Lovrić najavio: Izgradit ćemo zagrebački metro u prvom mandatu
Gradnja podzemne željeznice, dva nova mosta, preslagivanje tramvajske mreže, izgradnja pet podvožnjaka i 12 garaža te ukidanje blokovskog parkiranja, ključna su rješenja za problem zagrebačkih gužvi Ivice Lovrića.
Prometna situacija u gradu je neizdrživa, a problemi su se upeterostručili otkako gradom upravlja platforma Možemo!, poručio je na konferenciji te se osvrnuo i na sve veće probleme s javnim gradskim prijevozom i gotovo svakodnevna iskakanja tramvaja iz tračnica.
– U vrijeme jutarnje i popodnevne špice, gradske prometne žile kucavice se crvene pa djeluje kao da Zagreb ima temperaturu – naglasio je Lovrić.
Umjesto da konstruktivnim rješenjima sanira gužve, Tomaševićeva vlast pokušava natjerati Zagrepčane da koriste nefunkcionalni javni prijevoz ili bicikle za koje i dalje ne postoji adekvatna infrastruktura, dodao je.
Upozorio je da je trenutno ispravno manje od 70 posto potrebnih tramvajskih garnitura i manje od 70 posto potrebnih autobusa, te da su tramvajske pruge u katastrofalnom stanju zbog čega po njegovim riječima tramvaji iskaču.
Centar grada paralizirale nove pješačke zone
Istaknuo je i kako je Zagrepčanima parkirati u širem centru već godinama gotovo nemoguće, a stvar je pogoršalo i uvođenje blokovskog parkiranja. Prometna infrastruktura nedovršena i neodržavana, gradski su prometni sustavi u konstantnoj koliziji, dok su centar grada prometno paralizirale i nove pješačke zone, dodao je.
Stoga je Lovrić u suradnji s timom relevantnih prometnih stručnjaka razradio ključne mjere kako bi promet u gradu profunkcionirao.
Prvi paket, naglasio je, može se uvesti već 2. lipnja nakon drugog kruga lokalnih izbora, a on uključuje ukidanje blokovskog parkiranja i ponovno otvaranje Vlaške i Masarykove za automobile, otvaranje Jarunskog jezera za promet, micanje stupića u Gundulićevoj i Masarykovoj, na Trgu Republike Hrvatske i sa svih drugih mjesta gdje ometaju protok prometa.
– Omogućit ćemo veću mobilnost taksistima te otvoriti Draškovićevu kao i stajalište u Preradovićevoj. Biciklistima ćemo zabraniti kretanje pješačkim zonama i vratiti tri trake u Deželićevom prilazu – poručio je Lovrić.
Najavio dugoročne mjere
Dugoročne mjere, kojima će se Lovrić baviti u prvom mandatu uključuju početak gradnje podzemne željeznice s tri linije, izgradnju dva mosta, preslagivanje tramvajske mreže, izgradnju pet podvožnjaka i 12 garaža u širem centru.
Uvjeren je da se u prvom mandatu može izgraditi prva dionica metroa, zamišljenog u tri podzemno-nadzemne linije koji će biti jedna vrsta lake gradske željeznice. U prvom mandatu završili bi trasu Zračna luka Zagreb – Kvaternikov trg koja ima koridor za nadzemnu liniju.
Kaže da se gradnja metroa može financirati iz europskih sredstava.
Zagrebački metro imao bi uz trasu od Zračne luke do zone Kvatrića još linije na relacijama Sesvete-Podsused i Gračansko Dolje-Dugave.
Istaknuo je da problem nisu sredstava te da je metro moguće graditi jer Zagreb ima tlo slično onome u Muenchenu i Beču.
Zagrebu je, ističe Lovrić, potrebna i žurna izgradnja dva mosta – zapadni Jarunski most i most Bundek.
Tvrdi da gradonačelnik Tomislav Tomašević ništa nije napravio za zapadni Jarunski iako ga je dočekala lokacijska dozvola, te da je prije godinu i pol Možemovska većina odbila njegov prijedlog za izgradnju mosta, a sada su se pred izbore sjetili da će ga graditi.
Lovrić ističe i potrebu izgradnje 12 javnih garaža – tri u centru i devet na obodu grada, te pet podvožnjaka (na Mandlovoj za cestovni i tramvajski promet, u Slovenskoj, Medpotoki, u Remetincu te između Medveščaka i Palmotićeve ulice u pravcu sjever-jug).
– Ključne stavke programa, detaljno ćemo predstaviti na press konferencijama u nadolazećim tjednima – zaključio je Lovrić.