Stres za svakog vozača

Šest ključnih koraka koje treba napraviti nakon prometne nesreće

Mnogi vozači ne znaju što bi sve trebali učiniti nakon prometne nezgode u kojoj je oštećeno njihovo vozilo
nesreća

Teško je naći vozača koji u prometu nije bar jednom sa svojim vozilom sudjelovao u nekoj prometnoj nezgodi, odnosno “kvrcavici”. Bez obzira na to je li pritom na vozilu nastala manja ili veća šteta, uvijek je riječ u vrlo stresnom iskustvu za vozača.

U Hrvatskoj je prema podacima MUP-a za 2023. godinu (bilten za 2024. još nije objavljen) bilo 2,31 milijun vozača motornih vozila. Također, dogodilo se 34.604 prometnih nesreća od kojih su dvije trećine ili 23.971 bile s materijalnom štetom, prenosi N1.

Drugim riječima, bile su to prometne nezgode (pod prometnim nesrećama podrazumijevaju se one s unesrećenim ili poginulim osobama) u kojima je nastala manja ili veća šteta na vozilima.

Pravednija naknada štete

Mnogi vozači ne znaju što bi sve trebali učiniti nakon prometne nezgode u kojoj je oštećeno njihovo vozilo. Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) i Hrvatska udruga auto struke (HUAS) više od dvije godine zajednički su radile na izmjenama zakonskih propisa, a kako bi se postigli što pravedniji uvjeti za sudionike prometnih nezgoda.

Prijedlozi tih dviju udruga rezultirali su izmjenama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, koji je stupio na snagu prije godinu dana. A te su izmjene potom rezultirale i Pravilnikom o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva, koji je donijela HANFA (Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga ).

Kako ističu u HUZP-u, te promjene donose jednostavniji i pravedniji proces obrade i naknade štete za sve vlasnike vozila.

Što nakon prometne nezgode?

Nedavno su HUZP i HUAS objavili letak s kratkim vodičem za vozače o koracima koje valja poduzeti nakon prometne nezgode, odnosno o pravima i mogućnostima koje imaju u toj stresnoj situaciji.

Ovo je šest ključnih koraka:

Kontaktirajte svog servisera odmah nakon nezgode

Najbolji savjet je da nakon prometne nezgode odmah kontaktirate svoj servis. Pravilno ispunjeno EU izvješće je dovoljno za odštetni zahtjev, a u slučaju da se ne možete dogovoriti oko krivnje zovite policiju koja će sastaviti zapisnik. Osiguravatelj je dužan sam pribavljati policijski zapisnik, a ne više oštećenik. Vaš serviser može vam pomoći u vođenju cijelog procesa – od prijave štete do popravka, ako mu date valjanu suglasnost, a sve kako predviđa Pravilnik.

Slobodan izbor procjene i servisa

Više niste dužni odlaziti u osiguranje radi procjene štete. Možete popraviti vozilo u servisu po vašem izboru, koji će preuzeti vođenje procesa prijave štete. Procjenu može napraviti i neovisni vještak, a njihov rad priznaje osiguranje.

Digitalna prijava štete

Štetu odgovornom osiguravatelju možete prijaviti online, bez potrebe za odlaskom u osiguranje. Servisi su spremni pomoći vam i u ovom koraku.

EU izvješće kao valjani odštetni zahtjev

Valjano ispunjeno EU izvješće o prometnoj nezgodi sada je pravovaljani odštetni zahtjev i olakšava postupak.

Niste obavezni prihvatiti ponude osiguranja

Nemojte osjećati pritisak da prihvatite ponude ili nagodbe osiguravatelja koje vam se čine nepovoljne. Također, niste dužni potpisivati nikakve dokumente koje nudi osiguranje, osim ako ste u potpunosti zadovoljni uvjetima.

Pravo na pravdu i prijavu nepravilnosti

Ako se ne možete dogovoriti s osiguravateljem, imate pravo pokrenuti tužbu pred sudom. Svaku nepravilnost možete prijaviti regulatoru HANFA-i putem e-maila: [email protected].

Digitalni letak možete pročitati OVDJE.

Aktualno
Hrvatska