TRGOVAČKA VARKA

Znate li zašto se naranče prodaju u mrežastim narančastim vrećicama?

Jeste li se ikada zapitali zašto se naranče često prodaju u tim čudnim crvenim mrežastim vrećicama? Pa, riječ je o lukavom triku kojim se koriste proizvođači hrane i supermarketi kako bi zavarali vaša osjetila
oranges-2100108_1920 Pixabay/Ilustracija

Crvena ili narančasta plastična mrežica oko ploda daje dojam da je narančina kora bogatije narančaste boje, zbog čega izgleda sočno i privlačno potrošačima. Ako je voće nezrelo, obojena mreža također će umanjiti njegovu zelenost i pojačati njegovu boju, čineći ga naizgled zrelijim i ukusnijim.

Slično tome, limun se često stavlja u žute mrežaste vrećice kako bi se poboljšala njihova prirodna boja. Kad bi ih stavili u crvene vrećice, izgledali bi narančasto i manje privlačno, piše ifl science.

Iluzija konfeta

Princip se temelji na iluziji konfeta, vizualnom fenomenu kada je percepcija boja pod snažnim utjecajem okolnog konteksta. U ovoj optičkoj iluziji, lopta neutralne boje smještena je unutar mreže linija različitih boja. Kada su linije određene boje u prvom planu, čini se da se boja lopte stapa s bojom linija.

U novoj studiji, psiholog Karl R. Gegenfurtner sa Sveučilišta Giessen u Njemačkoj detaljno opisuje kako narančasta vrećica u supermarketu koristi iluziju konfeta.

On piše: – Svake subote na lokalnoj tržnici kupujem sok od naranče od svoje omiljene prodavačice voća Helge. Jednog dana nije imala lijepih zrelih naranči, kao što bi se moglo očekivati ​​tijekom njemačkog ljeta. Kasnije, svraćajući u supermarket, činilo mi se da ima puno zrelih naranči, i naravno, kupio sam ih hrpu, upakirane u narančastu mrežu za nošenje.

– Kod kuće, kad sam izvadio naranče iz mreže, dogodilo se čudo: svaka naranča, prelijepo obojena unutar mreže, pretvorila se u nevjerojatnu nijansu zelene! nastavlja Gegenfurtner.

– Zaključujemo da sama asimilacija boja daje snažan učinak na izgled boje, pretvarajući zelenkastu narančastu u prekrasno narančastu. Malo je reći da su to odavno shvatili i prodavači voća. Gledajući uokolo u tipičnim supermarketima, lako je vidjeti da je voće i povrće (npr. limun, luk, tikvice ili čak krumpir) obično pakirano u mreže koje su boje savršenih primjeraka, zaključio je.

Rad objašnjava da se iluzija konfeta temelji na principu da je naš mozak programiran za obradu perifernog vida i percepciju boja.

U biti, naš mozak ima za cilj pružiti nam glatko, besprijekorno iskustvo koje se može razumjeti što učinkovitije. Isto tako, naš vizualni sustav je ožičen da opaža ujednačenost i glatke prijelaze.

Kada se crvena mreža stavi preko naranče, naš mozak spaja susjedne boje kako bi pojednostavio ono što vidimo.

Aktualno
Hrvatska