KLUB LIBERALA

HSLS i HNS upozoravaju: Zelena gradska vlast improvizira, tonemo u prometni kaos

Umjesto da gradska vlast prometne probleme rješava sustavno, Zagreb se sve dublje zakopava u improvizacije koje stvaraju gužve, zastoje i dodatno zagađenje, poručili su saborski zastupnik HSLS-a Darko Klasić i gradska zastupnica HNS-a Ivka Odvorčić
WhatsApp Image 2025-07-28 at 11.45.19 01Portal

Zagreb se svakim danom sve više suočava s prometnim kolapsom, a gradska vlast umjesto planskih i stručnih rješenja uvodi ad hoc mjere koje uzrokuju više štete nego koristi – upozorili su danas na konferenciji za medije saborski zastupnik HSLS-a Darko Klasić i gradska zastupnica HNS-a Ivka Odvorčić, održanoj ispred Gradskog liberalnog kluba.

Najnoviji primjer prometne nelogičnosti, istaknuli su, je križanje Ulice grada Mainza i Slovenske, gdje je biciklistička staza provedena uzdužno kroz sredinu raskrižja, zbog čega je zaustavljen promet na svim pristupnim pravcima. Tako biciklisti imaju apsolutnu prednost, dok vozila koja povezuju zapad s centrom i istokom Zagreba – stoje.

HSLS i HNS

– Struka očigledno više nije poželjna u prometnim rješenjima ovog grada. Improvizacije su zamijenile planiranje, a posljedice ćemo osjetiti već na jesen kada promet dodatno naraste – poručio je Klasić.

On je dodao da će kvazi-zelena politika, kojom se stvaraju prometne gužve i zastoji, rezultirati upravo suprotnim efektom – povećanim zagađenjem zraka i emisijama ispušnih plinova, čime se dodatno narušava kvaliteta života građana.

– Prvo smo imali pješačku zonu u Staroj Vlaškoj koja blokira promet Podsljemenu i Medveščaku, zatim prometne čepove zbog suženja Deželićeve, a sada i ovaj prometni biser na Mainzu. Gdje je kraj? – upitala je Odvorčić.

Radovi bez reda, gužve bez kraja

Svakodnevni prometni zastoji dodatno se pogoršavaju zbog loše koordinacije radova. Na više lokacija u Zagrebu istovremeno se izvode radovi bez jasno označenih alternativnih pravaca. Primjeri s Ilice, Sesveta i Avenije Dubrava pokazuju da prometna signalizacija često dolazi prekasno ili je potpuno zbunjujuća.

– Kod Poljanica nestaje traka, a zatim te vodi prema Konzumu bez oznake kako se vratiti na glavnu cestu. To je neodgovorno i neozbiljno – ističe Klasić.

Dodatni problem, smatraju, predstavlja iracionalno postavljanje prometnih stupića i ležećih policajaca. Umjesto povećanja sigurnosti, oni često usporavaju promet ili čak stvaraju opasne situacije.

HSLS i HNS

– Samo za stupiće na Ilici kod Domobranske potrošeno je više od 63 tisuće eura, a većina ih je oštećena jer prometnica nije dovoljno široka. Je li to racionalno trošenje javnog novca? – pita se Klasić.

Zagreb treba prometnu studiju, a ne ideologiju

Klasić i Odvorčić složni su da je nužno izraditi cjelovitu prometnu studiju koja bi obuhvatila sve aspekte prometa u gradu, uključujući ciljeve smanjenja emisija i bolje protočnosti. Uz to, traže izradu višegodišnjeg plana promjene komunalne infrastrukture, koji će biti usklađen s planovima obnove prometnica.

– Nije normalno da Ilicu raskopavamo jedne godine zbog toplinskih cijevi, a već sljedeće zbog vodovoda. Time ne samo da bacamo novac, već i stvaramo dodatne prometne zastoje – rekao je Klasić.

Zaključili su da se grad vodi amaterski i bez vizije, a prometna politika sve više nalikuje projektu nevladine organizacije, a ne ozbiljne gradske uprave.

– Vrijeme je da se promet prestane rješavati “od oka” i počne voditi ozbiljno. Grad bez funkcionalnog prometa nije grad koji se kreće naprijed – poručila je Ivka Odvorčić.

HSLS i HNS

HSLS i HNS

HSLS i HNS

Aktualno
Grad Zagreb
Politika