Zagrepčane dočekali neugodni iznosi na računima za plin: To možemo nazvati velikim neredom na tržištu
Rok za podnošenje zahtjeva za prebacivanje s Međimurje plina na Gradsku plinaru Zagreb bio je do petka, 27. rujna, a građani koji su do 27. rujna prihvatili ponudu GPZO-a, nakon 1. listopada više ne bi trebali biti korisnici javne usluge te prelaze na tržišnu uslugu.
Ipak, na društvenim su se mrežama javili građani koji tvrde da su potpisali da žele ostati kod GPZO-a, ali da su im na adrese nedavno stigle uplatnice od Međimurje plina. Pritom navode i da se radi o iznosima koji su veći od onih uobičajenih za ovaj period godine.
Dio ugovora nije obrađen u određenom roku
Da je situacija s početka teksta u kojima potrošači još ne znaju od koga im stiže plin donekle normalna, smatra stručnjak za energetiku i glavni urednik portala Energypress Ivan Brodić.
– To je realno jer je GPZO opterećena uslijed velike zatrpanosti novim ugovorima, koje je trebalo obraditi. Naime, prije ove situacije, oni su po ‘difoltu’ imali korisnike, a sada su ti korisnici morali učiniti neku akciju, odnosno skinuti obrasce i poslati ih na njihovu adresu. To je naravno sve trebalo odraditi i ubaciti u sustav. Kako je tih ugovora bilo oko 150 tisuća došlo je do svojevrsnog odlaganja – rekao je za portal Direktno te istaknuo kako dio ugovora nije obrađen u određenom roku.
Brodić ističe kako je situacija pomalo neuobičajena.
– Njihovi konkurenti su pritom očito zaključili da su ti koji nisu obrađeni, ušli u ugovorni odnos s Međimurje Plinom. Ugovorni odnos je očito, Međimurje Plin stvarao na tri mjeseca, odnosno do kraja godine pa su korisinicima poslali akontacijsku ratu za cijelu godinu. Moram priznati, to je prilično čudno, a oni vjerojatno očekuju kako će veći dio korisnika te akontacijske rate platiti, očekujući da će kroz sljedeću godinu nakon očitanja Plinomjera imati sniženu cijenu. Dakle, sve plaćeno će im se odbiti od cijene – objašnjava.
Takve stvari se na uređenom tržištu ne bi trebale događati
Kašnjenje je, dakle, prouzročilo potpadanje dijela korisnika protiv njihove izričite volje pod opskrbu konkurenta Međimurje plina koji je, zbog nedostatka podataka o potrošnji i želje za uspostavom ugovornog odnosa, poslao najviše moguće akontacijske rate za razdoblje do kraja ove godine.
– Ako je točno to što je komunicirano, odnosno da je Međimurje Plin poslalo takve akontacijske rate, onda to možemo nazvati velikim neredom na tržištu. Ako je tome tako, ljudi su nedvojbeno iskazali želju i u pravnom smislu za ugovorni odnos s gradskom Plinarom Zagreb Opskrba i ovaj potez Međimurje Plina, bez obzira na omaške u administraciji u brzini obrade, unošenje je nereda na tržište i na to bi HERA zapravo trebala dati svojih pravorijek u žurnijoj proceduri nego li je to uobičajeno. Takve stvari se na uređenom tržištu ne bi trebale događati, a ako se i događaju, moraju biti žurno otklonjene od strane regulatora – zaključio je Brodić za Direktno.