Pad prodaje novih automobila
Za automobilsku industriju, kazuju podaci Promocije plus za 2022., prošla godina nije bila blistava, piše Večernji list. U Hrvatskoj se prodalo tek 44.088 novih osobnih automobila, 1201 manje nego 2021, kada je na naše ceste pristiglo 45.289 novoregistriranih automobila. Covid-19 lani nije tako jako drmao kako svijetom, tako ni Hrvatskom pa za tu 2,65 posto manju prodaju nije kriv on, već zastoj u proizvodnji i isporukama automobila.
Valja znati i da su neki automobili prodani, no još nisu isporučeni kupcima, pa tako nisu ni vidljivi u ovim statistikama. Posljednji mjesec u godini s 2703 prodana automobila bio je drugi najslabiji u 2022., odmah iza studenoga koji je zabilježio samo 2698 novoregistrirana automobila. Problema su imale sve marke, iako neke više od drugih. Volkswagen se zadržao na prvom mjestu, kojeg već godinama snažno brani, prodavši lani 5288 novih automobila. Taj mu je rezultat bio dovoljan da zauzme 11.99 posto hrvatskog tržišta.
Na drugom je mjestu češka marka iz istog njemačkog koncerna, Škoda, s ukupno prodanih 4506 automobila (10,22 posto tržišta). Nije tajna, Škodinu snagu podržava policija čijim su redovima i lani isporučene Octavije, njih više od 500, ali dobar omjer uloženog i dobivenog također godinama prepoznaju i obični kupci. Na trećem je mjestu po prodaji u Hrvatskoj Kia, za koju se odlučilo – i automobil dobilo – 3413 naših kupaca (7,74 posto tržišnog udjela).
U hrvatskih top 10 dalje su redom Opel (3291 automobil, 7.46% tržišta). Dacia (3217, 7.30%), Toyota (2938, 6.66%), Renault (2612, 5.92%), Hyundai (2314, 5.25%), Suzuki (1785, 4.05%) i Peugeot (1636, 3.71%).
Zanimljivo, u top 15 čak su tri premium marke – Audi na 12. mjestu s 1578 novoregistriranih primjeraka, odmah iza njega Mercedes s 1208 vozila te na 15. mjestu BMW s 1156 lani novoregistriranih primjeraka, piše novinarka Večernjeg lista Sandra Mikulčić.