Problemi s brojni

Ivana Posavec Krivec upozorila na prijeteći kolaps željezničkog sustava

Saborska zastupnica i predsjednica Kluba Socijaldemokrati Ivana Posavec Krivec održala je u ponedjeljak, u Dugom Selu, konferenciju za medije o problemima u hrvatskom željezničkom sustavu
IMG_2934

Pozivam ministre Butkovića i Erlića da sjednemo zajedno na vlak i bez idealnih uvjeta stvorenih za njih, kao normalni putnici probamo doći do Vinkovaca ili Osijeka. Pohvalno je da prema Sisku voze moderni u Hrvatskoj proizvedeni vlakovi 120km/h u idealnim uvjetima, ali neka nam težnja bude da takvi vlakovi voze po svim prometnicama i za sve putnike a ne samo kad vi imate najavljene vožnje za televiziju i za slikanje. Dođite i vozite se svaki dan sa svojim sugrađanima pa ćete vidjeti što su to Hrvatske željeznice danas, poručila je Posavec Krivec.

Kolodvor u Dugom Selu drugo je najveće željezničko čvorište u Hrvatskoj, no njegov izgled je sramotan što ukazuje na nebrigu Hrvatskih željeznica za osnovnu infrastrukturu u željezničkom prometu. Iako je nova zgrada na kolodvoru dovršena već skoro tri godine, još uvijek nije puštena u funkciju.

Sve je to indikativno stanju u ovom sustavu, stanju koje polako dovodi do kolapsa željezničkog sustava. Hrvatske željeznice srozale su svoju uslugu na nizu prometnih pravaca, a također svjedočimo problemima s dvokolosječnim prugama i s izgradnjom istih.

-Izgradnja dvokolosječne pruge od Dugog Sela do Novske je velika infrastrukturna inicijativa stara preko 10 godina, no ona stoji, nije još ni započela, projektna dokumentacija nije ishođena, a novac iz europskih fondova možda ćemo izgubiti. Ista situacija je i s prugom Dugo Selo – Križevci koja je 2016. trebala krenuti u punu izgradnju, gotovo 200 milijuna eura iz europskih fondova osigurano je raznim projektima. Ta infrastruktura trebala je omogućiti brzu povezanost dijelova Podravine i Križevaca s Dugim Selom kao čvorištem, a potom i Zagrebom i europskim pravcima. Iz HŽ-a je potvrđeno da će do kraja ove godine biti izgrađeno tek 80% te dionice, što znači da gubimo europski novac i da ćemo sva sredstva od gotovo 160 milijuna eura morati i vratiti- upozorava Posavec Krivec.

Postavlja se pitanje koji su prioriteti Vlade kad govorimo o prometnom povezivanju Hrvatske. Ako je jedna Vlada uspjela izgraditi glavne infrastrukturne autoceste u samo jednom mandatu zašto ostale vlade to nisu sposobne učiniti u pet mandata? Vladajući moraju staviti prioritet na izgradnju željezničke infrastrukture na kontinentalnoj Hrvatskoj jer radi se o osnovnom pokretaču gospodarstva. EU s razlogom potiče razvoj željezničkog prometa, on je najbrži, najučinkovitiji, najpouzdaniji i najzeleniji oblik prijevoza.

-U cijelom je razvijenom svijetu normalno da se prometuje po voznom redu, ali u Hrvatskoj je teško naći vlak koji je redovit. Ukoliko bi u Japanu, Francuskoj ili Njemačkoj vlak kasnio 10 minuta ministar nadležan za prometovanje dao bi ostavku. Koliko dugo kasne vlakovi u Hrvatskoj i koliko je ministara opstalo, a da se ništa nije učinilo?- pita se Posavec Krivec.

Navodi kako imamo situaciju neusklađenosti izgradnje prometnica i pruga. U Dugom Selu, na samom čvorištu, ako prolazi vlak automobili moraju stajati što znači zastoj u cestovnom prometu, iz jednog kolapsa prelazimo u drugi. Sve se to događa na prugama koje su paralelne s autocestom koja je u remontu. Usred ljetne sezone nama ne prometuju ni vlakovi, niti su nam prometni dijelovi autocestovne infrastrukture.

-Europa potiče i daje novac za razvoj željeznica, poziva mlade da besplatno putuju željeznicama po Europi, a što u tome smislu čini Hrvatska? Zatoči na 13 sati putnike u jednom vlaku, bez informacija, ponudi ih s dva kroasana i pola litre vode. Ne osigura im niti autobusni prijevoz. Ako pak želimo doći do Kutine ili Novske moramo promijeniti i vlak i autobus jer pruga ne funkcionira u kontinuitetu. Ministre, ili obustavite ukupni promet na ovim prugama i primite se posla i izgradite infrastrukturu u što je moguće kraćem roku ili prestanite raditi farsu od svojeg resora i maknite se jer novac EU će nam propasti, infrastrukturu izgradit nećemo, naći ćemo se na istom ovom kolodvoru za nekoliko godina i s tugom gledati kako ono malo infrastrukture koje sada u funkciji propada i dalje- zaključila je Posavec Krivec.

Dugo Selo
Hrvatska
Politika
Zagrebačka županija