NOVI SEMAFORSKI CIKLUS

Nova regulacija na Slavonskoj zbog Vjesnika: Ukidaju se lijeva skretanja, gradi se premosnica

Zatvaranje podvožnjaka ispod Vjesnika zbog požara potpuno je prekinulo promet istok–zapad, a Grad najavljuje privremenu regulaciju kojom želi vratiti dvije trećine nekadašnje protočnosti
Zagreb: Konferencija za medije Tomislava Tomaševića o velikim projektima cestovne infrastrukture Neva Zganec/PIXSELL

Nakon zatvaranja podvožnjaka u Slavonskoj aveniji zbog požara u Vjesnikovom neboderu, Grad Zagreb najavio je izgradnju privremene premosnice, ukidanje lijevih skretanja i promjene semaforskih ciklusa kako bi se promet istok–zapad djelomično normalizirao već u idućih desetak dana.

Privremeno rješenje zbog zatvorenog podvožnjaka ispod Vjesnika gradska uprava odlučila je ne čekati konačnu procjenu statičara, nego odmah krenuti s prometnim preinakama na jednoj od najopterećenijih zagrebačkih prometnica. Pročelnik Gradskog ureda za promet Andro Pavuna objasnio je da je odluka o zatvaranju podvožnjaka bila nužna zbog blizine oštećene zgrade i sigurnosnog rizika za sudionike u prometu.

– Ta Vjesnikova zgrada je doista blizu podvožnjaka i ne trebate biti velik stručnjak da shvatite da treba biti zatvoren – rekao je Pavuna.

Istaknuo je da konačna procjena statičara još ne postoji, ali da se zbog golemog opterećenja Slavonske avenije moralo reagirati odmah. – Nismo čekali konačnu procjenu statičara, i ona još ne postoji, nego smo odmah počeli tražiti nekakvo prometno rješenje. Slavonskom avenijom u 24 sata prođe 90 do 100 tisuća vozila u svakom smjeru – napomenuo je Pavuna.

Premosnica i novi semaforski ciklus

Nova privremena regulacija počiva na tri ključna elementa: izgradnji premosnice istočno od podvožnjaka, ukidanju lijevih skretanja te produljenju zelenog svjetla za smjer istok–zapad. U Savskoj ulici se, naglasio je Pavuna, prometni režim neće mijenjati, dok će se na Slavonskoj aveniji prilagoditi semaforski program.

– Dvije trake će biti prema zapadu, što je i sada slučaj, a osigurat ćemo i dvije prema istoku. Protočnost istok–zapad, koja je sada na 30 sekundi, bit će povećana na 80 sekundi – dodao je Pavuna.

Najavio je izgradnju premosnice koja će omogućiti da se dvije trake u smjeru istoka odvijaju u kontinuitetu, bez dodatnih zaustavljanja i zagušenja oko zone zatvorenog podvožnjaka.

– Kako bismo mogli osigurati protočnost, lijeva raskrižja će se ukinuti, a semaforski ciklus stavit će se na 120 sekundi, Savska ulica će imati 40 sekundi, kao i do sada, dok će se protočnost istok–zapad, koja je dosad bila 30 sekundi, povećati na 80 sekundi – kazao je Pavuna.

Procjenjuje da će se tako, u odnosu na stanje prije požara, kada je u vršnim opterećenjima protočnost iznosila oko 34 tisuće vozila, sada moći postići oko 20 tisuća vozila, odnosno približno dvije trećine uobičajenog prometa.

Najavljeni su i manji zahvati na samoj prometnici – uklanjanje jednog semafora i postavljanje montažnog te uklanjanje stupića kako bi se dodatno olakšalo odvijanje prometa i smanjila uska grla. Radovi na privremenoj regulaciji, kako je rekao pročelnik, trebali bi početi sutra i trajati sedam do deset dana, ovisno o vremenskim prilikama.

Autobus 107 postaje kralježnica istok–zapad veze

Poseban naglasak stavljen je na javni prijevoz, budući da je zbog zatvaranja podvožnjaka prometni kolaps zahvatio i ključne autobusne linije koje povezuju istočni i zapadni dio grada. Pavuna je najavio da će autobusna linija 107 (Jankomir – Žitnjak) postati glavna poveznica istoka i zapada, osobito za putnike koji putuju prema Savskoj ulici.

– Autobus 107, a koji je glavna poveznica istoka i zapada grada, od ponedjeljka će biti jedina mogućnost prijevoza za putnike koji putuju prema Savskoj – rekao je Pavuna.

U dogovoru s policijom, promet na Selskoj cesti prema Savskoj zatvorit će se za ostala vozila, a policija će propuštati isključivo autobus 107 kako bi on ekspresno dolazio do Savske.

– Zatvorit će se promet na Selskoj prema Savskoj te će tako policija isključivo propuštati autobus 107 koji će ekspresno dolaziti do Savske, na Savskoj skretati desno, iskrcati putnike kod Vjesnika i ići preko Prisavlja i Marotićeve – najavio je pročelnik.

ZET će pojačati ovu liniju, a detalji o točnom broju dodatnih polazaka bit će objavljeni sljedeći tjedan. Pavuna je apelirao na vozače da ne koriste žute trake koje su namijenjene vozilima javnog prijevoza i upozorio da će policija pojačano nadzirati njihovo korištenje.

Ovisno o statičarima, Grad spreman na novu promjenu

Privremeni prometni režim ostat će na snazi dok traju statičke procjene Vjesnikova nebodera i okolne infrastrukture te dok se ne donese odluka o eventualnom ponovnom otvaranju podvožnjaka. Pavuna je naglasio da će Grad postupiti po mišljenju struke čim ono bude doneseno.

– Ako statičari najave da će podvožnjak biti otvoren, mi ćemo ga otvoriti – rekao je Pavuna te dodao da je ovo još uvijek dobra alternativa te da će Grad biti spreman.

Uz zahvalu zagrebačkoj policiji na suradnji, pročelnik je poručio vozačima da u narednim danima računaju na gužve, ali i na to da bi najavljene mjere trebale vratiti barem dio nekadašnje protočnosti jedne od najvažnijih zagrebačkih prometnih žila kucavica.

Andro Pavuna
autobusna linija 107
požar Vjesnikov neboder
premosnica
Privremena regulacija prometa
protočnost prometa
Savska ulica
Selska cesta
semaforski ciklus
Slavonska avenija
ukidanje lijevih skretanja
zatvaranje podvožnjaka
zet
žute trake