MODERNIZACIJA PRUGE VINKOVCI-VUKOVAR: Gradnja prema najvišim standardima

Pruga Vinkovci – Vukovar je tehnološki napredna tako da će biti unaprijeđena za brzinu vlakova do maksimalno 120 km/sat, čime će se vrijeme putovanja skraćuje za polovicu od sadašnjeg
021Portal-slika-pruga-VV

Kako napreduju radovi na projektu Nadogradnja i elektrifikacija pruge Vinkovci – Vukovar, na info danu u Borovu naselju, koji će se održati 15. listopada u Borovu Naselju, HŽ infrastruktura, nositelj ovog važnog projekta za prometnu povezanosti Istočne Hrvatske, upoznalo je lokalno stanovništvo i širu zajednicu s tijekom izvedbe radova i benefita koje će realizacija ovog projekta polučiti.

Realizacija modernizacije i elektrifikacije pruge od između Vinkovaca i Vukovara, ukupne duljine 18,71 kilometara, koja bi trebala dovršena u drugoj polovici iduće godine, prije svega donosi poboljšanje udobnosti putovanja vlakom i bolju povezanost željezničkog putničkog prijevoza, a uz podizanje razine sigurnosti putovanja vlakom na toj relaciji.
Pruga pruga Vinkovci – Vukovar je tehnološki napredna tako da će biti unaprijeđena za brzinu vlakova do maksimalno 120 km/sat, čime će se vrijeme putovanja skraćuje za polovicu od sadašnjeg. Putovanje u putničkom prometu od Vinkovaca do Vukovara trajat će 20 minuta a u teretnom prometu 30 minuta.

I gospodarstvo istoka Hrvatske, ali i šire regije od modernizacije pruge očekuje povećanje opsega željezničkog teretnog prijevoza kao ekonomičnijoj inačici prijevoza. Slijedno to je i značajno i za riječnu teretnu luku Vukovar jer će rezultirati povećanjem prekrcaja tereta. U širem kontekstu ona je značajna jer je sastavni dio željezničkog teretnog koridora RFC 10, smještena je na Transeuropsku mrežu prometnica, TEN-T koridoru Rajna-Dunav, a istočna Slavonija bit će kvalitetno povezana s Koridorom RH1, bivšim paneuropskim prometnim koridorom. Elektrifikacijom te dionice Vinkovci Vukovar osigurat će se ekonomski i energetski isplativ te ekološki održiv željeznički promet.

Cijela trasa pruge je od proljeća ove godine jedno veliko gradilište. Prema vremenskim planovima izgrađeno je svih pet novih propusta, a vlakovi prometuju preko novoga mosta Bobotski kanal. U kolodvoru Vukovar-Borovo Naselje grubi građevinski radovi u visokoj su fazi gotovosti. Izgradnja perona je pri kraju, a položena su tri nova kolosijeka i pripadajuće skretnice. Inače, na cijeloj trasi pruge, dosad je položeno skretnica koje su trenutačno u različitim fazama gotovosti, a preko njih 10 već se odvija promet vlakova. Dobar napredak radova primjetan je i na zgradama postrojenja za sekcioniranje u Vinkovcima te na zgradi za smještaj elektroničkih signalno-sigurnosnih uređaja u Đergaju i Vukovaru.

Visoki standardi u izgradnji željezničke infrastrukture u ovom konkretnom projektu, vidljivi su, između ostalog i po gradnji zidova za zaštitu od buke na svim lokacijama na kojima je to potrebno, kako bi se željeznički promet što bolje uklopio u okružje, poglavito u naseljenim mjestima gdje se lokalno stanovništvo zaštitilo od buke. Također, sigurnost je na prvom mjestu u izvedbi modernizacije ove pruge, što je razvodno gradnjom pothodnika i propusta prema najvišim europskim sigurnosnim normama.

Nadogradnja i elektrifikacija postojeće željezničke pruge od značaja za međunarodni promet M601 Vinkovci – Vukovar, vrijedan je 542,6 milijuna kuna, od čega se 85 posto sufinancira bespovratnim sredstvima iz Kohezijskog fonda, iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020 Europske unije, a preostalih 15 posto iz hrvatskog proračuna. HŽ Infrastruktura je trenutno nositelj najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj i najveći je korisnik bespovratnih sredstava Europske unije u prometnom sektoru.

Gospodarstvo
Hrvatska