajskih pruga nije proširivala 20 godina, od kada je Milan Bandić gradonačelnik, i najavio prioritetnu izgradnju tri pravca: Novi Zagreb – Sloboština, Dugave, Travno, Utrine; Heinzelova – Radnička i spoj Trešnjevački plac – Savska.

Petek ističe da bi se novim tramvajskim pravcima obuhvatilo više od 70.000 stanovnika, a obnovom postojećih pruga povećala kvaliteta života uz postojeće tramvajske pravce. Upozorio je da su buka i vibracije jedan od glavnih uzroka smanjenja kvalitete života za više od 100.000 Zagrepčana koji žive uz tramvajske pruge. To je, kaže Petek, posebno problematično u širem centru grada, s obzirom na starost objekata.

Tisuće Zagrepčana, posebno na raskrižjima u širem centru, gdje su ugrađeni kolosiječni sklopovi i skretnice za stare tramvaje koji su bili više nego dvostruko lakši od novih niskopodnih, svakodnevno trpi buku i strepi od tramvajskih vibracija, posebno nakon potresa.

-Nekima buka, udarci tramvajskih kotača i vibracije pomiču namještaj po stanu, kreveti im skaču, pucaju cijevi vodovoda, na objektima se pojavljuju mikropukotine- ističe Petek.

Smatra da se tramvajska buka i vibracije mogu riješiti novim, tehnološki naprednim, elastičnim pričvrsnim priborom.

-U cijelom Zagrebu moramo rekonstruirati pruge, prioritetno na točkama u širem centru grada, a istovremeno mora se ulagati u kvalitetnije dijelove na samim tramvajima. Bandić je samo u zadnjih pet godina utrošio na sanaciju pruga 200 milijuna kuna, a rezultati su poražavajući- rekao je Petek.