Sljeme gradilište apsurda

Nakon Bandićeve zlatne žičare, Tomačević gradi zlatnu sjedežnicu

Nakon Bandićeve 'zlatne' žičare, Tomašević gradi sjedežnicu od 12 milijuna eura, skuplju od luksuznih projekata u Europi
Tomašević Sjedežnica žičara Bandić Sljeme Dina Dogan Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

Početkom studenog zamjenik gradonačelnika Luka Korlaet, pri predstavljanju proračuna za 2025. godinu, najavio je dodatna ulaganja u domove zdravlja, sportske objekte i ustanove. Jedan od njih je i sljemenska sedežnica.

Podsjetimo, skijaška sedežnica od srpanjske oluje iz 2023. godine nije u funkciji, a iz Grada su napominjali da joj treba potpuna rekonstrukcija.

Tomašević je prilikom obilaska radova na gradnji bazena u Španskom komentirao izgradnju sedežnice na Sljemenu.

– Potrebno je napraviti novu sedežnicu, pojavljuju se informacije koje tvrde da se sedežnica mogla popraviti i ranije. Nije mogla, potrebno je napraviti novu. Nova sedežnica će imati puno veći kapacitet, moći će prevesti puno više skijaša. Rok je ugovoren za 14 mjeseci. Postoje neka ograničenja koja pokušavamo riješiti s nadležnim ministarstvom – rekao je Tomašević.

Tko gradi? Crnogorsko-bosanski konzorcij dobio posao

Stručnjaci iz austrijske tvrtke Doppelmayr obavili su monitoring i ekspertizu oštećenja te utvrdili da je opseg oštećenja prevelik za popravak, odnosno, vraćanje sjedežnice u funkciju.

– Ugovorili smo projektiranje i građenje sedežnice na skijalištu na Crvenom spustu, četverosjeda. Dakle, nije rekonstrukcija stare postojeće žičare, nego je gradnja nove s kompletnom novom donjom i gornjom stranicom i novim stupovima i četverosedežnicom koja je puno puno većeg kapaciteta – rekao je tada novinarima Korlaet.

Posao zamjene viseće trosjedne žičare na skijalištu Sljeme, na Crvenom spustu dobila je crnogorska tvrtka Novi Volvox u konzorciju s tvrtkom Strucon iz BiH.

Na javnom natječaju Grada Zagreba navodi se da je procijenjena vrijednost radova 12 milijuna eura.

– U otvorenom postupku nabavke: Izrada projektno tehničke dokumentacije i izvođenje radova za projekt ‘Zamjena viseće 3-sjedne žičare na Crvenom spustu, novom visećom 4-sjednom žičarom s odvojivom stezaljkama vozila (4-sjednim stolicama)’, Sljemenska ulica 82, Medvednica, Zagrebačka županija, evidencijski broj 1831-2024-EVV odabrana je kao najpovoljnija ponuda konzorcijia Novi Volvox d.o.o., Podgorica Crna Gora i Strucon d.o.o., Bosna i Hercegovina – piše u odluci o odabiru najboljeg ponuđača.

Što građani dobivaju za 12 milijuna eura?

Postojeća trosjedna žičara ima horizontalnu dužinu trase 764.2 m, visinsku razliku od 297.7 m, te dužinu kosine staze od 824.6 m, a kapacitet od 1964 osoba/h, navedeno je u službenoj dokumentaciji javnog natječaja.

– Planiranim zahvatom potrebno je u potpunosti demontirati postojeću 3-sjednu žičaru, demontirati nosive stubove sa svim drugim nosivim i nenosivim dijelovima koji čine postojeću žičaru uključujući i armirano-betonske temelje osnove i stubova postojeće žičare te ostale dijelove žičare (reduktor, pomoćni pogon, elektro motor, pokretna traka za ukrcaj skijaša itd) i izgraditi novu viseću 4-sjednu žičaru s odvojivim stezaljkama (za četiri osobe) sa svim nosivim i nenosivim elementima na postojećoj trasi 3-sjedne žičare kapaciteta min do 2.000 putnika/h. Novo planirana 4-sjedna žičara će imati donju okretnu stanicu i gornju pogonsku stanicu, bez međustanice – piše u dokumentaciji prenosi Forbes.

Neovisna zastupnica u Gradskoj skupštini i kandidatkinja za zagrebačku gradonačelnicu Dina Dogan upozorila je na spornu cijena obnove sljemenske četverosedežnice na Sljemenu. Kaže da su slični projekti u Austriji i Hrvatskoj bili znatno povoljniji te dodaje da je po ovoj cijeni i Bandićeva gradnja Sljemenske žičare bila jeftinija.

Dina Dogan Proračun Tomislav Tomašević Možemo

Marko Prpic/PIXSELL

Smatra da je cijena od 12 milijuna eura nerealna i da nije konačna.

Usporedbe s Austrijom

– S obzirom na to da je prije godinu dana na Platku zajednica ponuditelja u kojoj je bila i tvrtka Strucon koja će obnavljati i sljemensku sedežnicu, kasnila s radovima i da je bilo puno popravaka te da se jako dugo čekalo na uporabnu dozvolu, rekla bih da će preko raznih aneksa ugovora veoma vjerojatno doći do povećanja cijene- kaže Dogan.

Također, podsjetila je da je i gradnja dvije šesterosjede žičare u Kitzbühelu s grijanim sjedalima i haubom jeftinija od sljemenske.

– Te dvije Gauxjoch dužine 1289 m i Trattenbach dužine 802 m, koje su zamijenile staru trosedežnicu i sidro iz 1980-ih, obje su koštale 23 mil EUR a, izvođač je Leitner. Dakle svi grade usporedne žičare puno jeftinije nego što će platiti Možemo! – kaže Vasić Dogan.

Dodaje i da je cijela žičara Sljeme, duga 5017 metara, čija je gradnja imala i pravosudni epilog, koštala oko 71.500.000,00 EUR.

– Dakle nekih 14.250 EUR po metru. U toj cijeni je i donja postaja s garažom za 200 vozila, dvije penjačke dvorane s umjetnom stijenom, ali i zgrada tlocrtne površine od 1800 m2 na više etaža. Tu su i dva poslovna prostora, međupostaja i gornja postaja. Svaka s 900 m2 zatvorenog prostora, kao i zatvorene kabine. S druge strane, Tomaševićeva četverosedežnica bez ikakvih zatvorenih zgrada, osim za strojarnicu, i bez kabina, će s obzirom na dužinu od 843 m koštati više 14.827 EUR po metru. I to sve bez budućih aneksa koji će podići cijenu. Očito će ta četverosedežnica biti zlatna. Jer kako inače opravdati tu cijenu – kaže Dogan.

Aktualno
Hrvatska
Izbor urednika