Zagreb United optužuje agenciju Promocija plus za manipulaciju anketama i pokušaj izbornog reketa

Koalicija Zagreb United uputila je oštro priopćenje javnosti u kojem optužuje agenciju Promocija plus i njezina vlasnika Agana Begića za – ponovljeni pokušaj medijskog reketa i objavu lažiranih rezultata istraživanja javnog mnijenja.
Tvrde da se radi o sustavnom pokušaju manipulacije biračima i favoriziranju aktualnog gradonačelnika Tomislava Tomaševića, kao i koalicije Možemo! i SDP-a.
– Ponovno smo odbili ucjenu Agana Begića i njegove agencije. Njihova navodna istraživanja ponovno odudaraju od svih relevantnih anketa i predstavljaju očit pokušaj utjecaja na ishod izbora – navodi se u priopćenju.
Sumnjivi brojevi i različiti rezultati
Zagreb United podsjeća kako je Promocija plus, tik pred kampanju, objavila istraživanje prema kojem kandidat te koalicije Davor Bernardić navodno uživa tek 4,7 posto potpore. Istodobno, dvije relevantne agencije – Ipsos i 2X1 komunikacije – bilježile su daleko veće brojke: 12 odnosno 15 posto potpore.
– Istraživanje 2X1 komunikacija provedeno za Večernji list daje Bernardiću 15,03 posto, s jasnom prednošću pred trećeplasiranim kandidatom. Ipsos mu je ranije davao 12 posto, tek jedan postotni bod manje od drugoplasirane kandidatkinje – navode iz koalicije.
Ističu kako svi relevantni podaci pokazuju stalan rast potpore Bernardiću i listi Zagreb United, čime se, tvrde, približavaju rezultatima stranaka Možemo! i SDP-a. Jedini koji odstupaju – Promocija plus.
Politički motivirane manipulacije
– Uoči svakih izbora Promocija plus objavljuje ankete koje grubo odstupaju od stvarnih rezultata. Njihove brojke u više su izbornih ciklusa bile drastično netočne, a cilj je jasan – manipulacija biračima i pogodovanje političkim nalogodavcima – ističu iz Zagreb Uniteda.
Posebno spominju lokalne izbore 2021. kada je ista agencija, tri dana uoči izbora, prikazala jednog kandidata na četvrtom mjestu, dok je na izborima završio u drugom krugu. U drugom krugu ista mu je agencija davala tek 20,5 posto, a osvojio je čak 34,7 posto.
– To nije slučajnost ni statistička greška. To je svjesna kampanja za obmanjivanje javnosti, usmjerena iz interesa skupina bliskih Aganu Begiću i Promociji plus – navode.
Povezuju ih s tzv. “udrugama civilnog društva” koje, prema tvrdnjama Zagreb Uniteda, blisko surađuju s aktualnom gradskom vlasti i pokušavaju utjecati na javnost – uključujući i HRT.
Poziv institucijama: Spriječite manipulaciju
Koalicija Zagreb United pozvala je javne institucije, uključujući HRT, Programsko vijeće, saborski Odbor za medije, Vijeće za elektroničke medije i Državno izborno povjerenstvo – da reagiraju i spriječe, kako navode, daljnje izborne manipulacije u režiji Promocije plus.
– Pozivamo medije da provjere podatke koje im dostavlja Promocija plus i usporede ih s rezultatima drugih agencija, kao i s prošlim izbornim rezultatima. Razlike su prevelike da bi bile slučajne – stoji u priopćenju.
Zagreb United zaključuje da istraživanja Promocije plus – kako tvrde – redovito služe interesima Možemo! i SDP-a, te da je cilj – spriječiti Bernardića da pobijedi u drugom krugu izbora.
– Mogu varati neke ljude neko vrijeme – ali ne mogu varati sve ljude cijelo vrijeme – poručuju iz koalicije.