FER okupio nastavnike STEM-a: Doprinos srednjih škola ključan za razvoj mladih talenata
Treći susret nastavnika STEM-a na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, okupio je oko 200 nastavnika informatike, matematike, fizike, računalstva, stručnih predmeta u tehničkim školama te učitelje razredne nastave iz cijele Hrvatske. Cilj susreta, priznatog od strane Agencije za odgoj i obrazovanje kao službena edukacija za nastavnike, bio je omogućiti nastavnicima osnovnih i srednjih škola unaprjeđenje kompetencija kroz inspirativna predavanja i interaktivne radionice širokog spektra tema iz područja STEM.
Osim stjecanja novih znanja, nastavnici su imali priliku istražiti mogućnosti suradnje svojih škola s FER-om te razmijeniti ideje i iskustva s kolegama iz drugih dijelova Hrvatske. Dekan FER-a prof. dr. sc. Vedran Bilas smatra da naši mladi talenti trebaju iz Hrvatske raditi za cijeli svijet i da to rade najbolje na svijetu. Stoga se, pored ostaloga, FER zalaže za jaču internacionalizaciju i izlaganje izazovima konkurentnih stranih sveučilišta.
– Na FER dolaze najbolji studenti, već tradicionalno preko 450 najboljih maturanata na državnoj maturi iz više razine matematike i fizike upiše FER. Međutim, FER ulaže ogroman trud da održi status jednog od najpoželjnijih fakulteta u Hrvatskoj. FER puno ulaže u popularizaciju STEM područja i kroz suradnju s osnovnim i srednjim školama. Imamo zajedničke projekte, podupiremo inicijative i organiziramo programe cjeloživotnog obrazovanja. Posao obrazovanja radimo zajedno. Kontinuirano radimo na motivaciji djece, mladih talenata, širenju znanja i znanosti. U 2023. je u našem programu popularizacije znanosti ŠUZA sudjelovalo na tisuće pojedinaca, svih profila i starosti, od djece vrtićke dobi, osnovnoškolaca, srednjoškolaca, nastavnika, roditelja, istaknuo je Bilas.
Prvi dio edukacije obuhvatio je predavanja prilagođena svim nastavničkim područjima, dok su popodnevne radionice bile fokusirane na specifične teme. Učitelji razredne nastave sudjelovali su u radionicama poput “AI iz kutije šibica” i “Fraktalni svijet”, koje su predstavile aktivnosti primjenjive i u nižim razredima osnovne škole.
Tijekom predavanja nastavnici su se upoznali i s primjenom robotskih tehnologija, mjerenjem meteoroloških podataka, umjetnom inteligencijom te strategijama za postizanje ugljične neutralnosti. Radionice su im pružile konkretna znanja i vještine za unapređenje nastave i motiviranje učenika, inspirirajući ih da obogate svoje nastavne sadržaje za buduće generacije.
– Ovo je jedan od bitnijih događanja za popularizaciju STEM-a trenutačno u Hrvatskoj. Iznimno je važan za razvoj dijaloga između znanosti, visokog obrazovanja i škola, ali i između nas nastavnika STEM-a. Ovaj susret je rijetka platforma gdje nastavnici i profesori iz područja STEM međusobno surađuju i izmjenjuju iskustva izvan svojih zbornica. Iznimna je to prilika da se povežemo, podijelimo dobre prakse i pružimo potporu mladim talentima, kako bismo im pomogli zadržati tu iskru koju prepoznajemo u mladim STEM-ovcima. Također, ovo je prilika za nas profesore da se inspiriramo kako dobiti veći interes odnosno privući buduće STEM-ovce”, poručio je viši savjetnik za fiziku u AZOO-u Leon Jurčić.
Na svečanosti je dekan Bilas uručio zahvalnice ravnateljima 25 srednjih škola koje su dale značajan doprinos u pripremi svojih učenika za studij na FER-u. Među nagrađenim školama su XV. gimnazija (MIOC) i V. gimnazija iz Zagreba, Tehnička škola Ruđera Boškovića iz Zagreba, III. gimnazija iz Splita, Gimnazija “Lucijan Vranjanin” iz Zagreba, X. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Andrije Mohorovičića iz Rijeke, Gimnazija Varaždin, Gimnazija Franje Petrića iz Zadra, II. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Josipa Slavenskog iz Čakovca, I. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Antuna Vrančića iz Šibenika, III. gimnazija iz Zagreba, Gimnazija Jurja Barakovića iz Zadra, III. gimnazija iz Osijeka, Gimnazija Požega, Gimnazija Matije Antuna Reljkovića iz Vinkovaca, Gimnazija “Matija Mesić” iz Slavonskog Broda, Gimnazija “Fran Galović” iz Koprivnice, Gimnazija Karlovac, Gimnazija Antuna Gustava Matoša iz Zaboka, Srednja škola Krapina, Gimnazija Pula i Gimnazija Tituša Brezovačkog iz Zagreba.
– Čak 40 posto maturanata MIOC-a svake godine upisuje FER, što svjedoči o izvrsnoj suradnji koju imamo s tim fakultetom. FER je izrazito otvoren prema srednjim školama i nastavnicima, omogućujući suradnju kroz različite projekte i inicijative. Naš zajednički cilj je kontinuirano jačanje tih veza kako bismo najbolje pripremili naše učenike za uspješan studij i karijeru u STEM području, poručio je ravnatelj XV. gimnazije u Zagrebu Nikola Dmitrović.
Podsjetimo, FER već dugi niz godina održava i razvija suradnju sa školama i nastavnicima osnovnih i srednjih škola, uključujući brojne edukacije, projekte i druge inicijative koje se provode u sklopu programa “ŠUZA – iz škole u znanost i akademsku zajednicu”.