PROMET TREBA POVEZIVATI, A NE RAZDVAJATI

Mihael Zmajlović predstavio zamjenika Krunoslava Sohoru i plan za bolju prometnu povezanost Zagrebačke županije

Mihael Zmajlović, saborski zastupnik i kandidat za župana Zagrebačke županije predstavio je danas u Dugom Selu dio svojeg programa kojim se rješavaju svakodnevni problemi u prometu između Zagrebačke županije i Grada Zagreba
Krunoslav Sohora, Mihael Zmajlović i Vildana Botonjić_1

Zmajlović je danas predstavio i kandidata za zamjenika župana Krunoslava Sohoru, stručnjaka za sigurnost i komunalne sustave s dugogodišnjim iskustvom u upravljanju lokalnim infrastrukturnim projektima.

Više od 90.000 građana svakodnevno putuje iz Zagrebačke županije u Zagreb – na posao, u školu, liječniku. Umjesto prometne povezanosti na tom ih putu dočekuju presjedanja, dvije ili tri karte i previsoki troškovi putovanja odnosno preduga čekanja u kolonama na cesti u osobnom automobilu. Upravo zbog toga potreban je sustav u kojem se iz Dugog Sela, Ivanić Grada, Sv. Ivana Zeline, Vrbovca te pripadajućih općina ovim gradovima, u Zagreb dolazi s jednom kartom – jednostavno, brzo i pristupačno.

Upravo stoga Zmajlović je poseban naglasak stavio na projekt integriranog prijevoza, koji je kako ističe jedna od najvećih propuštenih prilika. Projekt Integriranog prijevoza odnosno uvođenje jedinstvene karte za vlak, autobus i tramvaj pokrenut je još 2008. godine kada je Zagrebačka županija izradila prvu studiju, a tvrtka Integrirani promet zagrebačkog područja osnovana je 2012. i do danas nema mjerljivih rezultata. Plan je bio imati bolji i kvalitetniji prijevoz, jedinstvenu kartu i usklađene vozne redove do kraja 2018., podsjetio je.

-Prošlo je od tih početaka 17 godina. To je pola radnog vijeka prosječnog građanina. No i dalje, jedni plaćaju više karata za jedan pravac, a drugi još dulje vremena stoje u kolonama. U međuvremenu je izgrađen Pelješki most, ali jedinstvena karta za tramvaj, vlak i autobus kao i jedinstveni tarifni model još uvijek ne postoje – to dovoljno govori o dosadašnjim prioritetima Zagrebačke županije- naglasio je Zmajlović te dodao da „građani Zagrebačke županije zaslužuju jedan prometni sustav s Gradom Zagrebom – jednostavan, učinkovit i pravedan, to je pitanje kvalitete života.”

-Ovaj problem moguće je kvalitetno riješiti samo kroz otvorenu i ozbiljnu suradnju s Gradom Zagrebom. Zagrebačka županija i Zagreb čine jednu funkcionalnu cjelinu – vrijeme je da tako počnu funkcionirati i naši prometni sustavi– rekao je Zmajlović, koji je predstavljajući Krunoslava Sohoru kao kandidata za svojeg zamjenika istaknuo da je siguran da će Krunoslav Sohora svojim iskustvom i znanjem dati značajan doprinos rješavanju ovih izazova.

-Dolazim iz Vrbovca, iz istočnog dijela županije koji već godinama svjedoči sustavnoj prometnoj nepravdi. Karte su skupe, veze lošije, a građani zanemareni. Loša situacija je i u drugim gradovima na istoku županije. U Svetom Ivanu Zelini veza sa Zagrebom je isključivo autobus koji plaćaju oko 150 eura mjesečno, a u Ivanić Gradu i Križu moraju plaćati i cestarinu- istaknuo je Krunoslav Sohora.

-Ljudi na putu do posla provode sate – bilo u javnom prijevozu, bilo u svojim automobilima. Umjesto da doručkuju sa svojom djecom, stoje u koloni. Umjesto da nakon posla prošeću ili se bave hobijima, gube vrijeme na presjedanja, čekanja i gužve. To nije život kakav zaslužujemo– zaključio je Sohora.

Zmajlović je najavio i konkretne korake za uspostavu modernog, pravednog i održivog prijevoza po mjeri čovjeka ali i okoliša, a s ciljem poboljšanja kvalitete života – jedinstvena karta za sve vrste javnog prijevoza, “Park & Ride” sustav – parkirališta na ulazima u Zagreb, usklađeni vozni redovi svih prijevoznika, digitalna aplikacija za praćenje i kupnju karata te pametna kartica, subvencije prijevoza za ranjive skupine građana, ulaganja u biciklističku i drugu prometnu infrastrukturu, a sve u partnerstvu s Gradom Zagrebom.

Kandidati su poručili da je Dugo Selo simbolično izabrano kao mjesto predstavljanja jer je primjer grada gdje je relativno brzo moguće Integrirani prijevoz osloniti na gradsko – prigradsku željeznicu, kombinirati autobusne linije s vlakovima, gdje će se za putnike okolnih općina u Dugom Selu izgraditi „Park & Ride“ sustav, s ciljem smanjenja odlaska osobnim automobilom do Zagreba. Model je to za cijeli istočni dio županije. U Dugom Selu nužna je i izgradnja obilaznice. Bez obilaznice, Dugo Selo ne može dugoročno funkcionirati ni kao prometno čvorište ni kao kvalitetan grad za život. To će biti zajednički prioritet lokalne i županijske vlasti.

-Zagrebačka županija nije periferija – ona je u srcu Hrvatske zajedno sa Zagrebom. Vrijeme je da promet i prijevoz prati stvarni život ljudi. Vrijeme je za povezivanje. Vrijeme za novog župana– zaključio je Zmajlović.

Izbor urednika
Politika
Zagrebačka županija