Turistička sezona za Zagreb neće biti osjetno bolja, ali nije kasno za konkretnu pomoć sektoru

Održan je šesti regionalni Forum obiteljskog smještaja

Pandemija je zagrebački turizam u prošloj godini svela na tek četvrtinu brojki iz 2019., a po svemu sudeći ni ova sezona neće biti osjetno bolja.

Stoga privatne iznajmljivače čeka teško razdoblje u kojem se moraju orijentirati na promotivne ponude na svim kanalima, s posebnim naglaskom na mobilne uređaje, a kako bi privukli što veći broj gostiju moraju maksimalno fleksibilizirati uvjete otkazivanja rezervacija.

– Prema podacima Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada, u Zagrebu je u protekloj godini zabilježeno oko 340.000 dolazaka gostiju i 770.000 noćenja. Te brojke su na razini od 24 posto onih iz 2019. kada je Zagreb imao preko 1,3 milijuna dolazaka i 2,4 milijuna noćenja. Uz sve to, grad je pretrpio i razoran potres pa čak i poplavu, a nezanemariv broj oštećenih objekata je u vlasništvu iznajmljivača. Godinu dana nakon potresa velika većina štete još nije sanirana pa nas čeka još jedna sezona koju ćemo morati nekako preživjeti“, naglasio je predsjednik HGK Komore Zagreb Vitomir Klasić.

To su zaključci 6. regionalnog Foruma obiteljskog smještaja za Grad Zagreb koji su suorganizirali HGK Komora Zagreb i zagrebačka Turistička zajednica.

– Preostaje nam prilagoditi se, adaptirati poslovanje, a ja vam samo mogu reći da je dužnost svih uprava, lokalnih i državnih – pomoći u okviru svojih ingerencija, naglasila je zamjenica gradonačelnika Olivera Majić, pa je dodala kako unutar turizma imamo i njegovu važnu sastavnicu, a to je event – industrija.

Predsjednik Sekcije Zajednice obiteljskog turizma za grad Zagreb, Alen Čalopek, poručio je da zagrebačke privatne iznajmljivače čeka puno izazovniji posao u odnosu na druge destinacije jer ne nude more, a gosti im dolaze s dalekih tržišta. Što se poreza tiče, Sandra Pezo iz Porezne Uprave je pojasnila da registrirani zagrebački iznajmljivači i dalje moraju plaćati 300 kuna paušala po krevetu, odnosno smještajnoj jedinici, bez obzira što im smještaj trenutno zjapi prazan.

Direktor agencije Adriatic Travel & Trade Tomislav Klarić apostrofirao je na važnost prilagodbe otkazivanja, istaknuvši kako tu imamo probleme jer se iznajmljivači još uvijek pokušavaju držati starih cancelation perioda, ali da to više tako ne ide.