U SVJETSKOM VRHU

I Google maps Zagreb prepoznaju kao grad s velikim prometnim gužvama

Zagreb se našao u samom vrhu europskih i svjetskih gradova kada je riječ o prometnim gužvama, prema jednom istraživanju koje se oslanja na Google karte.
istraživanje prometne gužve google maps Zagreb Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Posljednjih mjeseci to je tema koja građane najviše okupira. Stručnjaci poručuju – vatrogasne mjere više ne pomažu – Gradu treba bolja suradnja s državom.

Iako se ove jeseni svi učestalo žalimo na velike prometne gužve, ipak nas iznenađuje podatak da je situacija kod nas lošija nego u gradovima koji imaju stanovnika kao cijela Hrvatska, poput Berlina. 10-to mjesto zauzimamo unutar Europe, a 20-ti smo u svijetu. Pokazuje to infografika stranice Global Traffic Congestion. Riječ je o mreži koja se koristi Googleovim kartama za prometnu analizu. Stručnjak s Prometnog fakulteta, Marko Ševrović objašnjava da ovo nije ozbiljna dubinska analiza ali kaže kako je ovo zanimljivo jer se vidi promjena u odnosu na ono što je bilo nekad.

– Ta metodologija radi na način da gleda Google karte, ne gleda podatke nego boje. Na temelju tih boja radi ranking. Sada su mnoge obojane u crvenu boju zato što je gužva veća nego ranije u povijesti.

Gradska vlast opetovano ponavlja da je promet velik problem u Gradu te da je za to djelomično odgovoran i velik porast broja automobila. Nedavno je najavljen niz novih mjera poput uvođenja dinamičkog prometa. Za profesora Ševrovića ovo su vatrogasne mjere.

– I dalje se ne rješava srž problema, a s srž je suradnja koja mora biti na razini institucija poput države, gradova, HŽ-a i Hrvatskih cesta – ističe Ševrović za Radio Sljeme.

Podsjetimo, gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je da će u sljedećem mandatu napraviti pet novih kapitalnih investicija u promet kako bi smanjio gužve.

Niz investicija

Radi se o nizu velikih investicija u cestovnu infrastrukturu: Kolakova i Branimirova na istoku, Sarajevska na jugu grada, Jarunski most i podvožnjak Medpotoki na zapadu grada te Šarengradska ulica kao novi ulaz u samo središte grada. Radi se o investicijama koje su pripremane od samog početka mandata, a njihova realizacija započela je prošle godine s izgradnjom prve faze Branimirove.

Jarunski most planira kao prijelaz preko Save u koridoru produžene Vrapčanske ulice koja će spajati Zagrebačku s Jadranskom avenijom. U tijeku je produljenje Branimirove ulice, gdje je do sad završena prva od tri faze, a u 2025. kreće i produljenje ulice Rudolfa Kolaka, kojima će se otvoriti sjeverni obilazni pravac na istoku grada.

Sljedeći tjedan kreće izgradnja Sarajevske ceste na jugu grada, s 1,8 kilometara ceste te 2,25 kilometara tramvajske pruge koja će spojiti Aveniju Dubrovnik s Ranžirnim kolodvorom, i omogućiti puno protočniji promet na južnom ulazu u grad. A najavljena je i izgradnja nove Šarengradske ulice, prometnice koju je odavno trebalo izgraditi da rastereti Savsku cestu i stvori novi ulaz u grad s Jadranskog mosta.

Aktualno
Grad Zagreb