NAJGLASNIJI U CENTRU

Građani dižu glas protiv Tomaševićevog prijedloga blokovskog parkiranja

Prijedlog je u javnoj raspravi do 9. kolovoza i već sada mnogi dižu glas protiv njega
Zagreb: Novo parkiralište Zagrebparkinga u Strojarskoj ulici Robert Anic/PIXSELL

Grad Zagreb planira izmijeniti parkirne zone u gradu i podijeliti ih na blokove. Prijedlog je u javnoj raspravi do 9. kolovoza i već sada mnogi dižu glas protiv njega.  Najglasniji su stanari u središtu grada, koji ističu kako im se već godinama smanjuje broj parkirnih mjesta, dijelom zbog obnove zgrada i gradnje podzemnih spremnika, a s druge strane, automobila je sve više.

U Medulićevoj ulici dostupna su 53 parkirna mjesta na 80-ak automobila, izračunala je jedna od stanarki Ksenija Remenar Vekić. Tome svakako treba dodati i posjetitelje. Kako će nam novi prijedlog Grada olakšati parkiranje i koja će kategorija vozila njime nestati, upitala se Remenar Vekić.

– Nitko nije, ili bar mi ne znamo da jest, proveo inventuru kao što sam vam ja opisala po ulicama, da prebroji parkirna mjesta, da vidi gdje ljudi gravitiraju. Idemo na Zrinjevac 1 – oni su se svi parkirali na zapadnu stranu od Praške – to vam je Gajeva, Berislavićeva, taj dio. Njihova je parkirna zona od Praške na istok. To što su se oni prirodno parkirali na zapad, oni sad više tu mogućnost nemaju. Zrinjevac je park zona, tamo su fontane, trava, drveće, ulica odmah do – policija, ministarstvo, sud, parkinga nema – navodi.

Osim toga, argument o postojanju više od 5 tisuća lažnih stanovnika koji imaju povlaštenu kartu jednostavno nije utemeljen i ne znamo na osnovi kakvog se istraživanja to tvrdi, nastavila je Remenar Vekić. Uostalom, ne radi se tu, dodaje, ni o kakvoj povlastici, piše Radio Sljeme.

– Ujutro odem na posao, to je radnička zona Žitnjak, tamo je zona nenaplate, parkiram cijeli dan, u 17 i 15 sam u Medulićevoj na početku, idem doma, jedan krug, drugi krug, treći, peti, deseti, uspijem se nekako parkirati. Moja zona parkiranja je Medulićeva, Kačićeva, Gjure Deželića, ponekad Dalmatinska. Moja privilegija je kruženje 20 minuta po kvartu. Ako trebate nekamo ići, ne pada vam na pamet, jer uzeti auto, sjesti u njega i provesti se u nekakvu žutu zonu, a ja sam išla često na Trešnjevku, ne pada vam na pamet jer ste došli ponovno u neku zonu gdje 15 minuta tražite parking – istaknula je Remenar Vekić.

Prevelik broj povlaštenih karata

Gradonačelnik Tomislav Tomašević kao glavni argument za promjene navodi prevelik broj povlaštenih parkirališnih karata, za koje sumnja da su se nagomilale zbog fiktivnih prebivališta, a nepoštenim smatra i da se s kartom u prvoj zoni parkira u svima ostalima. No, tijekom javne rasprave otvara mogućnost za dijalog.

– Očekujemo dosta komentara, dosta ih je već došlo. Svaki komentar ćemo pozorno pregledati, ništa tu nije uklesano u kamenu, dobit ćemo sigurno puno komentara i od mjesnih odbora i gradskih četvrti, oni su nam posebno bitni, tako da ćemo gledati kako da ta odluka bude najbolja jer mislim da se svi slažemo da je trenutačno stanje neodrživo – izjavio je Tomašević.

Rješenje problema stanovnici ne vide u novom iscrtavanju zona, nego u izdavanju radničkih i stanarskih parkirnih karti. To bi, kaže naša sugovornica, bila prava povlastica, piše Radio Sljeme.

Aktualno
Grad Zagreb