DUGO SELO WALK&BIKE: Projektom vrijednim preko sedam milijuna kuna Dugo Selo rješava pitanje biciklističke povezanosti

Grad Dugo Selo potpisao je sredinom prošle godine s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova Europske unije Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za izgradnju pješačko-biciklističkih staza u Dugom Selu
19_DugoSelo_bic.staza Mirko Jankovic

Na početnoj konferenciji za medije, ispred igrališta NK Dugo Selo, istaknuto je kako Grad ulaže resurse i poduzima niz aktivnosti kojima je cilj izgradnja mreže pješačko-biciklističkih staza, jer ih Grad Dugo Selo do u nazad par godina praktički nije niti imao. Izgradnjom biciklističkih staza želi se direktno utjecati na povećanje udjela biciklističkog prometa i povećanje putnika u javnom prijevozu, čime bi se ostvario niz pozitivnih učinaka. Postojeće stanje mreže biciklističkih staza i infrastrukture, je vrlo loše, odnosno može se reći da mreža niti ne postoje, jer trenutnih 2.680 metara staza na istoku i zapadu Grada ne prolaze samim središtem Dugog Sela, te ne doprinose njegovom povezivanju.

Gradonačelnik Nenad Panian rekao je da je ovaj projekt izuzetno važan za Grad jer se napokon uspjela ishodovati sva potrebna dokumentacija da se napravi novi most od Domovinske ulice do završetka Sportske ulice. Time se omogućava izgradnja tzv „Sjeverne biciklističke staze“, od Domovinske ulice pa sve do Kozinske ulice.

-Imamo novu biciklističku stazu koja će ići kroz Poduzetničku zonu, koja je pri kraju. Time ćemo dobiti Sjevernu i Južnu biciklističku stazu. U suradnji s Vodovodom i odvodnjom, Grad Dugo selo planira infrastrukturne radove u Ulici Josipa Zorića. Pri kraju tih radova, dok još uvijek ta glavna gradska prometnica bude raskopana, krenuti će se s izgradnjom biciklističke staze kroz centar Grada- kazao je Panian, te naglasio kako se Dugom Selu u isto vrijeme provodi nekoliko projekata, pa je potrebna koordiniranost u njihovoj provedbi da ne bi došlo do njihova preklapanja i tako stvarali nepotrebni troškovi.

Mirko Jankovic

Ukupna vrijednost projekta iznosi 7.029.777,49 kuna, za koji su dodijeljena bespovratna sredstva EU u iznosu od 2.804.172,05 kuna.

-Ostalih 4,2 milijuna kuna su osigurana iz proračuna Grada. Ta sredstva su namjenska, te će se Grad i dalje nastaviti aplicirati na fondove- naglasio je Panian te dodao kako je konačni cilj svih projekata imati dobru prometnu povezanost s Gradom Zagrebom, te se sav taj promet usmjeriti na gradski i prigradski željeznički promet.

Pročelnik Grada, a ujedno i voditelj ovog projekta Dean Dragičević kazao je da je sam projekt započeo još 2017. godine kada je Grad krenuo s planiranjem biciklističkih staza u Dugom Selu. Grad Zagreb je 2019. godine otvorio natječaj zagrebačke aglomeracije na koji se Grad Dugo Selo aplicirao i dobio ga.

Mirko Jankovic

-Infrastrukturni dio projekta je sastavljen je od 3 dijela, gdje će biciklističke staze prolaziti kroz tri ulice. Radi se o tri različite građevinske dozvole. Sada smo u fazi gdje je naša dokumentacija pripremljena i poslana u SAFU na provjeru. Kada provedbeno tijelo, odnosno SAFU, vrati dokumentaciju mi idemo u daljnje procese. Krajnji rok završetka projekta je mjesec svibanj 2022. godine. Plan je da se do kraja proljeća, a najkasnije početkom ljeta ove godine završi proces javne nabave- rekao je Dragičević, te dodao da se krajem ljeta ili početkom jeseni kreće s izgradnjom.

Projektom je planirana izgradnja 5.992,43 metra novih pješačko-biciklističkih staza, te prenamjena dodatnih 5.261 metar pješačkih staza širine veće od dva metra u pješačko-biciklističke staze, na širem području Dugog Sela. Ovaj projekt se nastavlja na strategiju pametnog grada, te da se na dijelu staze u duljini od 800 metara staze predviđa postavljanje brojača prometa, punionice za mobitele i pametne klupe, sve ono što današnji „smart city“ treba imati, kazao je Dragičević.

Provedbom projekta izravno će se doprinijeti unaprjeđenju biciklističke infrastrukture namijenjene javnoj uporabi i povezivanju raznih oblika održivog prijevoza prihvatljivih za okoliš. Izgradnjom gotovo šest kilometra novih biciklističkih staza, te prenamjenom preko pet kilometara postojećih pješačkih staza u pješačko-biciklističke, osigurat će se bolja povezanost na rutama koje služe za dnevne migracije stanovnika.

Izgrađena biciklistička infrastruktura doprinijet će većem korištenju javnog prijevoza kroz nadovezivanje biciklističke infrastrukture na linije javnog prijevoza i stvaranju pretpostavki za multi-modalni prijevoz, te prostorno-funkcionalnu integraciju biciklističko-pješačkog prometa, povećanju sigurnosti biciklista i svih ostalih sudionika u prometu, te smanjenju negativnog utjecaja na okoliš.

Drago Pavlek iz Logičke matrice, naglasio je kako Grad Dugo Selo, prema podacima Policijske postaje Dugo Selo, bilježi rast broja vozača i broja vozila, pa je tako broj vozača od 2014. godina sa 18.906 porastao na 20.960 u 2018. godini, a broj vozila sa 13.091 u 2014. na 15.212 u 2018.

Mirko Jankovic

-Građani ne mogu kombinirati biciklistički i javni prijevoz, već su primorani koristiti osobne automobile. Također, ta nepovezanost predstavlja sigurnosni problem, jer se biciklisti i pješaci služe visoko rizičnom glavnom prometnicom – Ulicom Josipa Zorića- kazao je Pavlek.

Iz istih je razloga, u ovom trenutku, biciklistički promet nemoguće integrirati s javnim prijevozom. Realizacijom projekta pješačko-biciklističkih staza riješit će se brojni prometni problemi i napraviti značajan iskorak u razvoju održivog, urbanog prometa. Izgradnjom novih dionica biciklističke staze znatno se utječe na povećanje kvalitete i gustoće prometne mreže, povećanje udjela ekološki prihvatljivog biciklističkog prometa i povezivanje više modova prijevoza u gradu.

Dugo Selo
Grad
Hrvatska
Izbor urednika
Zagrebačka županija