ZET

Sve je više kritika: Zbog lošeg javnog prijevoza i imamo veći broj automobila na našim ulicama

Da je javni promet u Zagrebu pao na niske grane znaju i ptice na grani. Dugogodišnje neodržavanje i nedostatak ulaganja doveo je ZET na rub funkcioniranja. Na loše stanje zagrebačkog javnog prijevoznika upozoravaju oporbeni zastupnici Gradske skupštine
Čak 390 vozača tramvaja i autobusa ZET-a je na bolovanju Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Zagrebački HSLS – ovci pozvali su gradsku upravu i gradonačelnika Tomislava Tomaševića da se prestanu ponašati kao da se rekonstrukcija i brzina radova na prometnicama njih ne tiču i da krenu konačno nakon tri godine u izradu prometne studije umjesto prakticiranja sada već višegodišnjih ad hoc rješenja

– Javni prijevoz postao je manje učinkovit zbog lošeg upravljanja i organizacije javne nabave, kaže predsjednik zagrebačkog HSLS-a i saborski zastupnik Darko Klasić.

– ZET ima 142 nova niskopodna tramvaja od trenutno 187 koji prometuju našim ulicama. U povijesti ZET nikada nije imao veći broj vozila. Tijekom protekle godine preko 40 posto tramvaja nije bilo u voznom stanju zbog lošeg održavanja, a tijekom ljeta bilo je više vozača u smjeni nego ispravnih autobusa, što predstavlja glavni problem javnog gradskog prijevoza a ne nedostatak vozila, objašnjava Klasić.

Davor Puklavec/PIXSELL

Tomašević laže

Gradska zastupnica Dina Vasić nedavno se osvrnula na loše financijske pokazatelje ZET-a. Kaže da su prihodi ZET-a od prodaje proizvoda i usluga koji su direktno vezani uz poslovanje te tvrtke pali za 180,000 eura u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

– A u istom vremenu Grad je upumpao u ZET preko 9.2 milijuna eura, odnosno preko 14 posto više sredstava nego godinu prije. Dakle, kada ZET pruža lošiju uslugu, odradi manje vožnji, preveze manje putnika, ljudi ne kupuju karte, a onda isti taj ZET dobije veću subvenciju Grada. Dakle što je ZET lošiji ispada da bi ga građani sve više i više bi trebali financirati, kaže Vasić.

Vasić je naglasila da se iz financijskog izvješća ZET-a za prvih šest mjeseci ove godine primijeti je to da je red vožnje prorijeđen, da imamo sve više i više problema s tramvajima, s autobusima, da imamo manjak vozača.

– ZET-a nije ostvario nikakve uštede osim onih koje mu je omogućila Vlada Republike Hrvatske subvencijama za struju i gorivo, rekla je Vasić.

– Dakle, kada Tomašević na svojoj presici rekao da je ZET ostvario dobit od 206,000 eura, ja ću vam reći da laže. Dobit nije ostvario ZET nego je Grad Zagreb upumpao 9.2 milijuna eura novca građana Zagreba više nego lani da se zapravo zakrpa stvarni gubitak od 9 milijuna eura.

Izvanredno stanje u javnom prometu

I zastupnica Gordana Rusak upozoravala je na loše stanje u gradskom javnom prijevozniku.

– Mislim da je to je tako to izvanredno stanje nalikuje ratnom stanju. Tako može grad funkcionirati u nekim izvanrednim situacijama, ali ne u redovitoj svakodnevnoj situaciji, kaže zastupnica Rusak.

Rusak smatra kako je nepouzdan javni prijevoz rezultirao većim brojem automobila na našim ulicama, a da su neplanski i stihijski radovi koji se ne završavaju na vrijeme na gradskim prometnicama doveli do kolapsa pa ne funkcionira niti javni gradski prijevoz niti promet osobnim automobilima.

– Danas je najveći problem Zagrepčana kako doći na vrijeme na posao! Možete pješke ili biciklom. Ako možete! Oni koji ipak dočekaju autobuse i tramvaje koji voze bez voznog reda izlažu pogibelji vlastiti život! Mediji tek jednim malim dijelom poprate opasne situacije koje se događaju, a kad bi ih pratili u njihovoj punini u Zagrebu bi zavladala panika, ali i bijes građana! Stoga se sve čini da se takve situacije zataškaju!, smatra nezavisna zastupnica.

Neispravni autobusi i tramvaji

– Tramvaji iskaču iz tračnica, trafostanice se zapaljuju automatske skretnice ne rade pa se moraju okretati ručno ili rade neispravno pa ispod tramvaja same okreću tramvaj u neželjenom smjeru što je već izazvalo nesreću, samokočenje tramvaja, oštećene tramvajske pruge pune rupa, pokvareni tramvaji koje vuče vučna služba, među kojima se po broju kvarova ističu baš nedavno kupljeni gotovo 30 godina stari njemački tramvaji!, tvrdi zastupnica.

Patrik Macek/PIXSELL

Podsjetila je na to da je kupljeno 11 polovnih tramvaja, a da su stigla tri koja su više u kvaru nego što voze!

– Prljavi i smrdljivi tramvaji koji se ne peru, razvaljeni čitači karata zalijepljeni selotejpom kao i zastoji u tramvajskom prometu više nisu izvanredne situacije nego novo, normalno svakodnevno stanje! Ima tu i tragikomičnih situacija gdje odjednom tramvaj na svom displeju ispisuje kvarove ali ni više ni manje nego na ćirilici!, ističe zastupnica.

Aktualno
Grad Zagreb