Kolumna Pavao Škoko Gavranović: Rotor i žičara, propali projekti
Ovog tjedna odgođeni su, ponovo, radovi na remetinečkom rotoru. Bandićev ‘krunski’ projekt u ovom mandatu još uvijek stoji na mjestu. Točnije, oko mjesec dana pola Novog Zagreba je odsječeno i nema tramvajski promet. Sve servisiraju busevi. Busevi nisu dostatni kako sam doznao iz razgovora sa sugrađanima, ponajviše zato što je s njima nastala potreba za dodatnim presjedanjem na putu do grada.
Ovaj projekt s kojim se Bandić hvali na sve strane kao kapitalnim, godinama iščekivanim i td. je ustvari projekt u kojega je Grad uložio tek minimalna sredstva. Konkretno, projekt zbog kašnjenja trenutno iznosi oko 300 milijuna kuna. Grad je u ovaj trošak ugrađen sa svega 5 posto, odnosno 15 milijuna kuna, ostatak je osiguran iz sredstava EU i nacionalnih sredstava.
Sama situacija nije bajna sad, a kamoli kada se rotor zatvori za cestovni promet. Kajzerica će postati manje kvart, a više geto. Dnevno rotorom prođe oko 100 000 vozila, a procjena je da okolni putevi dnevno ne bi mogli progutati više od 25 000 vozila. Osim značajnog opterećenja na kvartovske prometnice, doći će i do opterećenja na zagrebačku obilaznicu koja je u svom najzapadnijem dijelu zahvaćena radovima koji će se postupno približavati njenom jugu tj. Lučkom.
Apsurd rotora i neorganiziranosti radova i projekata u Gradu Zagrebu polako, ali sigurno doseže svoj vrhunac. Držim bitnim napomenuti kako je na ovotjednoj sjednici Skupštine Grada Zagreba prihvaćen rebalans proračuna koji sada iznosi rekordnih 8,05 milijarde kuna. Isti taj rebalans je odredio smanjenje sredstava i to 90 milijuna kuna za zagrebačku žičaru. Odnosno, projekt i obećanje koje je Milan Bandić predstavio na početku ovog mandata nije ni blizu početka radova, ni izvođač nije odabran iako je proveden javni natječaj.