U školama Zagrebačke županije brojni resursi za provođenje inkluzivne prakse

U Osnovnoj školi Klinča Sela predstavljeni su rezultati analize stanja inkluzivnosti u školama Zagrebačke županije

Ravnatelji, učitelji, profesori i predstavnici udruga civilnog društva okupili su se danas u Osnovnoj školi Klinča Sela na predstavljanju rezultata analize stanja inkluzivnosti osnovnih i srednjih škola na području Zagrebačke županije. U ime Zagrebačke županije podršku im je dao zamjenik župana Damir Tomljenović.

– Zagrebačka županija izuzetno brine o školstvu, ulažemo maksimalno u objekte, slušamo potrebe s terena, a ovo o čemu smo danas slušali je svojevrsna nadogradnja svega toga, rekao je zamjenik župana Zagrebačke županije Damir Tomljenović uz želju da uskoro svih 44 škola kojima je Zagrebačka županija osnivač budu primjeri inkluzivnih škola.

Podsjetio je i da Zagrebačka županija već dugi niz godina provodi projekt Prsten potpore kojim se osiguravaju pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski posrednik za 200-tinjak učenika s teškoćama u osnovnim i srednjim školama kojima je osnivač Zagrebačka županija, a s ciljem njihove integracije u redoviti odgojno-obrazovni sustav.

O analiziranom stanju i preporukama za intervencije u cilju unapređenja inkluzivnog odgoja i obrazovanja u osnovnim i srednjim školama govorio je Darko Kobetić, ravnatelj Centra znanja PROFECTUS koje je provelo ovu obuhvatnu analizu.

– Cilj ove analize bio je utvrditi početno stanje po pitanju opremljenosti škola, educiranosti kadra, provedbe programa za djecu s poteškoćama, socijalizacijskih aktivnosti… Ovo je zapravo prva analiza u Republici Hrvatskoj koja je rađena prema međunarodnoj klasifikaciji funkcioniranja invaliditeta i zdravlja, istaknuo je Kobetić dodavši da ju to čini značajnim korakom za iduće strateško planiranje i razvoj pozitivnih inkluzivnih praksi.

– Analiza je optimistično pokazala da u školama Zagrebačke županije postoje brojni resursi za provođenje inkluzivne prakse, škole su solidno opremljene, kadar je educiran, a najjači element inkluzivne prakse je dosadašnje provođenje individualiziranih i prilagođenih odgojno-obrazovnih programa za djecu s teškoćama, rekao je Kobetić ocijenivši da je idući važan korak razvoj koordiniranog sustava podrške koji će pružati stručan kadar unutar odgojno-obrazovnih ustanova, ali i pružati sustav outsourcinga, stručnih kapaciteta koji će moći dolaziti ciljano na teren i davati specifična znanja.

Nakon provedene analize, u četiri škole s područja Zagrebačke županije provodit će se pilot-program “Inkluzivna škola” čija je provedba planirana tijekom četiri godine, a s ciljem razvoja programa aktivnosti za djecu s teškoćama, izrade Priručnika sa standardima inkluzivnosti i programima dodatnih aktivnosti za učenike s teškoćama te izrade standarda inkluzivnosti škole.