BLOKOVSKO PARKIRANJE

Herman: Problem parkiranja u Zagrebu neće se riješiti ishitrenom aktivističkom odlukom

Najava parkirališnih blokova u gradu Zagrebu uzburkala je duhove
mislav herman Matija Habljak/PIXSELL

Najava parkirališnih blokova u gradu Zagrebu uzburkala je duhove. Gradonačelnik je najavio uvođenje tog tzv. blokovskog parkiranja od 1. rujna premda je javna rasprava u tijeku, a ni Gradska skupština o tome nije razgovarala. Kao i obično, mišljenja su podijeljena, bjesne rasprave po društvenim mrežama.

Do sada je Zagreb bio podijeljen u tri zone u kojima su se mogle kupiti povlaštene parkirne karte. To znači da su ih stanari mogli kupiti deset puta jeftinije od komercijalne cijene. Prema novom prijedlogu povlaštena parkirna karta vrijedila bi samo u blizini mjesta stanovanja tj. u parkirališnim blokovima prosječnog promjera od nešto manje od jednog kilometra.

Mislav Herman (HDZ) smatra da se problem parkiranja u Zagrebu neće riješiti ovom “ishitrenom aktivističkom odlukom”.

– Ova odluka se donosi da uopće nemamo širi kontekst što se s prometom u gradu Zagrebu želi napraviti. Nisu nam jasni ni ulazni pokazatelji, ulazne brojke, niti što će se s time dobiti. Nije dobro da ova odluka nije dio nekog većeg plana, odnosno plana veće razine. Kao što bi recimo bio plan održivog urbanog kretanja, odnosno GUP, odnosno neki masterplan širega zagrebačkog područja što se tiče prometa, rekao je Herman za HRT.

Problematičnim smatra što odluka neće proći kroz raspravu u Gradskoj skupštini.

– Naravno, odluka bi trebala ići na Gradsku skupštinu, ali pošto je gradonačelnik najavio kako njena implementacija počinje s 1. rujnom, a prva sjednica Gradske skupštine je 5. rujna, ona očito neće proći raspravu kroz odbore Gradske skupštine i smatramo da to nikako nije dobro. Koji je smisao nešto stavljati u javnu raspravu, a da to ne prođe kroz raspravu u gradskoj skupštini?, rekao je Herman.

Problem parkiranja će i dalje biti prisutan, naglasio je Herman, a odluka će najviše naštetiti stanovnicima u središtu grada zato što neće imati više mjesta za parkiranje.

– Neko tko dolazi iz drugog dijela grada plaćat će za to veću cijenu, a stanovnici samoga središta se više neće moći parkirati u opsegu u kojem su mogli, nego će već ulicu dalje plaćati veću cijenu. Smatramo da to nije dobro. Ako se već s ovakvom odlukom išlo smatramo da se građanima u središtu grada, odnosno onima koji su do sada imali povlaštene parkirališne karte, pogotovo u prvoj i drugoj zoni, treba omogućiti besplatno parkiranje, rekao je HDZ-ovac.

Smatra kako prije donošenja ovakve odluke treba riješiti problem javnog prijevoza, izgraditi javne garaže te uvesti “park and ride” sustav.

– Kao što smo problem otpada pokušavali riješiti plavim vrećicama, tako sad blokovskim pakiranjem pokušavamo riješiti gužve u Zagrebu, a nećemo ih riješiti, zaključo je Herman.

Grad Zagreb
Politika