Više od stotinu zagrebačkih osnovnoškolaca igralo se i družilo kako su to radili njihovi roditelji, bake i djedovi

Prema procjenama stručnjaka od dva do čak četiri sata dnevno djeca u Hrvatskoj provode uz internet, bilo da je riječ o „klasičnom“ surfanju ili pak igricama, te pregledavanju videa i sličnih sadržaja. Sve manje se druže sa svojim vršnjacima, sve manje provode vrijeme u igri na otvorenom prostoru, na igralištima ili u parkovima, sve manje znaju kako je to odrastati u svijetu međusobnog uvažavanja, bez nasilja, uz međusobnu suradnju, pomaganje, zajedničko djelovanje.

Da bi prikazali kako dječja zabava, igra i druženje mogu izgledati bez digitalne tehnologije u njihovom odrastanju, njih čak više od stotinu provelo je protekle mjesece radeći na projektu  „Spomenar“. Riječ je o snimanju čak 17 filmova kroz koje su zagrebački mališani željeli pokazati kako doživljavaju svoj život u ozračju vremena i sadržaja koje im nudi tehnologija, ali uz više razumijevanja za međusobne potrebe, usvajanje pozitivne enegije, te prije svega stavova nesebičnosti i altruizma.

Ovaj je zanimljiv edukacijski projekt, kojega je inicirala i organizirala poduzetnica mr. Tihana Jagić, direktorica Dicte, škole stranih jezika specijalizirane za poduku djece predškolske i školske dobi te odraslih, omogućio djeci da se vrate nekim istinskim vrijednostima u svom odrastanju, napose igri, zabavi i korisnim sadržajima na koje je većina njih danas zaboravila ili ih ne primjenjuje u svojim životima. Da bi bili sigurni da će se njihovi filmovi i poruke, kod domaće i strane publike, čuti u javnosti, filmove su snimili na čak pet svjetskih jezika: engleskom, njemačkom, talijanskom, francuskom i španjolskom.

Premijera informativnih filmova „Spomenar“ mališana s Trešnjevke bit će upriličena 26. svibnja od 10 sati u kinu Europa, Varšavska ulica, Zagreb, uz slobodan ulaz i poziv svima da se odazovu na ovaj veliki događaj za male filmske stvaratelje.

-Potaknute željom da ožive tradiciju spomenara, profesorice Dicta centra za jezike sa svojim polaznicima tečajeva stranih jezika stvorile su Dictin školski spomenar pun zanimljivih i zabavnih priča iz života djece. Filmski sadržaj donosi lijepe poruke o prijateljstvu, prihvaćanju, nenasilju, te ideje za zabavno druženje i avanture sa željom da se potakne djecu na stvaranje prijateljstava i međusobno pomaganje. Snimajući Dictine priče zabavljali smo se i usvajali pozitivna razmišljanja, a sve to na engleskom, njemačkom, talijanskom, francuskom i španjolskom jeziku. Nadamo se da će naši filmovi potaknuti djecu na stvaranje zajedničkih uspomena i na ovaj način. Vidimo se u subotu, 26.5. na zajedničkom druženju i novoj stranici za spomenar! – najavila je mr. Tihana Jagić, direktorica Dicte, škole stranih jezika specijalizirane za poduku djece predškolske i školske dobi te odraslih.

U izradi filma sudjelovalo je više od stotinu djece školskog uzrasta od drugog do osmog razreda, među kojim su bili i Tala Pikić, učenice 5. razreda te Josip Mosera, učenik četvrtog razreda. Filmove je snimio i montirao Marino Čačić.

-Bila sam jako uzbuđena, ali sam stekla potpuno novo iskustvo u vezi svog pogleda na film. Iako je isprva bilo dosta naporno jer je podrazumijevalo snimanje iz puno kadrova i marljiv rad na točnom izgovoru riječi, na kraju se isplatilo, ali najviše je od svega bilo zabavno. Ja u slobodno vrijeme montiram svoje vlastite male filmiće, čitam knjige, istražujem, crtam i izrađujem nove umjetničke stvari poput crteža ili maketa– kazala je Tala Pikić, a njezine dojmove „Spomenarom“ dijeli i Josip Moser.

Svidjelo mi se što smo ove godine film iz engleskog snimali u prirodi, stvarno je bilo lijepo i poučno. Film iz njemačkog smo snimali u pravim kostimima. Bilo je super! – opisao je mali Josip, dok učenica Marija Aljiinović (10) ističe kako joj je bilo odlično na snimanju.

-Puno smo se zezali i družili. Moja uloga je bila Mrs. Grimm, a film se zove Fairytale slumber party. U slobodno vrijeme se volim igrati s bratom i također volim crtati i pjevati.

Da bi duh vremena spomenara oživjeli na što autentičniji način, pomogle su profesorice, u prvom redu Sanja Vukina, koju je rad s djecom i samu vratio u vrijeme vlastitog odrastanja. Inače filmski projekt na vrlo inovativan način pruža mogućnost učenja stranih jezika kroz glumu.

Učenici su ove godine s nestrpljenjem čekali početak snimanja filma. Nakon što sam im obznanila temu filma, krenuli smo u njenu razradu. Tako su trećašicama dodijeljene uloge princeza iz tradicionalnih bajki. Te smo uloge za potrebe filma i 21. stoljeća osmislili na drugačiji način te ih pokušali uklopiti u novi kontekst. Jedan drugi je razred odglumio kako je to kad vas posjete učenici iz druge zemlje. Pokušali smo razraditi pitanje možemo li se složiti unatoč razlikama. Stariji su pak đaci odjenuli profesorske halje i odglumili svađu u zbornici oko toga čiji je predmet najvažniji. Na kraju sam đake odvela na inscenirano suđenje u vezi oštećene pametne ploče. Pozivam vas da konačnu odluku porote o tome tko je kriv za nanošenje štete školskoj imovini i sami pogledate u našem filmu! – opisala je profesorica Sanja Vukina.

 

Grad Zagreb
Hrvatska
Ostalo