PLAVI GRAD

Lovrić predstavio brojke: Zagrepčani su prestali koristiti ZET jer je nepouzdan i neučinkovit

Otkako je Tomislav Tomašević preuzeo vlast u Zagrebu, stanje u javnom prijevozu je kaotično, a broj putnika drastično se smanjio, za više od 40 posto, rekao je kandidat za gradonačelnika Zagreba Ivica Lovrić.
Zagreb: Ivica Lovric i Otto Baric predstavili konkretna rjesenja za kljucne prometne izazove grada Patrik Macek/PIXSELL

Nefunkcioniranje javnog prijevoza ključni je razlog povećanja broja automobila na zagrebačkim ulicama pa je jedino učinkovito i brzo rješenje uvođenje besplatnog javnog prijevoza za sve Zagrepčane, naglasio je Lovrić.

Naveo je i statistike iz ZET-ova izvješća iz 2019. te ih usporedio s onima iz 2023. i 2024. Rezultat je, kaže, porazan.

– Tramvaji i autobusi 2019. su prevezli 262 milijuna putnika, dok se 2023. njime prevezlo 158 milijuna, što je čak 104 milijuna putnika manje! Podatke za 2024. još nemamo, no očekujemo da će pad biti još veći, ispod 150 milijuna prevezenih putnika – istaknuo je Lovrić te dodao kako je zbog neodržavanja vozila dnevno u prometu svega 70 posto tramvaja i autobusa od potrebnog broja što je gore nego što smo mislili.

Prihod ZET-a od prodaje bio je 25 posto od ukupnog prihoda

U 2019. nastavio je, prodano je karata u vrijednosti 40 milijuna eura, a prihod ZET-a od prodaje bio je 25 posto od ukupnog prihoda. Četiri godine kasnije, 2023. prodano ih je u vrijednosti 27 milijuna, što je 13 posto od ukupnih prihoda ZET-a, a za 2024. se procjenjuje da će biti oko 25 milijuna eura s tendencijom pada, nastavio je Lovrić.

– Iz ovih je brojeva jasno da su Zagrepčani prestali koristiti ZET jer je nepouzdan i neučinkovit. Kako bismo ih potaknuli da ga što više koriste, uvest ćemo besplatan javni prijevoz svima što će Grad koštati 25 milijuna eura godišnje. Kada se ne troši novac na prijatelje u udrugama i sumnjive projekte, onda se ima novca za sve – zaključio je Lovrić.

Aktualno
Grad Zagreb