U hrvatskim školama kronično nedostaje učitelja
Podaci da je sve manje učitelja i predmetnih nastavnika u Hrvatskoj izazivaju zabrinutost. Posebno ih nedostaje u osnovnim školama. Neprestano se traže zamjene, a predmeti su nerijetko pokriveni nestručnom zamjenom, piše HRT.
Ravnatelji se snalaze na sve moguće načine kako bi nastava bila pokrivena.
– Mi u velikim gradovima imamo šansu mijenjati se jedni s drugima. Svi fluktuiraju, a s druge strane imamo neformalne učiteljske odnose ravnateljske skupine i tu zamolimo za pomoć, kaže Ljiljana Klinger, ravnateljica OŠ Matije Gupca, Zagreb.
Naglašava se da najviše problema ima u prirodoslovnim predmetima, matematici, tehničkoj kulturi…
– Vrlo je teško naći zamjenu, nekad moramo posezati za studentima koji još nisu završili fakultet, govori Zvonimir Radić, pedagog OŠ Petra Preradovića, Zagreb.
Nestručne zamjene, tvrde zaposleni u školama, uvijek su lutrija.
– Nikada ne znate koga ćete dobiti i hoće li se snaći u razredu. U školama gdje su te zamjene duže, pitanje je o kakvom znanju se radi i što će biti s tim učenicima u budućnosti kada odu u sljedeću vertikalu obrazovanja, ističe Marita Guć, ravnateljica OŠ Manuš, Split.
Satničari imaju najviše posla. Organizirati, dogovarati, upisivati sve u raspored. I svaka je ideja dobrodošla.
– U našoj školi postoji jedno zgodno rješenje, a to je obrnuti raspored. Unutar tog obrnutog rasporeda vidimo koji su nam ljudi slobodni i to naš satničar napravi početkom školske godine, što znači da se za zamjene na kraće vrijeme, na sat-dva ili dan-dva, ljude može na vrijeme upozoriti i onda se te zamjene nikada ne svode na čuvanje djece, navodi Dušica Vunić, ravnateljica OŠ Berak.
Ravnatelji imaju još ideja kako spasiti situaciju, a jedna od njih je honoriranje ljudi koji žele raditi, prenosi N1.
– Ljudi koji su zaduženi u svom 40-satnom vremenu, pristaju na honorare i dolaze iz jutarnje u popodnevnu smjenu iz druge škole, predlaže Maja Morić Kulušić, ravnateljica OŠ Brodarica.
Nedostatak kadra u školama nije samo hrvatski problem, imaju ga i škole drugdje u Europi, ali ovdje nije riječ samo o nedostatku kadra za stem područja koje se stimulira stipendijama, nego se problem širi i na druge predmete.