Hrvatske ceste spremaju milijunsku rekonstrukciju cijele glavne ulice kroz Čazmu. Dobit će i kružni tok

Glavna gradska prometnica, Ulica Sv. Andrije u Čazmi, uskoro kreće u temeljitu rekonstrukciju. Projekt vrijedan 2,5 milijuna eura mijenjat će vizuru grada, prometnu sigurnost i funkcionalnost ceste koja je godinama u lošem stanju. Investitor su Hrvatske ceste, a trenutačno je u tijeku javno savjetovanje koje traje do 19. svibnja 2025.
Glavna ulica postaje prava državna cesta
Ulica Sv. Andrije službeno nosi oznaku državne ceste (DC26), ali njezino sadašnje stanje teško to odražava. Kolnik je pun mrežastih pukotina, širine između 5,5 i 7,7 metara, dok je trasa uska i vijugava, s nekoliko problematičnih zavoja.
Rekonstrukcija će obuhvatiti dionicu dugu 1.600 metara, od križanja s Ulicom Milana Novačića (D43) do križanja s Ulicom Matije Gupca. Projekt je podijeljen u dvije faze: prva dionica obuhvaća 128 metara do kružnog toka, a druga 1.468 metara do kraja trase.
Iako se trasa ceste bitno ne mijenja, projekt uključuje manje korekcije zavoja, prilagodbu uzdužnih nagiba te nivelaciju kolnika kako bi se povećala protočnost i sigurnost, piše Bauštela.hr.

Bauštela.hr/EOJN
Moderni standardi: staza, parkiralište, odvodnja
Novoprojektirana cesta imat će širinu 6,6 metara, osim na početnih 150 metara gdje se zadržava širina od 7,7 metara zbog postojećih gabarita. Uz cestu će se graditi pješačka staza minimalne širine 1,6 metara, s parkovskim rubnjacima, dok će na dijelovima uz samu cestu širina staze biti 2 metra, odvojena uzdignutim rubnjakom.
Predviđa se i izgradnja parkirališta sa 51 parkirnim mjestom, uključujući tri mjesta za osobe s invaliditetom, te servisne ceste širine 5,5 metara.
Sustav odvodnje riješit će se kombinacijom zatvorenih cijevnih sustava i otvorenih jaraka, uz asfaltni rigol širine 50 centimetara na dionicama gdje je potrebno prihvatiti oborinske vode.
Novi kružni tok za sigurniji promet
Posebna prometna točka bit će novi mini kružni tok na križanju Ulice Sv. Andrije i Ulice Kralja Tomislava. Projektiran je prema smjernicama za državne ceste, s vanjskim promjerom 22 metra i kolnikom širine 5,6 metara. Središnji otok imat će radijus 5,4 metra, a cijela konstrukcija omogućit će nesmetan prolaz teških teretnih vozila duljine do 16,5 metara.
Rubnjaci će biti kombinacija upuštenih i uzdignutih betonskih elemenata, projektiranih tako da ne ometaju prometovanje, ali osiguravaju preglednost i sigurnost svih sudionika u prometu.
Most ostaje kakav jest
Most preko kanala Bukovina, iako se nalazi na trasi zahvata, neće biti predmet rekonstrukcije. Prema projektu, most ostaje u postojećem stanju.
Kada kreću radovi?
Nakon završetka javnog savjetovanja slijedi raspisivanje natječaja za izvođača radova. Početak same rekonstrukcije očekuje se u drugoj polovici 2025. godine, a rok završetka ovisit će o rezultatima natječaja i dinamici radova.
Čazma tako uskoro dobiva prometnicu kakvu zaslužuje — funkcionalnu, sigurnu i u skladu s današnjim prometnim standardima.