PLANIRAJU SE IZMJENE

Hoće li Autobusni kolodvor postati dostojan ulaz u metropolu?

Zračna luka, Glavni i Autobusni kolodvor - ulazne su točke u Zagreb i, ujedno, prvi dodir tisuća turista s našim gradom. Međutim, Autobusnim kolodvorom, izgrađenim za Univerzijadu 1987., Zagrepčani već godinama nisu zadovoljni. Kakav je plan ulaganja i je li dugoročna namjera izmjestiti Autobusni na neku drugu adresu?
Autobusni kolodvor zadovoljni namjera izmjestiti adresu Zeljko Hladika/PIXSELL

Za sada ne planiramo izmještanje Autobusnog kolodvora na drugu lokaciju  – odgovorili su za Radio Sljeme iz Zagrebačkog holdinga na upit o dugoročnom planu za Autobusni. Na upit o tome što je učinjeno i što se tek planira napraviti, odgovorili su:

– U posljednje tri godine saniran je ravni krov iznad putničkog terminala, ugrađen je sustav hlađenja i ventilacije u prostor čekaonice te su nabavljeni novi koševi za otpad. Sredinom veljače ove godine, nakon njegove sveobuhvatne rekonstrukcije, u rad je pušteno dizalo za osobe s invaliditetom koje se nalazi na sjevernoj strani objekta Autobusnog kolodvora.

Rekonstrukcijom je u potpunosti izmijenjena unutrašnjost dizala, ugrađena su nova vrata, postavljene su metalne rampe za pristup dizalu te je u dizalo ugrađen govorni uređaj za dvosmjernu komunikaciju iz kabine dizala sa službom spašavanja.

Zamijenjene su i 43 stare žičane klupe na peronima novim čeličnim. Na ulazima kolodvora (ulaz Strojarska i ulaz Marina Držića) postavljena je nova svjetlosna vizualizacija kao dodatni sigurnosni efekt za prijevoznike i putnike.

Što se tiče ulaganja, raspisanim javnim natječajem u planu je provesti projekt prilagodbe zgrade osobama s invaliditetom. Planiranom investicijom slabovidnim osobama i osobama smanjene pokretljivosti omogućit ćemo jednostavan pristup objektu i peronima. Ugradnjom triju dizala u prostoru čekaonice osobama smanjenje pokretljivosti omogućit će se jednostavan silazak na odlazne perone označene brojevima 200, 300 i 400.

Uvodi se sustav hlađenja kompletnog putničkog terminala

Novost je i da će se kompletan javni prostor putničkog terminala povezati s peronima, postavljanjem 1000 metara taktilnih traka za slabovidne osobe. Za olakšanu komunikaciju sa osobama s invaliditetom, blagajne će se nadograditi specijaliziranom tehničkom opremom. Trenutno je u tijeku potvrda izvođača radova i odabir stručnog nadzora, a izvođenje samih radova planira se tijekom 2025. godine, po potpisu ugovora s izvođačem. Cijeli projekt financirat će se iz vlastitih sredstava.

U planu su aktivnosti vezane uz uvođenje sustava hlađenja kompletnog putničkog terminala, nabavu novih monitora (displeja) za prikaz voznog reda, ugradnja samoposlužnih garderobnih ormarića te postavljanje digitalne informativne mape na peronima, na kojima će putnicima biti dostupne informacije o dolascima i polascima autobusa te ostale servisne informacije. Također je u planu sanacija svih izlaza iz čekaonice na perone, nova rasvjeta na površinama perona te zamjena sustava vatrodojave.

Prijevozničke tvrtke svake sezone organiziraju nove putničke linije i prijevoz do novih odredišta. U zimskom razdoblju kroz kolodvor prođe prosječno 500 autobusa, odnosno 15000 putnika dnevno, a u glavnoj sezoni, od 15.06. do 15.09., 1500 autobusa i više od 50000 putnika dnevno.

Izmještanje Autobusnog kolodvora na drugu lokaciju za sada nije u planu – odgovorili su iz Zagrebačkog holdinga za Radio Sljeme.

Aktualno
Grad Zagreb
Izbor urednika