Tajna Titova pista postaje staza za automobilske utrke

Željava se budi
željava Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Počinje obnova zaboravljenog vojnog aerodroma Željava 30 godina nakon miniranja. U rujnu će se tamo voziti utrke 402 Street Racea i to u automobilima s više od 1500 KS, piše Večernji list.

Željava se budi. Vojni aerodrom koji je tri desetljeća bio zaboravljen, supertajna vojna baza bivše države ukopana u planinu, ovih dana dobiva novi smisao. Treba znati da veći ukopani aerodrom na svijetu postoji tek u – Kini.

Nitko nije imao takvo što u Europi, štoviše bila je to baza kojom se u doba hladnog rata dokazivalo svijetu… Na pisti broj 1 uskoro će se voziti utrke 402 Street Racea, a automobili s više od 1500 KS pistom će juriti i brže nego što su nekada ovdje letjeli MiG-ovi 21.

– MiG-21 je brži kad je u zraku, premašuje dva maha, ali na tlu je naše ubrzanje u natjecateljskim automobilima ipak brže. Na 400 metara ja sam već na 300 kilometara na sat… Na Željavi bi se moglo voziti i 500 km/h i još bi se stiglo zakočiti. Bit će to sjajno!, govori Dario Konopek, najbrži Hrvat.

Upravo je ovog ponedjeljaka u 5:30 sati otkucalo ravno 30 godina otkako je s 50 tona eksploziva 16. svibnja 1992. godine minirano svih pet pista pri povlačenju JNA. Tajna baza završena je u najvećoj tajnosti 1968., jer je procijenjeno da bi u slučaju napada Varšavskog pakta za čas bili pometeni svi avioni koje je država imala na drugim aerodromima.

Imat ćemo 24. i 25. rujna prvu autoutrku u Lici! Zvat će se Balkans Finest Competition, a održavat će se utrke ubrzanja Street Race, Drift show, Drift taxi, Tuning & Styling (Swagger crew) izložba luksuznih i rijetkih automobila, natjecanja u driftu i dB race, što je natjecanje u najglasnijim automobilima. Moglo bi sudjelovati i više od tisuću automobila, bit će šou. Uostalom, dobro je i što smo u sredini Lijepe Naše pa je svima lako doći do Ličkog Petrova Sela, tu na granicu pokraj Bihaća. Nije daleko ni onima iz Osijeka ni onima iz Dubrovnika, kazao je organizator Zlatko Ružić, piše novinar Večernjeg lista Srđan Hebar.

Hrvatska
Izbor urednika