Tomašević: Ne sjećam se kada je u Zagrebu bilo više gradilišta nego sad
Gradnja prometne i plinske infrastrukture i nova prometna rješenja, obnova tržnica i gradski stanovi teme su po kojima se zagrebalo u posljednjoj emisiji “Zagrebi po Zagrebu” prije ljetne stanke. “Ne sjećam se kada je u Zagrebu bilo više gradilišta nego sada”, sumirao je gradonačelnik Tomislav Tomašević, koji je za Radio Sljeme komentirao i sastanak s ministrom Olegom Butkovićem i podjelu parkirališnih zona na blokove.
Mostovi, biciklističke staze, jačanje željeznice i rasterećenje zapadnog dijela grada, neki su od projekata koje Grad planira s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.
– Od Sarajevske, nove tramvajske pruge i Heinzelove, podvožnjaka u Ulici Medpotoki koji će spojiti Aleju Bologne ispod željezničke pruge sa Samoborskom, a onda kasnije planiramo i cestu skroz do City Centra One West. Razgovarali smo isto tako o obnovi okretišta Mihaljevac koje je u tijeku, razgovarali smo o različitim projektima koji su u domeni Hrvatskih željeznica, kao što su nove željezničke stanice u Trokutu, na Savskom mostu – okretištu i u Vukovarskoj ulici. Razgovarali smo o pješačko – biciklističkom nadvožnjaku iznad željezničke pruge od Kampusa Borongaj do Mandlove, naravno i o ovim mostovima koje smo već najavili, Zapadni Jarunski most koji planiramo završiti do 2028. godine, zatim biciklistički infrastrukturni projekti kao što je Greenway – otkrio je Tomašević.
Zagreb u skoroj budućnosti očekuje i automatsko upravljanje prometom, ali i stroža kontrola korištenja žutih traka.
– Pričali smo s Ministarstvom prometa i vezano za fizičko ograđivanje žutih traka da se određeni pravilnici izmijene u tom smjeru, zatim o kažnjavanju prekršaja kao što je korištenje žutih traka, koridora za tramvaje, od strane vozača automobila i moguće je da se to spusti zapravo s državne na gradsku razinu – kaže Tomašević, piše HRT.
Kako će se riješiti pitanje prijevoza prema bolnici?
Gradonačelnik je podsjetio i na javno savjetovanje koje je u tijeku vezano uz podjelu parkirališnih zona u blokove. A od rujna će promet biti dodatno otežan u blizini KBC – a Rebro koji ide u veliku obnovu. Kako će se riješiti pitanje prijevoza prema bolnici?
– Garaža koju trenutačno koriste ne samo zaposlenici Rebra, nego i pacijenti, više neće funkcionirati za pacijente. Kao prvo, radimo rotor na Kišpatićevoj, znači sjeverozapadno, koji bi isto trebao ubrzati protočnost, ali s druge strane, ono što bih rekao da je puno važnije jest da razvijamo jedan “Park & Ride” sustav, gdje bi na području cijelog Borongaja omogućili nekakvih 600 – tinjak parkirnih mjesta za pacijente koji dolaze u bolnicu koji bi za kartu po cijeni nešto većoj od 2 eura dobili parkiranje za cijeli dan i prijevoz od parkinga autobusom do bolnice i nazad. Ono što je isto ključno jest uspostavljanje žute trake na jednom kolniku po Bukovačkoj koji će biti samo za javni prijevoz i za hitnu pomoć – pojasnio je prvi čovjek grada.
Osim prometnih projekata, nastavit će se, kaže Tomašević, i s obnavljanjem gradskih tržnica. U tijeku je izrada idejnog projekta za dio Branimirove tržnice, dok bi tržnica u Vrapču trebala biti dovršena do kraja godine.