Vraća se legendarni Yugo

Zastavin Yugo, koji danas uživa kultni status, prvi put se na cestama pojavio prije gotovo 45 godina, a baziran na prilagođenoj tehnologiji Fiata 127 stigao je i do američkog tržišta, gdje je izazvao veliko zanimanje kada se pojavio u prodaji, po cijeni od samo 3.990 dolara. No, zbog loše kvalitete i nepouzdanosti ubrzo je postao sinonim za neuspjeh.
No, njegova proizvodnja trajala je punih 28 godina – do 2008. godine. U međuvremenu, Yugo je postao ikona pop kulture, posebice u Sjedinjenim Državama, gdje je o njemu napisano nekoliko knjiga i pojavio se u brojnim filmovima. Njegova prepoznatljivost je još uvijek visoka, a postoji i snažna baza obožavatelja ovog legendarnog modela u Srbiji.
Sada se Yugo vraća kao potpuno novi automobil, a prve skice su već izašle. Predstavljanje dizajnerskog modela očekuje se ove godine, dok bi konačni prototip trebao biti prikazan 2027. na Expo izložbi u Beogradu. Voditelj projekta je prof. dr. Aleksandar Bjelić, poznat po svom radu u njemačkoj automobilskoj i opskrbnoj industriji. Osigurao je prava na međunarodni zaštitni znak marke, a dizajn novog Yuga potpisuje srpski dizajner Darko Marčeta. Njegovi prvi nacrti uspješno su prenijeli proporcije i prepoznatljiv duh izvornog modela, prenosi N1.
Novi Yugo bit će mali, pristupačan automobil, dostupan isključivo u izvedbi s dvoja vrata. Njegova tehnička osnova bit će platforma etabliranog industrijskog partnera, no Bjelić još ne otkriva o kojoj je tvrtki riječ. Ono što je sigurno je da će automobil biti moderan, štedljiv i u skladu sa svim sigurnosnim standardima.
Iako je u budućnosti planirana električna izvedba, novi će Yugo u početku biti lansiran s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Ova odluka je donesena iz praktičnih razloga – niža cijena i veći užitak u vožnji. Tako će se Yugo izdvojiti od ostalih retro modela poput novog Renaulta 5 ili VW ID Buzza.
Osim razvoja automobila, Bjelić planira i endurance rally, koji bi sljedeće godine trebao krenuti iz tvornice u Kragujevcu, preko Afrike, sve do Kilimanjara. Ova avantura moderna je verzija ekspedicije iz 1975. godine, kada je pet Zastava 101 uspješno prešla istu rutu.