Nova regulacija na Slavonskoj zbog Vjesnika: Ukidaju se lijeva skretanja, gradi se premosnica
Nakon zatvaranja podvožnjaka u Slavonskoj aveniji zbog požara u Vjesnikovom neboderu, Grad Zagreb najavio je izgradnju privremene premosnice, ukidanje lijevih skretanja i promjene semaforskih ciklusa kako bi se promet istok–zapad djelomično normalizirao već u idućih desetak dana.
Privremeno rješenje zbog zatvorenog podvožnjaka ispod Vjesnika gradska uprava odlučila je ne čekati konačnu procjenu statičara, nego odmah krenuti s prometnim preinakama na jednoj od najopterećenijih zagrebačkih prometnica. Pročelnik Gradskog ureda za promet Andro Pavuna objasnio je da je odluka o zatvaranju podvožnjaka bila nužna zbog blizine oštećene zgrade i sigurnosnog rizika za sudionike u prometu.
– Ta Vjesnikova zgrada je doista blizu podvožnjaka i ne trebate biti velik stručnjak da shvatite da treba biti zatvoren – rekao je Pavuna.
Istaknuo je da konačna procjena statičara još ne postoji, ali da se zbog golemog opterećenja Slavonske avenije moralo reagirati odmah. – Nismo čekali konačnu procjenu statičara, i ona još ne postoji, nego smo odmah počeli tražiti nekakvo prometno rješenje. Slavonskom avenijom u 24 sata prođe 90 do 100 tisuća vozila u svakom smjeru – napomenuo je Pavuna.
Premosnica i novi semaforski ciklus
Nova privremena regulacija počiva na tri ključna elementa: izgradnji premosnice istočno od podvožnjaka, ukidanju lijevih skretanja te produljenju zelenog svjetla za smjer istok–zapad. U Savskoj ulici se, naglasio je Pavuna, prometni režim neće mijenjati, dok će se na Slavonskoj aveniji prilagoditi semaforski program.
– Dvije trake će biti prema zapadu, što je i sada slučaj, a osigurat ćemo i dvije prema istoku. Protočnost istok–zapad, koja je sada na 30 sekundi, bit će povećana na 80 sekundi – dodao je Pavuna.
Najavio je izgradnju premosnice koja će omogućiti da se dvije trake u smjeru istoka odvijaju u kontinuitetu, bez dodatnih zaustavljanja i zagušenja oko zone zatvorenog podvožnjaka.
– Kako bismo mogli osigurati protočnost, lijeva raskrižja će se ukinuti, a semaforski ciklus stavit će se na 120 sekundi, Savska ulica će imati 40 sekundi, kao i do sada, dok će se protočnost istok–zapad, koja je dosad bila 30 sekundi, povećati na 80 sekundi – kazao je Pavuna.
Procjenjuje da će se tako, u odnosu na stanje prije požara, kada je u vršnim opterećenjima protočnost iznosila oko 34 tisuće vozila, sada moći postići oko 20 tisuća vozila, odnosno približno dvije trećine uobičajenog prometa.
Najavljeni su i manji zahvati na samoj prometnici – uklanjanje jednog semafora i postavljanje montažnog te uklanjanje stupića kako bi se dodatno olakšalo odvijanje prometa i smanjila uska grla. Radovi na privremenoj regulaciji, kako je rekao pročelnik, trebali bi početi sutra i trajati sedam do deset dana, ovisno o vremenskim prilikama.
Autobus 107 postaje kralježnica istok–zapad veze
Poseban naglasak stavljen je na javni prijevoz, budući da je zbog zatvaranja podvožnjaka prometni kolaps zahvatio i ključne autobusne linije koje povezuju istočni i zapadni dio grada. Pavuna je najavio da će autobusna linija 107 (Jankomir – Žitnjak) postati glavna poveznica istoka i zapada, osobito za putnike koji putuju prema Savskoj ulici.
– Autobus 107, a koji je glavna poveznica istoka i zapada grada, od ponedjeljka će biti jedina mogućnost prijevoza za putnike koji putuju prema Savskoj – rekao je Pavuna.
U dogovoru s policijom, promet na Selskoj cesti prema Savskoj zatvorit će se za ostala vozila, a policija će propuštati isključivo autobus 107 kako bi on ekspresno dolazio do Savske.
– Zatvorit će se promet na Selskoj prema Savskoj te će tako policija isključivo propuštati autobus 107 koji će ekspresno dolaziti do Savske, na Savskoj skretati desno, iskrcati putnike kod Vjesnika i ići preko Prisavlja i Marotićeve – najavio je pročelnik.
ZET će pojačati ovu liniju, a detalji o točnom broju dodatnih polazaka bit će objavljeni sljedeći tjedan. Pavuna je apelirao na vozače da ne koriste žute trake koje su namijenjene vozilima javnog prijevoza i upozorio da će policija pojačano nadzirati njihovo korištenje.
Ovisno o statičarima, Grad spreman na novu promjenu
Privremeni prometni režim ostat će na snazi dok traju statičke procjene Vjesnikova nebodera i okolne infrastrukture te dok se ne donese odluka o eventualnom ponovnom otvaranju podvožnjaka. Pavuna je naglasio da će Grad postupiti po mišljenju struke čim ono bude doneseno.
– Ako statičari najave da će podvožnjak biti otvoren, mi ćemo ga otvoriti – rekao je Pavuna te dodao da je ovo još uvijek dobra alternativa te da će Grad biti spreman.
Uz zahvalu zagrebačkoj policiji na suradnji, pročelnik je poručio vozačima da u narednim danima računaju na gužve, ali i na to da bi najavljene mjere trebale vratiti barem dio nekadašnje protočnosti jedne od najvažnijih zagrebačkih prometnih žila kucavica.