Festival otvara triler "UFO Sweden"

U četvrtak započinje 13. Fantastic Zagreb Film Festival

Do 9. srpnja prikazivat će se recentni svjetski žanrovski hitovi, kao i kultni klasici
fantastic zagreb Nina Đurđević/PIXSELL

Švedskim SF trilerom “UFO Sweden”, koji se opisuje kao dijete ljubavi između serija “Dosjei X” i “Stranger Things” te “Povratka u budućnost”, u četvrtak se na Ljetnoj pozornici Tuškanac otvara 13. Fantastic Zagreb Film Festival.

Do 9. srpnja prikazivat će se recentni svjetski žanrovski hitovi, kao i kultni klasici u programu Fantastic Retro, među kojima je i kultno remek-djelo “Ptice” Alfreda Hitchcocka, jedan od najinovativnijih triler horora svih vremena, koji se prikazuje se u povodu 60. godina od premijere.  Akcijski evergreen “U zmajevom gnijezdu” je prije 50 godina upoznao svijet s magnetizmom, karizmom, fizičkom snagom i vještinama Brucea Leeja, a SF triler “Oni žive” Johna Carpentera obradio i danas aktualne teme manipulacije medijima, podivljalog konzumerizma, društvene kontrole i otpora protiv autoriteta.

Prikazat će se i jedan od najpopularnijih filmova svih vremena “Iskupljenje u Shawshanku”, u povodu 100 godina studija Warner Bros, koji je na svim popisima najboljih filmova u povijesti kinematografije. Tu su i “Ratovi zvijezda: Epizoda 5 – Imperij uzvraća udarac”, po mnogima najbolji dio serijala i jedan od rijetkih koji se smatraju uspješnijim od originala.

Od novih filmova ističe se horor triler američkog redatelja Ti Westa “Pearl” o ženi koja želi život iz holivudskih filmova, no nakon što joj se sruše snovi postaje psihopatski ubojica. Animirani SF spektakl “Plastično nebo” prikazuje mračnu distopijsku budućnost Zemlje u kojoj se ljudi u dobi od 50 godina pretvaraju u drveće kako bi postali hrana za nove generacije. Južnokorejski akcijski SF triler “Brod za Busan” Kima Hong-suna prati grupu okorjelih kriminalaca koja se udružuje protiv iskusnih agenata u pokušaju bijega, no to se ubrzo pretvara u brutalnu borbu za goli život protiv natprirodnog bića.

Finski nadnaravni horor triler “Kuckanje”, inspiriran folk legendama i mitovima, uz elemente horora, suspensa i nadnaravnog prenosi ekološku poruku, uz neočekivani obrat u završnici. Futuristički omnibus sa sedam epizoda, “Posljednji dječak na Zemlji”, donosi i jednu hrvatsku – blejdranerovsku posvetu SF-u osamdesetih “Slice of Life” u režiji i produkciji Luke Hrgovića i Dina Juliusa. Festival donosi i SF avanturu za cijelu obitelj “Dijete stroj”, o djevojčici koja na odmoru s roditeljima zaglavi u tajnom bunkeru u kojem se razvija umjetna inteligencija. Kao posebna poslastica najavljen je biografski dokumentarac “Možete me zvati Bill” o Williamu Shatneru, slavnom kapetanom Kirkom iz “Zvjezdanih staza”, koji je u 70 godina karijere ostvario niz važnih uloga, a ne staje ni s 92 godine.

Program kratkih filmova prikazat će se u Kinu Tuškanac, s relevantnim temama od ekologije do umjetne inteligencije te je jedini “dog friendly” festival.

Događanja
Grad Zagreb