LOKALNI IZBORI 2025.

HDZ-ovci predstavili ambiciozan prometni plan za Zagreb: Otvaramo sve što je aktivistički zatvoreno!

HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Zagreba Mislav Herman sa suradnicima predstavio je ambiciozan plan za normalizaciju prometa u glavnom gradu
Zagreb:  Mislav Herman s kandidatima za zamjenike gradonačelnika Mariom Županom i Markom Perišom održao je konferenciju za medije Marko Lukunic/PIXSELL

Na konferenciji za medije istaknuo je da će HDZ, kada preuzme odgovornost za vođenje grada, otvoriti sve prometne pravce koji su, prema njegovim riječima, aktivistički preko noći zatvoreni.

Herman je kao primjere naveo pješačke zone u dijelovima Masarykove ulice, Preradovićeve, Staroj Vlaškoj, kao i prenamjenu kolničkih traka u biciklističke u prilazu Gjure Deželića. Prema njegovim riječima, cilj je “prozračiti i otvoriti” promet u Zagrebu i ispraviti sve što je sadašnja gradska vlast neopravdano napravila.

Uz Hermana, na predstavljanju plana sudjelovao je i kandidat HDZ-a za zamjenika gradonačelnika Marko Periša, profesor na Fakultetu prometnih znanosti. Periša je upozorio da je promet u Zagrebu doveden na granice kaosa, istaknuvši da grad više prometno ne diše. Kritizirao je zatvaranje prometnih traka koje je, smatra, dovelo do cjelodnevnih gužvi, kao i uvođenje blokovskog parkiranja zbog kojeg se automobili sve češće parkiraju na nogostupima, ugrožavajući sigurnost pješaka.

HDZ želi vratiti protočnost i sigurnost prometa

Periša je najavio donošenje novog, održivog plana urbane mobilnosti kao strateškog dokumenta, budući da je posljednji takav dokument donesen još 2018. godine i nikada u potpunosti proveden. Dio njihovog plana uključuje i izgradnju modernih čvorišta integriranog prijevoza putnika po modelu jedna karta za sve. Građani bi mogli parkirati svoja vozila na rubnim dijelovima grada, a ista karta omogućila bi im korištenje vlakova i tramvaja za dolazak do centra i povratak.

Osim toga, najavljena su dodatna ulaganja u vozni park ZET-a i edukaciju vozača, kao i proširenje tramvajske mreže — od Sarajevske ulice do Laništa i Blata, od Kvaternikovog trga duž Radničke ceste te produžetak od Vukovarske do Sesveta.

Plan uključuje i ulaganje u Centar za pametno upravljanje prometom temeljen na inteligentnim transportnim sustavima, kao i denivelaciju željezničko-cestovnih prijelaza na kritičnim mjestima poput Sokolke, Vodovodne i Osječke ulice. Također se planira denivelacija Slavonske avenije te produženje Vatikanske ulice koja bi imala cestovnu i tramvajsku vezu.

S ambicioznim planovima i konkretnim projektima, Herman i Periša žele vratiti Zagrebu protočnost i sigurnost prometa, a pitanje je hoće li birači u njima prepoznati rješenje za trenutno prometno zagušeni grad.

Grad Zagreb
Lokalni izbori 2025
Politika