Tomislav Tomašević ne očekuje dodatna poskupljenja vode u Zagrebu

Ponovio je da u posljednjih 40 godina nije bilo investicija u zagrebačku vodoopskrbnu mrežu
tomislav tomašević Sanjin Strukić/PIXSELL

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević izjavio je da ne očekuje dodatna poskupljenja vode, nakon što je poskupjela za 15 posto, premda Vodoopskrba i odvodnja financira i druge investicije osim modernizacije vodovodne mreže.

Projekt Zagreb uključuje nekoliko komponenti, uključujući proširenje i modernizaciju vodovodne mreže te pročišćavanje otpadnih voda, za što treba izdvojiti 100 milijuna kuna godišnje u idućih pet godina, rekao je Tomašević novinarima.

– Ovo je prvo poskupljenje vode od 2012. godine, nije da svako malo voda poskupljuje. Ne vjerujem da će doći do dodatnih poskupljenja. Ovo omogućuje stabilnu projekciju za nužne investicije u sljedećih šest godina, kazao je.

Tomašević je ponovio da u posljednjih 40 godina nije bilo investicija u zagrebačku vodoopskrbnu mrežu, dok su samo prošlog tjedna pukla dva magistralna cjevovoda.

– Išli smo na poskupljenje koje je nužno da bi sufinancirali dio Projekta Zagreb, ali ima i drugih investicija koje će se financirati iz prihoda ViO te iz EU-ovih fondova poput Fonda solidarnosti, istaknuo je.

Nijedan drugi grad u Hrvatskoj nema toliko problema s vodoopskrbnom mrežom, tvrdi Tomašević, a razlog tome, osim nedostatka ulaganja, su i posljedice potresa.

Proširenje kapaciteta dječjih vrtića

Grad Zagreb također radi na proširenju kapaciteta dječjih vrtića, trenutno se grade tri vrtića, dok je uz EU sredstva odobrena gradnja njih 16.

– Odobreno nam je iz EU fondova u prosjeku samo 25 posto za svaki od tih 16 vrtića, što znači da 75 posto moramo financirati iz proračuna. Sad s uštedama od mjere roditelj odgojitelj možemo taj novac usmjeriti u sufinanciranje tih 75 posto, kazao je.

Istaknuo je da su zagrebački vrtići među najjeftinijim vrtićima u Hrvatskoj, a subvencionira ih se s gotovo milijardu kuna iz proračuna.

Gradska vlast najavljuje i dva prometna projekta, denivelaciju željezničke pruge na lokaciji između Držićeve i Glavnog kolodvora te izgradnju nekoliko kilometara pruge od zračne luke do spoja s prugom između Zagreba i Siska.

– Nemamo nikakvih konflikata između Grada i države oko toga kako povezati zračnu luku i centar grada, preostaje samo da se to pokrije studijama. Postoji i EU novac koji bi se mogao iskoristiti da se konačno napusti priča o tramvaju od Kvatrića do zračne luke, ustvrdio je.

Grad Zagreb
Hrvatska
Ostalo