Potpisan ugovor za radove na obnovi pruge Zagreb – Savski Marof

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara koja se nalazi na koridoru RH1, izuzetno važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz
20200220_130125-web

HŽ Infrastruktura potpisala je s tvrtkom Swietelsky ugovor za izvođenje radova na obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof. Ugovor je vrijedan 365,7 milijuna kuna, od čega se veći dio (210 milijuna kuna) financira iz kredita Svjetske banke za obnovu i razvoj. Rok implementacije jest 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora.

Riječ je o dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara koja se nalazi na koridoru RH1, izuzetno važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Njome u prosjeku prođe oko 160 vlakova na dan.

Nakon završetka radova tom dionicom vlakovi će prometovati brzinom od 120 km/h, sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa te nosivost pruge bit će veći, smanjit će se troškovi održavanja pruge, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.

–Ovo je još jedan ugovor koji označava ogroman investicijski ciklus koji je pokrenut u željezničkome sektoru. Pruga od Zagreba do Savskog Marofa zaista treba temeljitu obnovu i zato zahvaljujem Svjetskoj banci, koja nam je u ovome projektu pružila financijsku podršku. Vjerujem da će za dvije godine, koliko će trajati radovi, svi putnici na toj relaciji osjetiti prednosti bržega i kvalitetnijega putovanja, što je i konačni cilj ovog projekta- rekao je na potpisivanju ugovora, ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.

Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, rekao je kako je potpisivanje ovoga ugovora nastavak niza aktivnosti na modernizaciji i izgradnji željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.

-U posljednje vrijeme svjedočimo brojnim ugovorima koje je HŽ Infrastruktura potpisala, a čija se vrijednost mjeri u milijardama kuna. Projekti na kojima radimo diljem Hrvatske željeznicu će učiniti boljom, učinkovitijom i konkurentnom ostalim vrstama prometa. Obnova dionice od Savskog Marofa do Zagreb Zapadnog kolodvora projekt je koji će, kada bude završen, osnažiti najfrekventniji željeznički pravac u Hrvatskoj. Obnovom postojeće infrastrukture podići će se razina sigurnosti, omogućit će se veća brzina vlakova, veća nosivost pruge, a gradsko-prigradski prijevoz postat će bolji i privlačniji putnicima. Paralelno s time otvorit će se mogućnost rasterećenja gradskih prometnica od cestovnih vozila, što će u konačnici doprinijeti i pozitivnome utjecaju na zaštitu okoliša- istaknuo je Kršić.

Direktorica Svjetske banke u Hrvatskoj Elisabetta Capannelli istaknula je da je ta banka dugogodišnji partner Vlade u sektoru željeznica, kao i da će novo ulaganje pomoći uklanjanju kritičnih uskih grla.

Gospodarstvo
Grad Zagreb
Hrvatska