IMA PLAN

Selak Raspudić: Javni prijevoz u Zagrebu više ne smije voziti tempom prošlog stoljeća

Nezavisna kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba Marija Selak Raspudić najavila je temeljiti zaokret u upravljanju zagrebačkim prometom, uz oštar ton prema dosadašnjoj praksi
Zagreb: Selak Raspudić održala konferenciju za medije pod nazivom “Povratak javnom prijevozu” Sanjin Strukic/PIXSELL

Nezavisna kandidatkinja za gradonačelnicu Zagreba Marija Selak Raspudić predstavila je u subotu, zajedno s kandidatom za zamjenika Damirom Firštom, plan za unapređenje javnog prijevoza u glavnom gradu.

– Zagreb se više ne smije kretati tempom iz prošlog stoljeća. Vrijeme građana ne smije se gubiti u čekanju, gužvama i improvizaciji – poručila je Selak Raspudić.

Istaknuli su kako je udio javnog prijevoza u ukupnom prometu u Zagrebu u posljednjih pet godina pao s 37,7 na 22,6 posto, što vide kao izravnu posljedicu neulaganja, lošeg planiranja i ignoriranja potreba putnika. Upozorili su i na pad broja tramvajskih putnika i smanjenje kilometraže tramvaja.

– Kupovina novih tramvaja koji voze jednako sporo kao stari neće donijeti stvaran napredak – rekao je Firšt.

Predložili su dvije ključne mjere za poboljšanje tramvajskog prometa: pravo prvenstva tramvaja na svim raskrižjima i fizičko odvajanje tramvajskih traka gdje god je to moguće.

– Te mjere ne traže milijune. Traže političku volju i osnovnu logiku – istaknuo je Firšt.

Dodao je kako tramvajska mreža ima 135 raskrižja na kojima se može uvesti preferencijalni prolaz, a sustav za praćenje tramvaja ocijenio je jeftinom, ali vrlo učinkovitom investicijom.

Naglasak je i na autobusnom prometu, za koji Firšt kaže da je postao “nepredvidiv i nelogičan”. Linije se preklapaju, voznim redovima “nedostaje inteligencija”, a građani gube vrijeme čekajući autobuse bez informacija.

Plan uključuje uvođenje koordiniranih i usklađenih voznih redova, optimizaciju linija te povećanje frekvencije na najopterećenijim dionicama.

Kao ključnu infrastrukturnu mjeru Selak Raspudić najavila je početak izgradnje modernih Park & Ride parkirališta na rubnim dijelovima grada, povezanih s tramvajskim, autobusnim ili željezničkim linijama.

– Već u prvoj godini izgradit ćemo strateški postavljene Park & Ride garaže i uvesti zajedničku kartu za parkiranje i javni prijevoz – zaključio je Firšt.

 

Grad Zagreb
Lokalni izbori 2025
Politika