Oporba skeptična prema Tomaševićevim planovima: Nudi stare projekte u novom ruhu pred izbore
Saborski zastupnik i predsjednik zagrebačkog HSLS-a Darko Klasić kaže da je Tomašević suočen sa svakodnevnim prometnim kolapsom i zbog rastućeg nezadovoljstva građana prošli tjedan predstavio plan rješavanja prometu kroz infrastrukturne projekte.
Većina projekata zahtjeva barem desetak godina za realizaciju
– Svi projekti koji su predstavljeni javnosti neosporno su neophodni gradu Zagrebu ako želimo riješiti problem prometa na zagrebačkim ulicama ali većina njih zahtjeva barem desetak godina za realizaciju. Pravo pitanje je zašto je gradska uprava čekala tri godine ako je te projekte prepoznala kao rješenje za prometne probleme. Predloženi projekti već u javnom prostoru 20 i više godina, kaže Klasić
Dodaju da za velik broj tih planova postoje idejna rješenja, a za neke je djelomično i izvedena potrebna dokumentacija Dojma smo da su ovi projekti postali nažalost aktualni sada samo zbog pritiska javnosti nezadovoljnom stanjem prometa u gradu. Ono što vidimo problematičnim i nekonzistentnim je da se sada ponovno predstavljaju neki projekti koje je aktualna gradska vlast prije samo nekoliko mjeseci proglasila nepotrebnim te obustavila njihovo financiranje i planiranje, upozoravaju iz zagrebačkog HSLS-a.
Tomašević do sada nije imao svoj projekt, svi su reciklaža postojećih
Klasićev koalicijski kolega i HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Zagreba Mislav Herman kako su se gužve pojavile nakon povratka građana s godišnjih odmora i početkom školske godine.
– Od tada mi na zagrebačkim prometnicama imamo prometni kaos i razjarene građane. Situacija u prometu u Zagrebu nikada u povijesti nije bila lošija. Opravdani je razlog da je obnova nakon potresa bila otežana. Ono što se moralo suziti zbog obnove stoji, ali onda se druge prometnice koje nisu obuhvaćene radovima, moraju proširiti i otvoriti nove ceste kako bi promet mogao cirkulirati, naglasio je.
Dodaje kako trenutna vlast radi nešto što se ne smije raditi. Izbacuju određene trake, kao što je Prilaz Đure Deželića, gdje su biciklističke staze na kojima nema biciklista i na kraju još se uvodi blokovsko parkiranje na osnovi studije koja je rađena 2021. godine i koja se uspoređivala s gradovima koji imaju uređenu infrastrukturu.
– Gospodin Tomašević nije do sada ima ni jedan svoj projekt, već su svi oni samo reciklaža postojećih – kazao je Herman.
Herman je obećao za promet otvoriti sve zatvorene ulice, a čim Zagreb prodiše namjerava razmišljati o biciklističkim stazama i pješacima.
Najavljeni projekti su predizborni pamflet želja i pozdrava
Neovisnu skupštinsku zastupnicu Dinu Vasić Tomašević podsjeća na bivšeg gradonačelnika Milana Bandića. O najavljenim projektima kaže da su predizborni pamflet želja i pozdrava.
Vasić kaže da kada se vozi gradom na gradilištima nema radnika.
– Što se dogodilo s ugovorima, što se dogodilo s bankovnim garancijama, veliko je pitanje. Zašto sve kasni, vjerojatno što nije dobro isplanirano proračunski i cijene su otišle gore, govori.
Postavlja se pitanje zašto se ne radi u 3 smjene.
– Kada govorimo o raznim projektima koje je Tomislav Tomašević stavio kao predizborni pamflet pred građane, to je lista želja i pozdrava. Tomašević me podsjeća na bivšeg gradonačelnika. Nema nikakvog konkretnog prometnog rješenja.
Jučer se probudio iz bunila
Zastupnik Ivica Lovrić kaže da mu pompozna najava izgleda kao da se Tomašević jučer probudio iz bunila i nakon tri i pol godine shvatio da je u Gradu Zagrebu veliki nered, da su gužve u prometu i da nije napravio ništa.
Dodaje da je Tomašević onesposobio ZET te da je intervencijama u pješačke zone, biciklističke staze i parkirališna mjesta dodatno je zakrčio i limitirao promet.
sitnim i malim radovima koje je započeo na bezbroj mjesta, a Zagrebačke ceste ih ne znaju i mogu završiti unio je dodatni nered i kaos, kaže Lovrić.
Dodaje da s obzirom na to da su lokalni izbori za sedam mjeseci Tomašević je iz ladice izvukao projekte koje je netko drugi napravio puno prije njega te je prezentirao pet tuđih spasonosnih projekata prometne infrastrukture kao da su njegovi.
– Kao logično pitanje se nameće da ako ih je već imao zašto ništa od toga u tri i pol godine nije realizirao?, pita gradski zastupnik.
Projekte u prometu kočila ideološka uvjerenja?
Oporbeni čelnici slažu se da su projekti predstavljeni javnosti neosporno neophodni. No, s pravom se pitaju zbog čega neki projekti poput Jarunskog mosta koji je u GUP ucrtan 2003. godine, a za njega je čak 2020. zatražena i nova lokacijska dozvola te pokretanje izrade parcelacijskih elaborata, nisu već pokrenuti.
Također ističu da se s većine njih, koji su nekad bili predizborna obećanja bivše gradske administracije, samo obrisala prašina kako bi bili zgodno predstavljeni pred lokalne izbore. U svojim medijskim nastupima nisu bili optimistični što se tiče izvedbe projekata te podsjećaju kako je projekt Jarunskog mosta 2023. brisan iz proračuna Zagreba jer Tomislavu Tomaševiću taj projekt lani nije bio prioritet.
Treba istaknuti i to da su gradske vlasti pitanju prometne problematike pristupili iz njihova ideološkog uvjerenja da građane treba što više demotivirati od korištenja osobnog automobila.
– I to nažalost nije bila teorija zavjere, već “edukacija” koju su organizirali za članstvo svoje stranke, a iz razloga koji bi doveo do toga da ljudi naprosto odustanu od korištenja osobnog automobila. Ova ideološka uvjerenja uzrokovala su da su u protekle tri godine smanjene investicije u održavanje i razvoj javnih prometnica, što je na kraju i uzrok lošeg stanja zagrebačkih ulica, podsjeća Klasić
Kaže da se to vidi i po predviđenim sredstvima grada za ulaganje u ovogodišnji i prošlogodišnje ljetne radove te male komunalne akcije održavanja cesta. – Ove godine je u asfalterske ljetne radove uloženo oko 7 milijuna eura dok je taj iznos 2019. godine iznosio skoro 10 milijuna eura, zaključuje Klasić.