I ranije ukazivali na nelogičnosti

Sportski klubovi nezadovoljni prometnim rješenjima na Jarunu

Navode da je riječ o dodatnoj betonizaciji
jarun radovi Davorin Višnjić/PIXSELL

Sportski klubovi, ali i zakupci poslovnih prostora na zagrebačkom Jarunu izrazili su nezadovoljstvo najavljenom novom regulacijom prometa i radovima na Aleji Matije Ljubeka navodeći da je riječ o dodatnoj betonizaciji tog sportsko rekreacijskog centra.

Prema tvrdnjama predstavnika inicijative, trofejnog veslačkog trenera i izbornika Srećka Šuka, Grad je radove iskoristio za nametanje prometnog rješenja koje bi sportašima, privrednicima i ponajprije posjetiteljima Jaruna moglo donijeti velike probleme “uvođenjem nelogičnih postupaka koji ugrožavaju održivost i svakodnevni rad navedenih subjekata”.

U reakciji poslanoj medijima Šuk navodi da su početkom veljače zaprimili službene dopise kako će radovi na prometnici oko jarunskog jezera trajati od 14 veljače do 1. travnja zbog nanošenja novog sloja asfalta na postojeći kolnik. Iz gradskog ureda uz obavijest zaprimaju i anketu putem koje svi korisnici, dakle sportski klubovi i zakupci trebaju dati svoj stav o regulaciji prometa na Jarunu. Rezultati ankete pokazali su da ih 95 posto želi vraćanje dvosmjerne regulacije prometa.

– Krajem veljače svi sportski savezi, klubovi i zakupci su pozvani na sastanak gdje je prezentiran novi izgled prometnice iz kojeg se dalo zaključiti kako nije riječ o presvlačenju prometnice asfaltom već o ozbiljnom građevinskom zahvatu koji obuhvaća devastaciju zelenih površina, rušenje stabala, te ukidanje 80 posto postojećih parkirnih mjesta. Iz grada su naveli kako se kao kompenzacija priprema izgradnja novih parkinga izvan ŠRC koji su poprilično udaljeni od lokacije, ističe Šuk.

Naglašava da je prema planu za izgradnju novih parkirnih mjesta predviđena prenamjena zelenih površina i time dodatna betonizacija jedne od najvitalnijih gradskih lokacija za sport i rekreaciju.

– Usprkos pokušajima konstruktivnog sugeriranja i sudjelovanja u kreiranju najboljeg rješenja za sve dionike, uključujući i građane grada Zagreba, od 1. travnja radovi se značajno ubrzavaju, ruši se drveće, zelene površine se asfaltiraju, izmještaju se kontejneri i rasvjetni stupovi te se iscrtava prometnica, kaže Šuk.

Pritom se, dodaje, postavlja pitanje “kome i zašto se time pogoduje i koji su krajnji ciljevi ovakvog jednostranog i nedemokratskog djelovanja”. Podsjeća da su i ranije ukazivali na nelogičnosti i nepravilnosti regulacije prometa na Jarunu otkako je bivši gradonačelnik Milan Bandić 2018. ukinuo dvosmjerni promet oko jezera.

Posljedica takve regulacije je bilo nepotrebno kruženje vozilima oko jezera čime se naglašeno povećava emisija CO2 na prostoru rekreacijskog centra. U posljednjih nekoliko godina od tada, sportski klubovi i savezi bilježe značajan pad broja članova zbog otežanih uvjeta djelovanja, dok je trenerima i serviserima otežan dolazak na posao, ističe Šuk u dopisu medijima.

– Vrijeme je da politika i političari prestanu koristiti sportske uspjehe za naslikavanje i osobnu promociju i počnu djelovati da tim istim sportašima omoguće sve potrebno kako bi ostvarili željene i očekivane uspjehe, zaključuje Šuk.

Grad Zagreb
Ostalo