Stiže nacionalni program zaštite potrošača. Doznajemo detalje

Riječ je o strateškom dokumentu kojim se određuju ciljevi, mjere, prioritetna područja te aktivnosti u provođenju politike zaštite potrošača

Vlada je u saborsku proceduru uputila prijedlog nacionalnog programa zaštite potrošača za razdoblje od 2021. do 2024. godine, strateški dokument kojim se određuju ciljevi, mjere, prioritetna područja te aktivnosti u provođenju politike zaštite potrošača.

Nekim od najznačajnijih prioriteta Programa, ističe se daljnji razvoj zakonodavstva na nacionalnoj razini, jačanje nadzora nad tržištem u području zaštite prava potrošača, unaprjeđenje zaštite potrošača u digitalnom okruženju, poticanje politike održive potrošnje te energetske učinkovitosti, kao i zaštitu potrošača prilikom zamjene kune eurom.

Programom je predviđeno i informiranje potrošača o dostupnim alatima za rješavanje potrošačkih sporova, provedba projekata namijenjenih potrošačima u suradnji s udrugama za zaštitu potrošača te izrada alata za informiranje.

Usklađivanjem Direktive o modernizaciji pravila Europske unije o zaštiti potrošača, trgovci će biti podložni strožim pravilima vezano za obavještavanje potrošača te će se urediti i dvojna kvalitete proizvoda.

Uredit će se i slučajevi nezatraženih posjeta trgovaca potrošačevu domu s ciljem promidžbe ili prodaje proizvoda, objava potrošačkih recenzija (primjerice trgovac će morati jasno istaknuti informaciju je li osigurao da recenzije potječu od potrošača koji su koristili proizvod) i određena druga postupanja trgovaca.

Proširit će se i tzv. crna lista, odnosno lista poslovne prakse koja se u svim okolnostima smatra nepoštenom, a donijet će se i pravila koja će osigurati jednostavnije ostvarenje prava potrošača na obeštećenje za štetu koja im je nastala zbog nepoštene poslovne prakse.