EVO ŠTO KAŽE TOMAŠEVIĆ

Zagreb raspisao natječaj za izvođače za izgradnju tramvajske pruge u Heinzelovoj

Grad Zagreb raspisao je natječaj za izvođača radova za izgradnju 3.7 kilometara duge tramvajske pruge u Heinzelovoj ulici, od Ulice kralja Zvonimira do okretišta na Savišću. Vrijednost projekta je 60 milijuna eura s PDV-om
Zagreb: Gradonačelnik Tomašević otvorio vrtić Točkica u Sesvetskom Kraljevcu Photo: Zeljko Hladika/PIXSELL

Raspisivanjem ovog natječaja, u tijeku su ili su pokrenuti postupci izgradnje sedam od osam strateških projekata Grada Zagreba koje je gradonačelnik Tomašević najavio prošle godine u ovo vrijeme, prilikom predstavljanja proračuna za 2024.

Podsjetimo, u travnju ove godine započela je izgradnja gradske knjižnice i društveno-kulturnog centra Paromlin, u srpnju obnova Doma sportova te izgradnja novog bazena u Španskom, a u listopadu su počeli radovi na izgradnji Sarajevske ceste s tramvajskom prugom. Za stadion u Kranjčevićevoj, stanove za javni najam u Podbrežju i tramvajsku prugu u Heinzelovoj u tijeku su postupci nabave za izvođača radova, dok se gradnja očekuje početkom sljedeće godine. Preostaje još raspisati postupak za nabavu radova na obnovi Kina Europa, koje se očekuje u najkraćem roku.

– Izgradnja pruge u Heinzelovoj ulici, uz izgradnju Sarajevske ceste i tramvajske pruge, značajno će unaprijediti usluge javnog prijevoza za desetke tisuća građana koji će se prvi put naći u zoni tramvaja, nakon 25 godina u kojima u Zagrebu nije izgrađen ni metar nove tramvajske pruge – rekao je Tomislav Tomašević, gradonačelnik Grada Zagreba.

Grad Zagreb

Ulažemo povijesno velika sredstva u prometnu infrastrukturu

Projekt u Heinzelovoj uključuje izgradnju dvokolosiječne tramvajske pruge s kontaktnom mrežom i ispravljačkom stanicom za napajanje, uz primjenu naprednih rješenja koja omogućuju bržu i jednostavniju ugradnju kolosijeka, veću trajnost te smanjenje buke, što osigurava jednostavnije i ekonomičnije održavanje infrastrukture. Predviđena je i rekonstrukcija kolektora kanalizacije koji su građeni između 1920. i 1950. godine te ih je nužno rekonstruirati prije izgradnje tramvajske pruge.

Grad Zagreb planira sufinanciranje ovog projekta iz fondova Europske unije u okviru programa Konkurentnost i kohezija 2021.–2027., dok će se preostala sredstva osigurati iz proračuna Grada Zagreba te kroz okvirni zajam Europske investicijske banke.

– Ulažemo povijesno velika sredstva u prometnu infrastrukturu, što uključuje obnovu voznog parka ZET-a, izgradnju novih trasa tramvajskih pruga i obnovu postojećih, kao i  izgradnju novih cestovnih koridora poput produžene Branimirove i Kolakove, Sarajevske, Medpotoka, Jarunskog mosta i Šarengradske – dodao je gradonačelnik Tomašević, istaknuvši kako širenje mreže javnog prometa stvara povoljne uvjete za ekonomski rast, a lokacije oko tramvajske pruge čini praktičnijim za život građana.

Aktualno
Grad Zagreb